wawa Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Det virker som fila flsmngr.dll under C:\WINDOWS\system32 er et virus... Men jeg klarer ikke å slette denne fila fordi jeg "ikke har rettigheter". Noen som har et tips om hva som skal til for å klare å slette en slik fil? Takknemlig for svar
Bruun Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Prøv å slette den i Safe Mode (F8 ved oppstart av maskinen).
wawa Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 (endret) Jeg prøvde WhoLockMe og ingenting nytt å melde, fila lar seg ikke slette og absolutt ingenting skjer når jeg høyreklikker og klikker på "WhoLockMe?" Hjelp? Edit: Jeg har forresten også prøvd i safe mode tidligere Endret 7. mai 2005 av wawa
Kimme Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 (endret) Prøv programmet DrDelete som sletter filen ved neste oppstart, ta også å se hvilke prosesser som starter denne .dll filen . edit: ordnet url'en... Endret 7. mai 2005 av Kimme
wawa Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 (endret) Det skal også nevnes at jeg har tuklet med properties på denne filen uten å ane hva jeg holdt på med, så properties for denne fila er helt annerledes enn properties på andre dll-filer, kanskje det er derfor jeg ikke klarer å slette den... Men jeg får vel bare prøve dr. delete da Edit: Forresten, før jeg sletter fila: Er dette et virus eller en vanlig systemfil? Kan noen sjekke om dere har flsmngr.dll under mappa WINDOWS på C? Endret 7. mai 2005 av wawa
wawa Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 Skulle bare melde fra om at det ser ut til at dr. delete gjorde jobben. Men viruset ser ikke ut til å ha forsvunnet, maskina er treg og skrivebordsbildet er erstattet av hvit "småblinkende" bakgrunn.
wawa Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 Beklager at jeg trippelposter, men nå, etter at jeg har slettet noen systemfiler, fungerer ikke internett lenger! Hva kan jeg gjøre for å få internett opp å gå igjen, går det an å oppdatere drivere eller noe slikt for at windows skal funke med internett eller?
el_cash Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 boot opp pc med xp-cden, velg å installere, velg reinstall windows. da blir forhåpentligvis systemfilene gjenopprettet. husk å kjøre windows update etterpå. prøv også et oppdatert antivirusprogram, kjør en scan av hele maskinen, det er ikke så dumt som det høres ut til. kjør i tillegg ad-aware og spybot såfort internettforbindelsen virker igjen.
wawa Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 (endret) OK, jeg gjør som du sier: Booter fra XP-cden, trykker R for å "reparere" en windows-installasjon. Men lenger enn det kommer jeg ikke! Det står følgende: The Recovery Console provides system repair and recovery functionality. Type EXIT to quit the Recovery Console and restart the computer. 1: C:/WINDOWS Which Windows installation would you like to log onto {To cancel, press ENTER}? Hva gjør jeg nå??? Hvordan "velger" jeg? Hjelp meg:( Edit: Fikk til nå, men jeg har jo ikke noe passord! Den ber om administrator-passord, noe jeg aldri har hatt! Endret 7. mai 2005 av wawa
el_cash Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 trykk <enter>. muligens skal det ikke mer til. hvis ikke så får du ta kontakt med administrator av pcen, det burde du jo forsåvidt gjort med én gang..
wawa Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 JEG er administrator av PCen, men jeg har ikke noe passord av den grunn. Jeg fant ut at jeg skulle trykke "1", ikke enter, for da ville jo maskina bare starte på nytt. Jeg fant ut dette ved at det numeriske tastaturet ikke funket; jeg trodde det var feil å trykke 1, men det funket når jeg trykket 1 med en annen tast. Fins det en måte å finne admin-passordet når jeg er logget inn i windows?
el_cash Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 du kan alltids få satt nytt passord hvis du har rett verktøy å boote med, men det er vel antageligvis imot forumets reglementer å nevne nøyaktig hva og hvordan... det enkleste er uansett å prøve å logge seg på som administrator (logg ut brukeren din og trykk ctrl+alt+del) med det du tror du har lagt inn som adminpassord da du installerte windows. og glem aldri adminpassordet!
wawa Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Skrevet 7. mai 2005 Vel nå sliter jeg i hvertfall max :!: Jeg prøvde å "reparere" windows, installere windows osv med installasjons-cden og det så ut til at jeg fikk det til til slutt. Resultatet? Nå starter ikke windows i det hele tatt, ikke i safe mode, ikke med last known good configuration, ingenting. Jeg har med andre ord "lagt det store egget" Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre... Windows starter ikke Noen tips?
Fat_ASS Skrevet 7. mai 2005 Skrevet 7. mai 2005 hehe...når du har tuklet med system filene å du ikke får start på maskina mer så er det vel egentlig bare en ting å gjøre, vis du ikke er proff med data da, å det er å formatere å legge inn windows på nytt... Artig å høre på folk som gjør samme feilene som man selv også har gjort en gang i tiden...
Bruun Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Når du skal reparere Windows fra Windows CD-en, ikke trykk R med èn gang når den første menyen kommer opp. Velg Installer XP eller hva det nå står, og da får du opp de eksisterende XP installasjonene på maskina. Velg din installasjon og trykk på R. Gjorde det samme for 1 uke siden, vet ikke om jeg husker helt riktig. Men altså ikke R i den første menyen
LOBOS Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Beklager at jeg trippelposter, men nå, etter at jeg har slettet noen systemfiler, fungerer ikke internett lenger! Tatta!!! LoL . For fremtidig fikling it c:\windows\system32 kan det være greit å vite at alle hidden filer er som regel virus ol, men filer som IKKE er hidden og som du ikke hvet hva er burde du ikke slette!
wawa Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Skrevet 8. mai 2005 (endret) Det som er irriterende er vel egentlig det faktum at det var windows-installasjonsCDen som totalføkka PCen min, ikke det at jeg slettet en eller 2 dll-filer. For å være ærlig skjønner jeg virkelig ikke at windows kan være så usikkert og så dårlig på en gang... Man skulle ikke tro at å reinstallere/reparere windows med installasjonscden ville ødelegge hele systeme... Shame on you Bill Gates... Det jeg tenker på å gjøre nå er å forsøke å installere et nytt system på en annen disk som det er ledig plass på. Jeg synes det høres bedre og smartere ut enn å formatere C og miste masse viktige filer, det er kanskje bare meg? Håper i hvertfall at det går an Endret 8. mai 2005 av wawa
zjulik Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 (endret) Et par begreper å vurdere når du installerer windows er "lage mer enn 1 partisjon" og "dual boot". *host host* Med 2 windows installert (2XP, eller XP+2000, eller 2000+98, eller...) unngår du MANGE kriser. Endret 8. mai 2005 av zjulik
wawa Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Skrevet 8. mai 2005 Guess what, nå har jeg installert en ny versjon av windows i en ny mappe jeg har kalt WINDOWS2 på C :!: Det funker faktisk også, men jeg klarer fremdeles ikke å boote fra den gamle versjonen av windows, noe som er svært viktig fordi jeg da kan åpne Azureus og rydde opp av massevis av downloads før jeg evt. starter fra scratch. Dette er faktisk hovedproblemet mitt; jeg klarte ikke å starte azureus da viruset herjet, og fikk dermed ikke gjort dette omfattende opprydningsarbeidet. Det er alt jeg har behov for å gjøre før jeg evt. formaterer. Nå får jeg følgende melding når jeg forsøker å starte fra gamleversjonen av windows: windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: windows root\system32\hal.dll Installer en kopi av filen ovenfor på nytt. Hva gjør jeg? Er det en måte å "reinstallere" denne fila? Evt. noe annet jeg kan gjøre for å overføre Azureus med alle settings til det nye systemet og få Azureus til å huske alle downloads?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå