Gå til innhold

Tips mot paranoia


Bogan

Anbefalte innlegg

Oppsøk profesjonell hjelp, og dersom du skulle bli truet mer - anmeld så det svir etter.

Synes anmeldings grunnlaget er noe tynnt... MEn om noe skjer eller ytterligere trussler kommer så... Ser ikke problemet så stort at proffesjonell hjelp er nødvendig.. Er bare i perioder og visse ting frykten er stor.. Er ikke annet enn at det er jævla plagsomt...

Slike "lidelser" har en tendens til å vokse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grunnen er at jeg sa til eksen min hva jeg synes om han... noe som ble vidreformiddlet til han... Han sa ikke noe da. Senere prata jeg med henne og han ble dritt lei meg(sjalu eller noe) og da slapp han løs aggresjon og trussler.. dette roet seg, nå som det er slutt og jeg har prata mye med hun trøstet osv er det farlig for meg da aggrewsjonen kommer mot meg... Selvfølgelig kan dette virke ufarlig, men jeg har hatt folk etter meg før, dette går bra da det er små grunner og en helt annen måte... Men her er det slik at jeg kommer til å få juling om han ser meg, når jeg minst aner det. Han har pshykiske lidelser som jeg mer eller mindre er årsaken til.. Et par på trynet er ikke noe å bry seg om. Men usikkerheten er jævelig.. Han er av typen som en absolutt ikke vil kødde med..

 

Møtte han for noen dager siden da smilte jeg sarkastisk og løftet hånden i et lite vink ok sa "heihei" da fikk jeg et drepende blikk mot meg...

 

Ja sannt det haltan... men hvordan stoppe dem?

 

Takker alle som har tatt seg tid til å svare

Endret av Bogan
Lenke til kommentar

jeg syntes L4r5 hadde gode punkter til deg!

noen av disse bråkjekkeikkekøddmedmeg typene må bare oversees, får du f.eks mld eller han ringe, ikke svar!men ta vare på alt som kan ligne på en trussel.ikke provoser noen. rådfør deg med noen i politiet?

 

hva med å vike unna den dama ivartfall til han er ute av bilde? :hmm:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å få snakket med den typen...

Du kan for eks. si no alà. at du var bare sjalu og du ønsker verken han eller henne (for den saks skyld) noe vondt, og det du sa om han mente du ikke.

 

L4r5 hadde noen gode punkter som for eks. å loggføre alle trusler, fortelle venner og fameilie som dem og være minst mulig alene.

 

Lykkte til. :)

Lenke til kommentar
Er fortiden paranoid.. Begynnte med en eksens nye type med trusler om bank... Så blind vold(tror jeg) for 2 uker siden.. Så en skummel episode i helgen.. Og har hatt en del kontakt med eksen etter hun krangla og gjorde det slutt med han nye... Allt dette har gjort meg paranoid, som ville helvette. Er ikke det ofte men kommer i episoder og tenker alltid det er noe dritt om tilsynelatende uskyldige ting.. Det er skikkelig plagsomt å vite det er folk som er ute etter deg.. Noen som har noen tips eller noe annet om dette?

Venn deg til det... Det er vansklig og gjøre noe med det annet en å slå tilbake på ALT som hender deg, da får du respekt og dem vil helst ikke ha noe med deg og gjøre...

Lenke til kommentar

Har heldigvis kommet over alderen der det siste slaget er vinneren æresmessig.. Er mnage bra tips her... JEg går ikke å er redd han er ikke det.. Men i visse situasjoner så tenker jeg"faen er det han" eller noe... går så i perioder..

 

Hører jo med til historien at jeg sa en god del dritt til eksen om han som han fikk høre, men alikevel, hun spurte meg jo om hvordan han var og jeg var ærlig... Og skjønner j ohan ikke liker ejg har kontakt med henne. Men det har han heller faen ikke noe med!

 

Uansett så har jeg hele tiden prøvd å roe han ned da han tar kontakt.. Men umulig å vite hva som er inne i hodet på en pshykopat.. Kan jo ikke annet enn å ta det som det kommer på en rolig avvisende metode og anmelde.. Men igjen takk til alle som tar seg tid til å skrive :)

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
Kan være mange grunner til at han er så aggressiv.

 

som oftes er folk agressive å bråkjekke fordi de kan det.

Sikkert en eller anna med litt for mange store kompiser eller kanskje litt for mye muskler enn han har godt av å da kan man være agressiv.

 

synd men sant. :(

Lenke til kommentar

Aggresiv har han vært lenge før jeg kom inn i bildet... Aner ikke hvorfor.

Er merkelig sånn i dag driter jeg i det, men feks i går da feks mobilen min ringte med skjult nr og ingen svarte rett etter jeg hadde snakka med henne, da blir jeg litt paranoid en liten stund...

 

Hva jeg skal med eksen: Aner ikke kjenner henne jo.. Uansett er det for meg en prinsippsak at en pshykopat ikke skal bestemme hvem jeg snakker med!

Lenke til kommentar

sånt går over. han typen roer seg nok ned. du får bare overse det og heng med venner. kjøp dere noen øl og lei en film ellerno. vis han kommer, altså VIS han kommer så dreper han deg jo ikke, vis han bråker masse, anmeld han (da har han sikkert rulleblad fra før av)om 2 uker er dette glemt og alt er normalt igjen.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
2 uker er dette glemt og alt er normalt igjen.

Hatt han etter meg i over en mnd.. Men først nå i de siste dagene, da det ble slutt mellom dem jeg har blitt litt paranoid.. For all del er ingen plage for meg brur meg ikke nå. Men som i går da jeg startet tråden var jeg sinnsykt skjelven og redd...

Lenke til kommentar
Send en melding der du sier at han er politianmeldt. De fleste jekker seg ned når de vet av snuten er "etter" de.

Juger ikke om sånnt til han... Selvfølgelig om han slår meg ned uten grunn så anmelder jeg han!

 

Er kanskje vanskelig å forstå, men jeg finns ikke redd han eller har noe respekt. Men er bare tanken om det som er plagsomt..

Endret av Bogan
Lenke til kommentar

Er litt vanskelig å forklare hele situasjoonen. Men det passer seg ikke... hvis han direkte sier han skal banke meg igjen så sier jeg selvfølgelig det...

 

Mest av allt har jeg lyst å bare møte han og banke dritten ut av han, men med det kommer jeg ikke noe sted og ting blir bare værre... Jævla irriterende.

Lenke til kommentar

Det der er et surt problem. Mange oppfordrer til litt vold her.

Kansje vis du har grisebanket fyren så hadde alt gått over.

Men det fører bare fler problemer med seg, heller prøv å samle alt av bevis som

meldinger han sender, ukjente anrop. bruk tlf til å ta opp med vis du snakker med han, skaff deg vitner. Også anmelder du han. Da har du en sterk sak mot han, og han tør ikke å plage deg noe mer. Ta det i fra meg, prøvde å løse problemet med vold. skal love deg det svei, 22000kr i bot + erstatning. slapp fengsel så vidt.

Men det å ha et balltre siden av døra er ikke dumt, selvforsvar ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...