Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Kult, Whoopy! Teksten ser nesten 3D ut :D

 

Her er to modeller til, de vil være de siste i den første fasen av jobben. Jeg er ikke helt fornøyd med den med rampa på, men vi får se hva klienten syns.

 

Takk takk :)

Hva er det du holder på å lage egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg regner med at i hvert fall noen her bruker tegnebrett, spør jeg her...

 

Er det stor forskjell på kvaliteten på forskjellige tegnebrett?

 

Hvilke er lurest å satse på om man skal skaffe seg et?

 

Hvordan er det å bruke tegnebrett med tanke på koordinasjon og presisjon?

 

Håper noen av dere kan svare på dette! ;)

Lenke til kommentar

Siden jeg regner med at i hvert fall noen her bruker tegnebrett, spør jeg her...

 

Er det stor forskjell på kvaliteten på forskjellige tegnebrett?

 

Hvilke er lurest å satse på om man skal skaffe seg et?

 

Hvordan er det å bruke tegnebrett med tanke på koordinasjon og presisjon?

 

Håper noen av dere kan svare på dette! ;)

 

er ganske stor forskjell på tegnebrett, og kommer helt an på hva du skal gjøre. Men det er jo bare å lete seg frem til den som passer deg best. Jeg har Wacom graphire 4, og passer meg perfekt. Litt liten tegneflate kanskje, men men det får nå være, for jeg bruker den ikke så ofte. Det kan være litt vanskelig å bruke den første gangen, men man venner seg fort til det. Hvis du skal kjøpe tegnebrett, så gå for Wacom uansett, for de har de beste brettene.

 

Whoopy: Det er modeller til en kortfilm kalt "The Ottoman". Les mer om den her: www.the-ottoman.com

Lenke til kommentar

er ganske stor forskjell på tegnebrett, og kommer helt an på hva du skal gjøre. Men det er jo bare å lete seg frem til den som passer deg best. Jeg har Wacom graphire 4, og passer meg perfekt. Litt liten tegneflate kanskje, men men det får nå være, for jeg bruker den ikke så ofte. Det kan være litt vanskelig å bruke den første gangen, men man venner seg fort til det. Hvis du skal kjøpe tegnebrett, så gå for Wacom uansett, for de har de beste brettene.

 

Da får jeg ta en titt på Wacom sine produkter ;)

Lenke til kommentar

er ganske stor forskjell på tegnebrett, og kommer helt an på hva du skal gjøre. Men det er jo bare å lete seg frem til den som passer deg best. Jeg har Wacom graphire 4, og passer meg perfekt. Litt liten tegneflate kanskje, men men det får nå være, for jeg bruker den ikke så ofte. Det kan være litt vanskelig å bruke den første gangen, men man venner seg fort til det. Hvis du skal kjøpe tegnebrett, så gå for Wacom uansett, for de har de beste brettene.

 

Da får jeg ta en titt på Wacom sine produkter ;)

det er det jeg har, men syntes det er vanskelig å tegne rette streker med den. men det er sikker bare jeg som ikke har brukt den så mye.

Lenke til kommentar

Hva er navnet på det du har?

 

Hvilke program er det du skal ha de rette linjene i? Om det er Photoshop e.l. kan du jo bare bruke "Line Tool", eller bruke "Stroke Path" etter å ha markert linjen med "Pen Tool" ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Hva er navnet på det du har?

 

Hvilke program er det du skal ha de rette linjene i? Om det er Photoshop e.l. kan du jo bare bruke "Line Tool", eller bruke "Stroke Path" etter å ha markert linjen med "Pen Tool" ;)

har denne funker bra til mit bruk. jeg tenkte mere at jeg syntes det er uvant å se på skjermen og ikke papiert når jeg tegner. da er det ikke så lett å lage rette linjer, men det blir nok bedre når jeg begynner å bruke den lit mere.

Lenke til kommentar

Har du forresten peiling på hva som er den store forskjellen på Bamboo og Bamboo Fun? Og hva skjer om man har Bamboo Pen & Touch og man legger/støtter hånden på tegnebrettet mens man skal tegne med penna?

 

Hva er det som gjør at Bamboo Fun og Bamboo Craft skal være mer egnet for kunst enn Bamboo?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Har du forresten peiling på hva som er den store forskjellen på Bamboo og Bamboo Fun? Og hva skjer om man har Bamboo Pen & Touch og man legger/støtter hånden på tegnebrettet mens man skal tegne med penna?

 

Hva er det som gjør at Bamboo Fun og Bamboo Craft skal være mer egnet for kunst enn Bamboo?

vet veldig lite, men det han i butikken der jeg kjøpte min sa, var at vis jeg ikke skal bruke brettet som touchpad så er det ikke noen vits i å kjøpe den. vil ikke tro at den reagerer på pen og hånd samtidig. kan være man trykker på en knapp for å skifte mellom.

du kan jo dra til en butik i nærheten og spørre der.

 

:)

Lenke til kommentar

post-45630-1274661418,5242_thumb.jpg

 

Feedback? Cover/Wallpaper..

 

Ser bra ut, men det hadde kanskje vært litt mer spennende om en eller to av kvadratene hadde en litt tykkere kant, eller en annen farge.

 

 

vet veldig lite, men det han i butikken der jeg kjøpte min sa, var at vis jeg ikke skal bruke brettet som touchpad så er det ikke noen vits i å kjøpe den. vil ikke tro at den reagerer på pen og hånd samtidig. kan være man trykker på en knapp for å skifte mellom.

du kan jo dra til en butik i nærheten og spørre der.

 

:)

 

 

Om jeg skaffer meg et tegnebrett er det jo for å bruke penn, men jeg synes det er gøy å prøve ut nye ting, så det hadde absolutt vært spennende å prøvd touch-funksjonen også.

 

 

Hvilke butikk var det du kjøpte ditt i?

 

Aller helst ville jeg jo hatt en av trykkskjermene de har, men jeg er ikke villig til å gi >10k for en trykkskjerm så lenge jeg ikke tjener noe på tegningene/modellene jeg lager...

 

 

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Takk!

 

Hvor lang tid jeg bruker kommer helt an på hvor komplisert modellen er. Jeg brukte noe sånt som 2 timer på den bensintank-greia, for der var det mye repetisjon av ting, og ganske enkle former. Men en av de andre modellene tror jeg at jeg brukte 7-8 timer på.

Lenke til kommentar

@ Meh.

 

hei

 

Jeg har tegnet digitalt i et og et halvt år nå og kan gi deg noen tips angående tegne brett.

 

Først ikke alle gidder og venne seg til tegne brett siden de er sabla uvante og bruke i starten, så jeg anbefaler at du bør prøve ut et først en stund for og se hvordan det er. (kjøp et veldig billig ett til og starte med eller noe).

 

Men hvis du er fast bestemt på og kjøpe tegnebrett og lære å bruke det så skal det ikke være noe problem.

 

Hvis du skal du leke deg med tegning gå for wacom bamboo eller noe, men skal det være rundt profesjonelt du sikter etter er det kort sagt wacom intous 3 eller 4 du må gå etter, ettersom disse har svært høy oppløsning og dette gjør at du slipper og zoome inn hele tiden (veldig irriterende i lengden) for og få nøyaktighet i tegningen. Jeg bruker et intous 4 A5 størrelse, her er en link til wacom: http://www.wacom.com/intuos/

 

Ps: hvis du er tålmodig gå for tegnebrett, like bra som og tegne på skjermen hvis du gidder og lære deg og bruke det. Men har du 10 000kr og er lat som ### og ikke bryr deg om at de tegne skjermene viser litt forskjellig farger enn vanlige skjermer så er det også en mulighet.

 

Her er det siste bildet jeg har laget så dere ikke får intrykket av at jeg er en bedreviter eller noe..

 

big_Mountains_Edit_2_by_aperson4321.jpg

DeviantArt side: http://aperson4321.deviantart.com/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for utdypende svar! Jeg skal absolutt ikke bruke det profesjonelt med det første, så jeg kommer ikke til å legge alt for mye penger i det om jeg finner ut at jeg skal skaffe meg et. Jeg tror dessverre at Bamboo Small kan bli litt lite, så jeg tror kanskje noe større ville vært bedre.

 

Men vet du hva forskjellen på Bamboo og Bamboo Fun er?

 

Noe av grunnen til at jeg ønsker meg tegnebrett er at jeg ønsker bedre presisjon, jevnere linjer, og bedre effektivitet når jeg tegner.

 

Veldig fine bilder du har der! thumbup.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Takk for utdypende svar! Jeg skal absolutt ikke bruke det profesjonelt med det første, så jeg kommer ikke til å legge alt for mye penger i det om jeg finner ut at jeg skal skaffe meg et. Jeg tror dessverre at Bamboo Small kan bli litt lite, så jeg tror kanskje noe større ville vært bedre.

 

Men vet du hva forskjellen på Bamboo og Bamboo Fun er?

 

Noe av grunnen til at jeg ønsker meg tegnebrett er at jeg ønsker bedre presisjon, jevnere linjer, og bedre effektivitet når jeg tegner.

 

Veldig fine bilder du har der! thumbup.gif

 

Takk for kommentaren om bildene mine! :D

 

Og må si at jeg ikke husker så mye av det jeg leste et og et halvt år siden om bamboo produktene, men tror det er at bamboo fun er mer for tegning enn vanlig bamboo. (men enkelte som brukte til bamboo fun syns det var vanskelig og tegne rette streker med det, og det er bedre enn baboo)

 

I starten hvil du nok ikke føle noe særlig forskjell mellom et dyrt og billig tegne brett. Jeg startet med et elendig ett for 500kr før jeg kjøpte med intous etter jeg følte at mangelen på sensitivitet på det dårlige tegne brettet hindret meg.

 

Er ikke oppdatert på det på tegne brett fronten, men tror det hadde vært best at du ikke kjøper dyre wacom hvis du ikke hvil ha profesjonelt brett, og ønsker et stort brett.

 

Er mange andre merker der uten. Selv om ingen måler seg med wacom, så er de billigere og kan gi det A4 størrelse for er rimelig pris tilforhold til wacom som koster veldig mye. (A4 tar mye plass da(mål at du har plass først))

 

Er vel bare og google: ”starter alternatives to wacom” eller noe sånt, så finner en sikkert masse.

 

Datakjeden selger noen brett om du ikke vil handle over internett.

(ps datakjeden har elendig servis)

http://www.datakjeden.no/CBC.aspx?q=c:36140;pfd:pvk-e3013v808421;is:1

 

Men ikke stol for mye på det jeg vet da, er over et år siden jeg sjekket ut mulige tegne brett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Sykt nice!

Satt i 20 min med denne figuren i dag, skal bare skaffe meg et overblikk over hvordan jeg skal lage en type maskott til en tentamen i vg1 media tentamen i morra. (Ja, jeg hater å bruke illustrator, men her kommer treet mitt.)

Noen som bare kan gi enkle tips til å få ting mer levende ? Hvordan skal jeg lage et ansikt? Dette ser jo helt !"#¤ ut.

Ja, kjapt og dårlig, men må starte et sted. (+ jeg suger)

 

Målgruppen er 8åringer.

post-95268-1275577394,0799_thumb.png

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...