ALI Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Jeg har et Asus A7N8X-Deluxe som hele tiden sier noen med "...fail CPU test" når jeg spiller. Og av of til piper det av en "voltage feil. " Jeg har søkt i forumet, men finner ikke noe om det. Hva er lydene og hvordan kan jeg bli kvitt de? De er veldig irriterende, spesielt under spilling.
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 hvilken hw har du da? spesifiser litt nermere
jallamamba Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Tror du kan finne noe om Speech i BIOS, der du kan disable det.
ALI Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 Jeg har: Asus A7N8X-Deluxe (med uoriginal Thermaltake Volcano 11 vifte hvis det har noe å si) ATI Radeon 9800 pro AMD Athlon 2800
ALI Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 Tror du kan finne noe om Speech i BIOS, der du kan disable det. Jeg skal se om jeg finner det.
ALI Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 Strømforsyning? Vel, hvis det er det du mener så er det en Chiftec
RulleRimfrost Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Du kan slå av speach-funksjonene i bios, om ikke pc'n virker ustabil ellers. En annen ting er jo at det virker som om det er svingninger i voltverdiene dine. Kjør en record av dem under spill....
ALI Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 Jeg har slått av spech, men lydene er her fortsatt
sveinsel Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Ingen vits å slå av feilmeldingen.... Du må gjøre noe med det. Fx. kjøre RAM.test, prøve annen PSU osv....
Dragavon Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Du må da skjønne at meldingene BIOS gir deg ikkje er ett problem men ett symptom. Det er sannsynligvis noe galt med PCen din, og du bør finne ut kva det er. Ram test vil ikkje hjelpe noesomhelst, men det vil fortelle deg om det er noe galt med RAM-brikkene dine.
sveinsel Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 Det er sannsynligvis noe galt med PCen din, og du bør finne ut kva det er.Ram test vil ikkje hjelpe noesomhelst, men det vil fortelle deg om det er noe galt med RAM-brikkene dine. Takk...
ALI Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 Ok, takk for raskt svar. Hvilket program er bra for sånn testing?
Playmofetish Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Søk på Google: "memtest86 download". Dette programmet legger du på en diskett, og starter PCen på nytt med disketten inni. Så sjekker den RAMen din grundig, for å se om det er noen feil der. Om du ikke får noen feil etter x antall timer, kan du prøve et program som heter Prime95 (Google: "prime95 download"). Her kjører du en Torture test under properties, og lar denne gå i x antall timer. Hvis du får noen som helst feilmelding underveis i Prime95-testingen, er det sannsynlig noe ustabilt med prosessor/minne.
RulleRimfrost Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Ahh. Du har kanskje den dømrade overvåkningsprogramvaren til Asus installert ? Sett i så fall høyere grenseverdier eller avinstaller. Tror ikke mitt hovedkort kan snakke annet enn i oppstart uten den ....
_ziggy_ Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Mitt Asuskort piper om at det er CPU Fan fail hver gang jeg fyrer kassa. Er fint lite å bry seg om har jeg finni ut. Men at den skal gnåle mens du spiller er jo kjipern da, avinnstaller hele driten hvis det går Jeg tror egentlig dette test systemet er pre-alpha et eller annet som de ikke har giddi å fortsatt med i senere hovedkort (heldigvis?). Så bare få det vekk og lat som om du ikke har hørt de irriterende feilmeldingene, så lever datan din lykkelig videre noen år til.
Muffinman Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 (endret) Mitt Asuskort piper om at det er CPU Fan fail hver gang jeg fyrer kassa. noen år til. Sikkert fordi cpuvifta går på lavere turtall enn en grenseverdi som er forhåndsdefinert fra Asus sin side. Titt innom "hardware monitor" eller noe i bios, finn fram til "cpu fan" og forandre fra at turtallet vises til "ignore". Har gjort dette på en rekke maskiner med enten q-fan innkoblet, vannkjøling eller kjølere med store saktegående vifter. Har du i tillegg et nytt Asus-kort med funksjon for å definere hvilken temperatur vifta skal starte på (eks. K8N) vil gjerne vifta stå stille en stundt til å begynne med før temperaturen kommer opp. Slikt blir det alarm av om man ikke disabler den. Å skylde på Asus er vel litt dumt når problemet er å finne mellom stolen og skjermen.... Endret 8. mai 2005 av Muffinman
RulleRimfrost Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Nuvel. Produsentene er ikke alltid like logiske i sine valg. Foretrekker selv en manuell vifte / temp-kontroll fra Enermax. Den har 5 sek refresh-rate på rpm, men 0 sek på alarmer. Det vil si infernalsk piping ved hver oppstart. Asus kunne godt hatt noen logiske kontroller som sa at om HK setter ned viften = ingen fare og ingen alarm ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå