Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det noen MC folk her?


Anbefalte innlegg

Synes det ser ut som 90% (iallefall!) av postene her er om mopper evt. lette sykler.

 

Så, jeg må spørre; er det noen her som kjører tung MC?

 

Jeg er iferd med å få MC igjen, etter en altfor lang periode uten :thumbup:

 

Har hatt en del forskjellige sykler før, den siste jeg hadde var en Honda XRV750 (Africa Twin).

Nå er jeg i ferd med å kjøpe meg en Yamaha FJ 1100 eller 1200, så nå får jeg endelig livet mitt tilbake! :D

 

Nå håper jeg på en lang og god MC sommer! Satser på og dra på noen treff og kanskje en langtur i sommer (siste langtur jeg hadde på sykkel, var til Nordkapp).

 

Har meldt meg inn igjen i NMCU, og kommer vel til å melde meg inn i NAF MC Mjøsa igjen også tenker jeg.

 

 

Skal ut en tur til helga og kjøpe inn litt kjøreutstyr - trenger iallefall ny hjelm og kjøredress.

 

 

Så, er det flere MC folk her så speak up!

 

(denne posten kunne like gjerne ha vært under gledesutbrudd i off-topic delen for min del... jeg gleder meg som en liten unge på julaften!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, siden 2002.

 

Kjører en 1981 modell Honda XL 500S med 165000 på meteret, man ser ikke en sånn hver dag :D

 

(denne posten kunne like gjerne ha vært under gledesutbrudd i off-topic delen for min del... jeg gleder meg som en liten unge på julaften!)
Skjønner det, bare ikke bli 16 år igjen når du begynner å kjøre da :dontgetit:
Lenke til kommentar

Hehe, hvis du mener at jeg blir helt villmann bak styret så er det ingen fare.

Tror ikke jeg faller tilbake 16 år i tid (ja, jeg er altfor snart 32 år... :whistle: )

 

Grisekjøring med MC har aldri vært min ting, og jeg liker ikke R sykler... :roll:

(Jeg fikk vel også utløp for en del gasshånd aggresjon på crossbanen... jeg hadde en YZ250 som jeg kjørte aktivt med i 2 år)

 

Var vel derfor jeg kun hadde offroadere før, og nå kjøper en mer touringanpasset MC - liker å kjøre lengere turer, alene eller sammen med andre.

(Er derfor jeg kommer til å melde meg inn i NAF MC Mjøsa også, de har fellesturer annenhver onsdag og søndagsturer gjennom sesongen - og medlemmene er for det meste voksne og ansvarlige MC førere.)

 

Du har jo en skikkelig offroad klassiker med XL 500'en da :D

Er ikke mange av de på veien nei...

 

(Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en NX650 Dominator eller Transalp, men jeg kjører 95% på asfalt og planlegger en lengere tur nedover kontinentet neste år, så jeg satser heller på en sportstourer.)

Endret av RogueFreak
Lenke til kommentar

Riskokere kan dere ha for dere selv. Det er ikke sykkel før det er en stor V-Twin. Ikke akkurat Harley, men Choppers er mer min ting. Jeg er i markedet for og skaffe meg en Custom med S&S motor.

 

Jeg rakker ikke ned på dere, men smaken er som baken :D

 

Ingenting er som og buldre nedover veien på en ordentlig "Rigg"

Lenke til kommentar

Nei, vi er alle forskjellige (og takk og pris for det!).

 

Jeg rakker i alle fall ikke ned på andre motorsyklister selv om de kjører sykler jeg aldri kunne ha tenkt meg.

 

Men dessverre er det ikke alle som tenker sånn... ser bare på hilsevanene hos motorsyklister. Det er langt ifra alle på customsykler (og spesielt Harleys!) som gidder å ta den obligatoriske MC hilsenen når de møter "riskokere"... :thumbdown:

 

Jeg hilser på alt på 2 hjul (med unntak av mopeder da... men jeg har nok hilst på ett par av de gjennom tidene også... ikke alltid like lett og se forskjell i farta).

Lenke til kommentar
Riskokere kan dere ha for dere selv. Det er ikke sykkel før det er en stor V-Twin. Ikke akkurat Harley, men Choppers er mer min ting. Jeg er i markedet for og skaffe meg en Custom med S&S motor.

 

Jeg rakker ikke ned på dere, men smaken er som baken :D

 

Ingenting er som og buldre nedover veien på en ordentlig "Rigg"

Da lurer jeg på om Boss Hoss er bra nok chopper for deg?

*drømme vilt om en sånn* :love::love:

 

Hører det er noen galninger i statene som borrer de opp 9,1 liter og 1125 + gass... :dontgetit:

 

 

 

Btw: Goldwing hilsenen står i stil til sykkelen for å si det sånn :!:

 

Hilser også på alt, (utenom sinna Harley "dudes" da) selv om jeg kjørte moped :blush:

Lenke til kommentar

Tigern er en 2000 modell.

Godt fornøyd med den, men er alltids noe som kunne vært bedre som feks:

-Demperene foran er litt myke for kjøring på vei.

-Litt daff lyd i forhold til tidligere mod, sansynligvis må katalysatoren ta noe av skylden.

 

Men dette er småsaker som man blir vant til eller kan fikse på ved å bytte ut diverse deler.

post-156-1116545383_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Joda. MC kar her. Dvs, mellomtom foreløpig. Blir tung til sommern. Putrer for tida rundt på en 125scooter på småkjøring; ellers så drar jeg fram en Honda vt600c. Deilig sykkel å kjøre rundt på. Får se, kanskje det blir en Honda black widow 750 til sommern.

 

Syns forøvrig det er kjipt med folk på tohjulinger som ikke hilser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...