Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigurasjonsfiler til SpeedTouch 510i ...


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter med å sette min NextGenTel Speedtouch 510i modem / ruter i bridge modus. Jeg ønsker å gjøre dette da jeg har problemer med å sette opp FTP server. Jeg kjører en 3Com Wireless ruter på innsiden.

 

Er det noen som har konfigurasjonsfiler til SpeedTouch 510i, enten templates eller filer som faktisk virker. Har lett forgjeves på nettet og NextGenTel kan selvfølgelig ikke hjelpe.

 

Husk - dersom noen har noen fungerende konfig filer så ikke send meg brukernavn / passord (som sannsynligvis ligger lagret i filene)!

 

 

Mvh.

wmuthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg sliter med å sette min NextGenTel Speedtouch 510i modem / ruter i bridge modus. Jeg ønsker å gjøre dette da jeg har problemer med å sette opp FTP server. Jeg kjører en 3Com Wireless ruter på innsiden.

Vet du om modemet ditt støtter dette i PPPoA-modus?

Du kan ikke sette det som brigde på samme måte som de som kjører PPPoE.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar. Jeg vet ikke om jeg helt skjønte svaret men 3Com ruteren min støtter følgende protokoller:

 

PPPoE, IP Routing, NAT, PAT, PAP, CHAP, UDP, TCP, IPCP, PPTP, DHCP, SNTP

 

 

Betyr dette at jeg kan kjøre SpeedTouch som bridge eller er det ikke mulig?

 

Hvis dette ikke er mulig så tar jeg gjerne i mot tips til en god (men rimelig) ruter med trådløsfunksjonalitet (må være både b og g siden jeg har en del PCer som kun støtter b standarden - god rekkevidde er også viktig). Mao, hvilken trådløs ruter / aksesspunkt anbefales i kombinasjon med SpeedTouch 510i eller eventuelt som erstatning for SpeedTouch 510i.

 

Mvh,

wmuthe

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

 

Ser at min ruter (3COM) tilsynelatende støtter de samme protokollene som den ruteren du anbefaler. Det virker dermed mao. som om jeg skal kunne sette opp min SpeedTouch og ruter på samme måte.

 

Har du mulighet til å fortelle meg hvordan du konfigurerte SpeedTouchen ? F.eks. send meg link til noen sider eller sende meg en kopi av konfig fila. Det hadde vært utrolig hjelpsomt!

 

Mvh.

wmuthe

Lenke til kommentar
Har du mulighet til å fortelle meg hvordan du konfigurerte SpeedTouchen ? F.eks. send meg link til noen sider eller sende meg en kopi av konfig fila. Det hadde vært utrolig hjelpsomt!

PPPoA som NGT bruker er som sagt ikke så enkel, 3com sitt router/ADSL-modem burde greit la seg konfigurere så sant du har brukernavn/passord og de andre innstillingene som brukes mot NGT.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har mulighet til å velge en av følgende:

 

PPPoE eller PPTP.

 

Hvilken av disse er det jeg skal bruke mot NGT? Og trenger jeg å endre MAC adressen til 3Com ruteren min til å bli den samme som SpeedTouch? Dvs bruker NGT MAC adresser for å autentisere ruterne som de deler ut?

 

Mvh,

wmuthe

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei

 

Jeg er klar over at denne tråden er noe gammel, men uansett: Har noen et oppsett for å slå av routeren i Speedtouch 510 router/modem fra Nextgentel? Jeg har lett etter dette en stund, mange side de får det til. Jeg har to routere etter hverandre og jeg vil slå av routeren i Speedtouchen.

 

mvh

Gonzo99

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...