Gå til innhold

Spill sløver hjernen og fjerner alle sosiale egenskaper


Anbefalte innlegg

For de av dere som ikke har sett denne enda:

 

Iflg. en japansk undersøkelse vil lengre perioder med spilling sløve hjernen, og det bedrer seg heller ikke etter at du er ferdig med spillingen.

 

Les mer om denne saken på følgende steder:

 

IT Avisen

 

GameSpot

 

Mainichi InterActive

 

(PS: les noen av top10 news på den siste linken...masse rare/bisarre ting her :razz: )

 

Best å ikke la damene deres se dette alle seriøse gamere! Hvis ikke har de enda en god grunn :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:lol:

 

forskere skal ikke tas seriøst, med mindre de viser frem bevis, en... "undersøkelse" er NULL verdt!

 

bevis: fysikk, kjemi, matematikk, medisin.... si mer?

 

undersøkelsene endrer konklusjon hver måned. påstander bygd på fysikk og matematikk kan vare i flere tiår eller mer, og kjemiske varer enda lengre :smile: (f.x. sølv + kobber blir ikke gull :wink: )

Lenke til kommentar

Er helt enig i at "undersøkelser" er bare bull!

 

Se over nyhetene for de siste fem årene. Mesteparten av dagens matdrikkevarer har på et eller annet tidspunkt blit stemplet som kreftfremkallende eller farlig usunt. Men så bare et par månder etterpå er alt glemt og folk gafler i seg som aldrig før.

 

Å hvis spilling er så "skadelig" som de sier er vel mesteparten av nerdebefolkningen i norge fullstendig mos i hue. 2-7 timer spilling hver dag. Hvis det bare regnes spilling inn i dette så tror jeg at de fleste gamere har problemer. Hvis de regner sånt som programering å andre datarelaterte oppgaver så har verden et stort problem.

 

Men som sagt. Denne undersøkelsen er glemt om en liten månde så jeg skjønner ikke at jeg har giddi å skreve så mye pøk om den.

Lenke til kommentar

Hehe...hjertens enig med det meste som blir sagt her. Får meg alltid en god latter når jeg leser sånne ting. Blir bare latterlig!

 

Men det som skremmer er følgende:

 

"The results of the research will be formally announced in the US this fall at a meeting of the Society for Neuroscience."

 

Hvis en eller annen PR-kåt senator eller noen i kongressen i statene får snusen i dette, kan helvete være løs. Amerikanerene er flinke til sånt...forby PC/video-spill og bli president! Kommer langt i politikken i USA med sånne stunts.

 

Langt farligere enn ministre i Norge på powertrip :wink:

 

 

Så, selv om denne undersøkelsen er glemt i løpet av noen uker nå...så får vi håpe at det møtet i USA er veldig lukket og at ikke presse/kongress får snusen i det da...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 13:10, RogueFreak skrev:

Hehe...hjertens enig med det meste som blir sagt her. Får meg alltid en god latter når jeg leser sånne ting. Blir bare latterlig!


Men
det som skremmer er følgende:


Hvis en eller annen PR-kåt senator eller noen i kongressen i statene får snusen i dette, kan helvete være løs. Amerikanerene er flinke til sånt...forby PC/video-spill og bli president! Kommer langt i politikken i USA med sånne stunts.


Langt farligere enn ministre i Norge på powertrip :wink:


Så, selv om denne undersøkelsen er glemt i løpet av noen uker nå...så får vi håpe at det møtet i USA er veldig lukket og at ikke presse/kongress får snusen i det da...



 

enig, amerikansk opinionsdannelse er vel ikke akkurat den mest nyanserte. Spill har dessuten et dårlig rykte fra før hos mange besteborgere, bl.a. i forbindelse med inspirasjon til shoot outs på skoler og slikt. Når folk _i tillegg_ får høre at man blir sløvere av spill, vil man kanskje få en politisk "moral majority" lik den vi har sett i forbindelse med musikkbransjen...eller det som verre er.

Lenke til kommentar

Jaja. En som spilte Anarchy Online i 2 dager i strekk, løp ut i gaten skrikende, overbevist om at han hadde figurer i Anarchy Online etter seg.

 

Jeg har spilt en del morrowind, men jeg har ikke hatt Cliff Racere etter meg.

 

Konklusjon: Er du kineser, styr unna intens spilling. Og ikke spill mot folk som er bedre enn deg. (Knivstikking som kjent)

Lenke til kommentar

Det er jo like teit som å påstå at det er farlig å spise. Det kommer selvfølgelig an på hva du spiser og hvor ofte du spiser av det. Jeg tviler ikke på at det er skadelig å sitte dag ut og dag inn å spille hjernedøde plattformspill. Det betyr likevel ikke at ALL spilling er usunt. Alt må gjøres med måte.

Lenke til kommentar

Quote:



undersøkelsene endrer konklusjon hver måned. påstander bygd på fysikk og matematikk kan vare i flere tiår eller mer, og kjemiske varer enda lengre :smile: (f.x. sølv + kobber blir ikke gull :wink: )


 

Påstander basert på matematikk varer jo evig da, sålenge man ikke har gjort en direkte feil. Matte er et menneskapt system, ingenting er feil i matte så lenge du følger systemets regler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...