Gå til innhold

Hvordan låse knappen til kun et trykk [løst]


Anbefalte innlegg

Hei der!

 

 

Jeg har en registreringsside, men problemet er at om noen trykker "signup" to ganger, sender den to godkjenningsmailer til meg.

 

Jeg trenger et script som kan gjøre at knappen låser seg når du har trykt èn gang.

Akkurat det samme som skjer når du skal lage nytt emne, da låser knappen seg. <-- her på forumet altså.

 

Håper på svar :)

 

 

Mvh

Luzifer

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste og mest effektive er vel å gjøre slik at når dataene er registrert, så sendes brukeren automatisk videre til en ny side med en header()-setning. Ellers kan du vel ta en titt på JavaScriptet som dette forumet bruker når du lager en post. Denne gjør slik at du bare kan trykke en gang på send-knappen.

Lenke til kommentar
This little bit of JavaScript disables the submit button as soon as it is clicked for the first time and prevents the user sending their form multiple times. The script now also changes the word "submit" to "thanks" as an extra indication that the form has been sent.

 

<form onsubmit="JavaScript:this.buttonname.disabled=true;this.buttonname.value='Thanks';">

  <input type="submit" name="buttonname">

</form>

 

so you have to add:

 

onsubmit="JavaScript:this.buttonname.disabled=true;this.buttonname.value='Thanks';"

 

to your <FORM> tag and you need to make sure that the name of your submit button matches

 

i.e.  <input type="submit" name="buttonname">

 

 

 

There you go :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...