Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt med falsk legitimasjon


Anbefalte innlegg

Allikevel er det en ekstremt streng straff, da folk som kjører bil før de har fått lappen har fått et år og under.

 

 

EDIT: Vil da si det er verre å begi seg ut på en kjøretur før man har lov enn å komme seg inn på et utested. Når utsettelse på førerkort faktisk gjelder trafikken, noe en lusen konsert/utested ikke gjør.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tjah. whatever. Hvis jenta låner seg et fake legg, og i tillegg prøver seg på videre dokumentforfalskning ved å skrive under og fortsatt late som det er hennes leg, da har du ifølge mitt skjønn driti kraftig på leggen.

 

Jeg synes egentlig det er veldig greit; er du ikke gammel nok til å komme inn, så er du ikke gammel nok til å komme inn.

EOD.

 

Det er som oftest en grunn (gjerne flere) til at utestedene har de aktuelle aldersgrensene de har.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ekstremt streng straff. Nesten samtlige av de jeg kjenner, inkludert meg selv, har brukt falsk leg. Jeg har til og med laget selv. Det verste som skjer her er at dørvakten tar beviset og sier "kom og hent det på politistasjonen i morgen". Teit å reagere så mye på et falskt leg. Idol-Sandra sa for eksempel på tv at hun hadde brukt det, skal ikke politiet komme og hente henne også?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så vidt jeg har forstått Norges lover har ikke vektere lov å bruke fysisk makt på personer. Så hvorfor Tine skrev under på papiret og gikk til mini-banken er noe jeg har vanskelig for og forstå.

 

Hadde jeg vært i hennes sko, ville jeg ha forlatt når jeg fikk besjed om å skrive under.

 

 

 

 

Edit: Synes straffen var helt avsindig! Så alvorlig straff for en så liten sak. Hadde forstått det hvis Tine gamblet med rikets sikkerhet, men hvem faen har ikke prøvd å komme inn på en uteplass før de ble 18.

 

Men hun skulle absolutt ha forlatt når vekteren ante ugler i mosen.

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar
Ekstremt streng straff. Nesten samtlige av de jeg kjenner, inkludert meg selv, har brukt falsk leg. Jeg har til og med laget selv. Det verste som skjer her er at dørvakten tar beviset og sier "kom og hent det på politistasjonen i morgen". Teit å reagere så mye på et falskt leg. Idol-Sandra sa for eksempel på tv at hun hadde brukt det, skal ikke politiet komme og hente henne også?

Du er klar over at dokumentforfalskning er ulovlig ved lov, å at det derfor ikke er noen god ide å si rett ut at du både har laget og brukt falsk identifikasjon?

Ikke at en post her har så mye å si, men bare en heads up. :p

 

Syns forøvrig jenta fikk som fortjent.

Lenke til kommentar

Aldri hørt om en så streng straff før. Jeg har blitt tatt med falsk leg ca 3-4 ganger, det eneste som skjedde var at de dro det inn og jeg tok siste bane hjem eller dro et annet sted der hvor de ikke sjekker så nøye ;)

 

Jeg hadde aldri skrevet under på at det falske legget var meg. Når de kommer til "hvilken bank har du?" og "hva er fødselsnr ditt?" og du klarer å svare på det, så pleier de å gi opp og slippe deg inn. Hvis de går lenger enn det, burde du bare legge deg flat, tåle ydmykelsen og gå.

Lenke til kommentar

Hun fortjener det syntes jeg... Sånne steder er jo for å holde unna uønsket folk, det at hun bruker en annens leg for å komme inn beviser jo at hun er en av de uønskede folka... Hold dere hjemme med hits for kids på full guffe og en titalls gutter med pappas colonge sier jeg...

Lenke til kommentar

Har blitt ferska to ganger med falsk leg på utested før. Den ene gangen så vakten det med en gang og sa bare "dette er ikke deg, gå hjem". Andre gangen var jeg ganske full da jeg ankom utestedet, og vakten truet med å ringe politiet for å kaste meg i fyllearresten, men han sa ikke noe om leget (som han oppdaget var falskt fordi jeg ikke husket fødselsnr. :blush: ). Jeg sa bare ikke faen om jeg skulle i fyllearresten og la på sprang. Han fulgte heldigvis ikke etter :p

 

Det med falskt leg er som med så mye annet man kan bli tatt for, bare nekt totalt at du har gjort noe galt, og nekt å bli med på noe som helst. Eller stikk, løp som f :p

Lenke til kommentar
Hehe, festlig trippelpost.

 

Men beklager, det var dårlig forumlert av meg. Jeg lånte han et gyldig bankkort med dekning, i så henseende at han kunne låne penger av meg.

 

Det er ikke ulovlig :)

Dersom det var intensjonen med lånet er det korrekt at det ikke er straffbart, spørsmålet vil jo være hva han har fortalt politiet. Dere hadde sikkert en storyen klar ;)

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg ta noen side i denne saken men kan gi trådstarter et "tips".

 

Jeg VET det høres ufattelig dumt ut, men det virket for en venn av meg.

 

Han ble tatt for ettellerannet (husker ikke eksakt hva) og fikk to års utsettelse på lappen. Det han da gjorde var å melde seg inn i Vigrid intil politiet kontaktet ham og sa at han slapp utsettelsen og prikken om han meldte seg ut. Såklart han gjorde det.

 

Som sagt VET jeg hvor dumt det høres ut, men det har jo da som sagt funket.

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ekstremt streng straff. Nesten samtlige av de jeg kjenner, inkludert meg selv, har brukt falsk leg. Jeg har til og med laget selv. Det verste som skjer her er at dørvakten tar beviset og sier "kom og hent det på politistasjonen i morgen". Teit å reagere så mye på et falskt leg. Idol-Sandra sa for eksempel på tv at hun hadde brukt det, skal ikke politiet komme og hente henne også?

Du er klar over at dokumentforfalskning er ulovlig ved lov, å at det derfor ikke er noen god ide å si rett ut at du både har laget og brukt falsk identifikasjon?

Ikke at en post her har så mye å si, men bare en heads up. :p

 

Syns forøvrig jenta fikk som fortjent.

Jeg sa aldri at jeg brukte det jeg laget selv...

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg ta noen side i denne saken men kan gi trådstarter et "tips".

 

Jeg VET det høres ufattelig dumt ut, men det virket for en venn av meg.

 

Han ble tatt for ettellerannet (husker ikke eksakt hva) og fikk to års utsettelse på lappen. Det han da gjorde var å melde seg inn i Vigrid intil politiet kontaktet ham og sa at han slapp utsettelsen og prikken om han meldte seg ut. Såklart han gjorde det.

 

Som sagt VET jeg hvor dumt det høres ut, men det har jo da som sagt funket.

 

Mvh Audun Hagen

Ja, det hørtes veldig lurt ut :roll:

Tenk gleden av å stå i sikkerhetstjenestens systemer med følgene det fører med seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...