Straydog Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Vurderer sterkt å avinstallere Internet Explorer, for heller å ta ibruk Firefox. Lurer derfor på hvorvidt Firefox er "top notch", eller om det er feil/mangler/eller andre negative sider som gjør at jeg bør gjøre en helhetsvurdering før jeg foretar endringen. Noen som kan dele erfaringer?
zjulik Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Kan du ikke bare prøve den...du skal jo likevel ikke avinstallere IE. Det ER mulig men ikke å anbefale, siden den er så sterkt knyttet til selve Windows.
Steina Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Streaming av radio og tv funker ikke. Tror jeg fant en webradio som funket, men husker ikke hva den heter.. "miniradio" tror jeg kanskje den siden heter..
Steina Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 (endret) Kan du ikke bare prøve den...du skal jo likevel ikke avinstallere IE. Det ER mulig men ikke å anbefale, siden den er så sterkt knyttet til selve Windows. Det er bare å gå innpå "legg til eller fjern programmer" og fjerne det på "legg til\fjern windows komponenter" Det har ikke noe å si, fordi det forsvinner ikke helt.. Det kommer bare opp når man oppdaterer windowsen, eller sjekker mailen fra msn. Endret 8. mai 2005 av Steina
Marvil Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Jeg har brukt Firefox leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge, og har ikke funnet noen store ulemper med det. Uansett ulemper, så er Firefox en 130x bedre og sikrere nettleser enn det IE er.
Bluebeans Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Du vil stadig vekk komme over bugs, både i selve leseren og ute på nett.
PT Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 (endret) Du vil stadig vekk komme over bugs, både i selve leseren og ute på nett. Så du mener altså at IE inneholder færre feil enn Firefox? Streaming av radio og tv funker ikke.Tror jeg fant en webradio som funket, men husker ikke hva den heter.. "miniradio" tror jeg kanskje den siden heter.. Nå bruker ikke jeg Firefox (bruker Opera), så jeg vet ikke helt om dette stemmer, men jeg vil tro at med de rette plugins vil streaming funke fin-fint. I Opera er dette tilfellet (tror de er med som standard). Endret 8. mai 2005 av PT
Bluebeans Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Du vil stadig vekk komme over bugs, både i selve leseren og ute på nett. Så du mener altså at IE inneholder færre feil enn Firefox? Jeg har brukt IE i årevis tidligere, uten å oppdage en eneste bug. Sikkerhetshull derimot er det ingenting å si på nei.
Marvil Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Du vil stadig vekk komme over bugs, både i selve leseren og ute på nett. Bugsene på nettsider er det helt og holdent hjemmesidesnekrerne som er skyld i, ikke Mozilla Firefox.. På den annen side, finner du bugs i Forefox, så betaler Mozilla deg penger.. Tror det var utbetalt penger for 3bugs sist jeg sjekka, og det var til samma personen..?
PT Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Du vil stadig vekk komme over bugs, både i selve leseren og ute på nett. Så du mener altså at IE inneholder færre feil enn Firefox? Jeg har brukt IE i årevis tidligere, uten å oppdage en eneste bug. Sikkerhetshull derimot er det ingenting å si på nei. Hvis du mener at sikkerhetshull ikke er feil, så... Uansett så finnes det faktisk mange feil i IE, blant annet i IEs tolkning av webstandarder.
Dommedagsprofet Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Du vil stadig vekk komme over bugs, både i selve leseren og ute på nett. Så du mener altså at IE inneholder færre feil enn Firefox? Jeg har brukt IE i årevis tidligere, uten å oppdage en eneste bug. Sikkerhetshull derimot er det ingenting å si på nei. Hvis du mener at sikkerhetshull ikke er feil, så... Uansett så finnes det faktisk mange feil i IE, blant annet i IEs tolkning av webstandarder. Men det er fremdeles ikke per definisjon en "bug". Verken sikkerhetshullene eller problemet med webstandardene. Det er snarere negative sider ved programvaren. Sikkerhetshullene har man rett og slett ikke tenkt på (evt. har man bevisst latt dem være) så hvordan kan man da si at noe er feil? Sikkerhetshullene funker helt fint de, hvis du skjønner... At IE ikke er i tråd med webstandardene er iallfall ikke programfeil, for dette er utviklerne fullt klar over. Get it? OK, OK, skal slutte å pirke. Poenget mitt er at jeg tror virkelig på at niXon^^ aldri har vært borti en bug i IE.
Orjanp Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Det er jo akkurat det som er definisjonen på en bug, ting man ikke har tenkt på.
miCro Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Streaming av radio og tv funker ikke.Tror jeg fant en webradio som funket, men husker ikke hva den heter.. "miniradio" tror jeg kanskje den siden heter.. Hvilke sider er det du ikke får til å fungere i Firefox? De fleste nettbaserte TV-tjenester fungerer fint for meg.
Heimen Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 En ting som kan regnes for negativt i Firefox er at man må laste ned plugins for å få de funksjonene man vil ha. Den kan i utgangspunktet nesten bare åpne nettsider og vil man den skal kunne mer, f.eks mouse gestures må man laste dette ned. Det kan ofte ta litt tid å få akkurat den Firefoxen du vil ha. Noen mener det er positivt at FF er strippet for da slipper du masse unødvendige funksjoner som man aldri bruker mens noen synes det er dumt for da må man bruke masse tid på å få de funksjonene man vil ha, og gjerne trenger.
Steina Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 (endret) Streaming av radio og tv funker ikke.Tror jeg fant en webradio som funket, men husker ikke hva den heter.. "miniradio" tror jeg kanskje den siden heter.. Hvilke sider er det du ikke får til å fungere i Firefox? De fleste nettbaserte TV-tjenester fungerer fint for meg. NRK.no sin nett TV + NRJ.no sin nettradio Edit: Firefox streamer ikke nett-radio.. (gammel tråd - Den sover, ikke vekk den) Men som sakt, jeg bruker Opera nå.. Meget fornøyd Endret 9. mai 2005 av Steina
Syar-2003 Skrevet 9. mai 2005 Skrevet 9. mai 2005 Husk å tette igjen denne exploiten da.. http://secunia.com/advisories/15292/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå