Gå til innhold

Siste Ordet 4, Spam/support=ban

b-real

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Her kommer svar på gåten jeg la ut noen sider tilbake:

Tid det vil ta å "flomme" 4 trinn: Ikke mulig! :tease: Trappen er på en båt ;) Det står tydelig i gåten :!:

5298709[/snapback]

Dumme oppgaven! Liker ikke lurespørsmål.

Endret av Skarstad
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tid det vil ta å "flomme" 4 trinn: Ikke mulig! :tease: Trappen er på en båt ;) Det står tydelig i gåten :!:

5298709[/snapback]

Det henger en stige på en båt. Det er 10 trinn på stigen. Det er 1 fot mellom hvert trinn. Det nederste trinnet går akkuat over hav overflaten.

Tidevannet kommer med 4 inch/timen.

12 inches = 1 fot.

Hvor lang tid tar det for tidevannet for å rekke opp til og med det 4. nederste trinnet.

kek, du er smart. :)

Skrevet

5298709[/snapback]

Det henger en stige på en båt. Det er 10 trinn på stigen. Det er 1 fot mellom hvert trinn. Det nederste trinnet går akkuat over hav overflaten.

Tidevannet kommer med 4 inch/timen.

12 inches = 1 fot.

Hvor lang tid tar det for tidevannet for å rekke opp til og med det 4. nederste trinnet.

kek, du er smart. :)

5298764[/snapback]

hehe. Jeg hadde nok svart feil på den oppgaven hvis jeg hadde hatt dårlig tid og vært trøtt på prøven. Jeg såg flere som reknet på den oppgaven :D Gleder meg faktisk til vi får den tilbake :)

Skrevet
hehe. Jeg hadde nok svart feil på den oppgaven hvis jeg hadde hatt dårlig tid og vært trøtt på prøven. Jeg såg flere som reknet på den oppgaven :D Gleder meg faktisk til vi får den tilbake :)

5298770[/snapback]

I følge oppgaveteksten du skrev opp så skal man regne på oppgaven. Svaret er forresten 9 timer.

Skrevet
Det står ikke no om at det ikke er hull å båten. :tease:

Men heller ikkeno om at det Ikke er hull heller :hmm:

5298771[/snapback]

Eneste mulighet for at tidevannet skal rekke det fjerde trinnet er hvis båten har strandet ;)

Skrevet

5298770[/snapback]

I følge oppgaveteksten du skrev opp så skal man regne på oppgaven. Svaret er forresten 9 timer.

5298790[/snapback]

Hvor skrev jeg at man skulle regne på oppgaven? Det jeg spurte om hvar: Hvor lang tid vil det ta for tidevannet til å nå det 4. trinnet.

Skrevet

Tidevann får en til å tenke i de baner at båten står på grunna. Om vannet stiger vil den stige høyt nok før selve båten begynner å stige.

Ergo, 9 timer. :)

Skrevet

5298771[/snapback]

Eneste mulighet for at tidevannet skal rekke det fjerde trinnet er hvis båten har strandet ;)

5298792[/snapback]

Om båten er strandet og det blir tidevann, som skal nå opp til fjerde trinn må det være hull i båten, ellers ville den bare starte å flyte igjen.

Skrevet

5298771[/snapback]

5298792[/snapback]

Om båten er strandet og det blir tidevann, som skal nå opp til fjerde trinn må det være hull i båten, ellers ville den bare starte å flyte igjen.

5298835[/snapback]

Ja, unnskyld at jeg ikke informerte dere skikkelig. Mente selvfølgelig at båten hadde hull da ;)

Skrevet (endret)

Dritt.. Jeg får vel lese igjennom pensumet til engelsken en gang... :hrm:

Noen som vil se et ekkelt bilde? Jeg advarer. Mareritt-warning: Bilde

Endret av Tomat-Ulf
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...