Spirre Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 personlig er vel dette det første mmorpg spillet jeg har spillt noengang, og det er jo egentlig ikke helt det dette heller. så jeg kan ikke si at det mangler så mye da jeg ikke har noe å sammenligne med. mene jeg er også litt lei av all tysken og fransken som går igjen hele tida. spesielt i trade kanalen, der burde det være bare engelsk om du spør meg. hopping hadde vært litt moro, leap attack til warrior osv f.eks ellers så er spillet et av de beste jeg har spillt så langt, enkelt å lære seg og mestre, og alikevel ikke kjedelig når du kan det godt
rivaldo Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 (endret) Syns det er litt kjipt at det ikke er free movement! men ingenting annet! Hva menes med dette? Ligg det ikkje i namnet? Nei ikke for meg, men så er da min norsklish ganske så dårlig. Endret 11. mai 2005 av rivaldo
mESA Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Jeg har lyst og hoppe og svømme.... det var det jeg savnet når jeg spilte guildwars.
Chasseur Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Skrevet 11. mai 2005 Jeg kjønner hva dere mener med free movement, og hvorfor dere savner det. Men egentlig har man ikke det i WoW heller. Du har simulert free-movement. Det er mange steder som er stangt av, som du nogenlunde skulle klare å gå opp, og sånne ting. Pluss at det er lagt stier gjennom fjellene, men på en måte som for det til å virke som free-movement. Men, jeg savner flere GM-s som kunne gitt advarsler til folk som spammer finsk/tysk/fransk i mainchat!
SGE7000 Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Jeg kjønner hva dere mener med free movement, og hvorfor dere savner det. Men egentlig har man ikke det i WoW heller. Du har simulert free-movement. Det er mange steder som er stangt av, som du nogenlunde skulle klare å gå opp, og sånne ting. Pluss at det er lagt stier gjennom fjellene, men på en måte som for det til å virke som free-movement. Men, jeg savner flere GM-s som kunne gitt advarsler til folk som spammer finsk/tysk/fransk i mainchat! vote for sge7000/Aeron Lathaniel as game-master
Destructionz Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 Rivaldo: Free movement har ikke noe med norsk å gjøre akkurat ^^ MeSa: Hvis du vil svømme kan du dra til badeland Som sagt savner at man kan røre seg og gå omtrent hvor som helst og ikke blir sperret av her og der, også kalt Free Movement og liker ikke all den egoistiske, desperate og plagsomme tysken og fransken rundt omkring. Burde ha en del GM's som passer på dette, amerikansk er en stor del av ett mmorpg for min del, long live america
Civilix Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 [...]liker ikke all den egoistiske, desperate og plagsomme tysken og fransken rundt omkring. Burde ha en del GM's som passer på dette, amerikansker en stor del av ett mmorpg for min del, long live america Det er fritt fram og spille på amerikanske server hvis du vil det, bare gå inn på manage account på den siden du velger char. Eller kan de fleste skrive engelsk også, så hvis du skal snakke med noen(trade eller på mission) så er det bare å spørre om de kan skrive engelsk når de skal si noe til deg.
Master Casemod Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 jeg er med i en Guild nå med noen medlemmer SFX husker ikke orntlig navn de gutta der er hyggelige ass, ett av dem hjalp meg med northern gate og jeg klarte det:p det var skikkelig sammarbeid ass. og av ledern fikk jeg to hammere, en 15-20 og en 20-26 dritbra ass noen som vil joine guilden? kontakt meg i Internasjonal District 2 og spørr etter Jack Hammerhand
Destructionz Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 (endret) Civilix: Skal kunne spille på Europe servern utenat man skal plages med fullt av egoistiske folk som bare prater sitt eget språk, t.o.m når du prøver fortelle dem noe i team chat; "was was?". De må da ha litt skills i amerikansk, ellers burde de drite i å spille ett internationalt online spill. Prøver å spille på Europa samtidig som jeg klarer forholde meg til å prate internationalt (amerikansk) så alle andre skal forstå meg og eneste jeg hører fra andre folk er "aksdalkdskkds". Burde skjønne at det ikke bare er tyskere og franskmen som spiller på Europa, da kunne de snakket amerikansk så alle forstår dem. Endret 11. mai 2005 av Destructionz
OleR Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 I og med at spillet tross alt er oversatt til tysk, fransk, spansk mm. syns ikke jeg det er så rart de tror de kan snakke sitt eget språk. Personlig koser jeg med på amerikanske serveren.
Laserlasse Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 De må da ha litt skills i amerikansk, ellers burde de drite i å spille ett internationalt online spill. [..]da kunne de snakket amerikansk så alle forstår dem. Er (som kjent) enig med deg, men synes godt at du kunne fått deg litt 'skills' i norsk også. Og det er som kjent 'engelsk' som er språket vi ønsker, ikke amerikansk. Amerikansk har vel aldri vært noe lingua franca.
Destructionz Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 De må da ha litt skills i amerikansk, ellers burde de drite i å spille ett internationalt online spill. [..]da kunne de snakket amerikansk så alle forstår dem. Er (som kjent) enig med deg, men synes godt at du kunne fått deg litt 'skills' i norsk også. Og det er som kjent 'engelsk' som er språket vi ønsker, ikke amerikansk. Amerikansk har vel aldri vært noe lingua franca. Vell for det første: Kan forklare meningene mine uten at jeg trenger å skrive "perfekt" sånn som dere andre "voksne" som tror dere oppnår ett bedre poeng ved å skrive med pene og innvikla ord. For det andre: Jeg snakker ikke britisk, jeg snakker amerikansk. Helt feil at de lærer barna britisk aksent osv når de går på barne/ungdom skolen, det folk prater idag og det de fleste på TV osv prater idag er amerikansk og ikke britisk, som jeg regner med du mener med engelsken du snakker om. Følg med rundt deg, hvem prater engelsk/britisk idag utenom de som er fra england selv? Amerikansk er vell mer internationalt.
Melfacion Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 så jeg skriver egentlig kongsbergsk? skriftspråket heter da engelsk i alle fall, så vidt jeg veit....
Destructionz Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Jaja vakke nøye, burde se poenge mitt me mindre man er brød i skallen. I online-spill skriver man så alle forstår det, skal ikke være så veldi vanskeli.
Chasseur Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Jepp, jeg skjønner ponget ditt Destrioctionz! Men så lenge folk fortsetter å kose seg med sitt eget språk, spiller jeg på amerikanske servere.
Erling E. Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Jeg kjønner hva dere mener med free movement, og hvorfor dere savner det. Men egentlig har man ikke det i WoW heller. Du har simulert free-movement. Det er mange steder som er stangt av, som du nogenlunde skulle klare å gå opp, og sånne ting. Pluss at det er lagt stier gjennom fjellene, men på en måte som for det til å virke som free-movement. Dette er en helt annen form for begrensning. Bevegelsesfriheten i Guild Wars og World of WarCraft kan ikke sammenlignes. I Guild Wars kan du ikke hoppe, og du kan ikke gå utfor en trappekant engang. Dette er ikke bevegelsesfrihet. I World of WarCraft kan du klatre rundt i fjellene om du vil, utenom de bratteste kløftene. Og ikke misforstå, jeg synes Guild Wars er et uhyre godt spill, men det har blåst seg lit ut med disse restriksjonene.
Chasseur Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 NEi, WoW har ikke free-movement! Bare for å bringe en ting på det rene, jeg har spilt begge spillene! WoW har simulert bevegelsesfrihet. Du kan stort sett gå over mange topper/skråninger, mange av dem som intet menneske bortsett fra noen få innfødte himmalayenere (skrivefeil) kan. Greit nok, det er bevegelsesfrihet, men f.eks hvis du skal bort fraa "noob-island" til night elf, er det en vei gjennom fjellene. Ikke noe problem det, er jo logisk nok. Men når en bakke som er i et bølgete landsskap går rimelig bratt oppover, og er fult mulig å gå opp, da er det bevegelsses frihet. Men når en bakke som er slakere enn den på det bølgete landskapet, som går opp til noen fjell, ikke kan gås opp, da er det ikke bevegelsesfrihet! Get it? Så, WoW har simulert bevegelsesfrihet, mens guildwars ikke har bevegelses frihet, selv om du i "quest-områder/instances" har mye større bevegelses frihet enn det man har ellers i "public-areas". Jeg vil bruke et annet spill som eksempel, nemlig .hack (dothack), et japansk playstation spill, som er laget med nydelig grafikk, og suverent gameplay. Der står det bak på coveret: Simulated MMORPG. NPCs der oppfører seg som players, men er det ikke. WoW gir et inntrykk av bevegelses frihet, men har det ikke. Guild Wars har ikke bevegelsfrihet. Noe som også for emg virker bedre, da ingen vettuge mennesker ville gå ned en 60/70 graders bakke.
Master Casemod Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 jeg opplever at det lægger til tide. hva det kommer av har jeg ikke peil på, vet hvertfall at det ikke er pcen, men at det kansje kommer av at det er så Sjukt mange på serverne?
~Alex~ Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 jeg opplever at det lægger til tide. hva det kommer av har jeg ikke peil på, vet hvertfall at det ikke er pcen, men at det kansje kommer av at det er så Sjukt mange på serverne? Tror ikke det er serveren. Har spilte på alle døgnets tider og aldri opplevd lagg.
Chasseur Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 I byene kan man oppleve kraftig lag, men det går som regel fort over. Men hvis det skjer jevnlig, er det nok noe med din forbindelse, eller pc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå