Gå til innhold

Strømtilkobling på Asus A8N-SLI Deluxe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha ny pc, og har tenkt å kjøpe Asus A8n-SLI Deluxe. Kabinett blir sansynligvis Artic Cooling T1. I manualen til Artic Cooling (som ligger på nett) står det under strømtilbkobling: Mainboard 20 pin connector. Can be used on all mainboards with 24 pin connectors.

Betyr dette at jeg må kjøpe en overgang, eller kan jeg bare koble sammen?

(Var litt uskker på om jeg skulle poste denne her eller under kabinett :hmm: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du velger å gå for Asus hovedkortet kan jeg ikke gjøre noe annet en å anbefale det, eneste ulempen er i mine øyne chipsett kjøleren. Den bråker en fin del, og de fleste vill nokk råde deg til å bytte den ut i en passiv zalman kjøler. Har også hørt snakk om at folk har montert en "fanmate" på den, altså en liten vifte styring.

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112036&mlevel=011600

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112032&mlevel=011600

Skrevet

Bra tips!! Takk for det. Ønsker en så stille PC som mulig, og den passive kjøleren var jo ikke noe stort utlegg. Den jeg har nå høres ut som et mellomstort kraftverk. Er dette vanskelig å bytte?

Skrevet

Ganske lett å bytte ut chipsett vifta med en passiv Zalman. Gjort det selv på to PC'er. Bare bruke en nebbtang til å klemme sammen mothakerene på plastpluggene på baksiden av hovedkortet og dytte dem ut. Vips så er vifta og ribba løs. Rens bort gammel kjølepasta med q-tips og teknisk sprit, rødsprit eller lignende som ikke setter igjen rester. Legg på nytt og tynt bellegg med Arctic Silver 5 eller noe annet bra (følger også med pasta sammen mes Zalman ribben). Monter på den passive ribben. Følger med brukerveiledning på hvordan det skal settes sammen + finner bilder på den store A8N tråden.

Skrevet

Det er også en flash film av monteringen på zalman sine sider, vill dog anbefale å bruke isopropanol til å rense chipsettet med(dette kan være feks kondensfjerner, koster 15-20kr på bensinstasjoner). Hvis du velger zalman kjøleren må du være klar over at du må ha tilgang til baksiden av hovedkortet for å fjerne den, kan altså være en stor fordel å montere den før du setter hovedkortet i maskinen.

Skrevet
Hvis du velger zalman kjøleren må du være klar over at du må ha tilgang til baksiden av hovedkortet for å fjerne den, kan altså være en stor fordel å montere den før du setter hovedkortet i maskinen.

Mye bra tips her nå :D

Unødvendig merarbeid dersom man ikke er klar over det

Takker og bukker

Skrevet (endret)

Vil også råde deg til og flashe inn nyere bios, det er noe jeg ikke har brydd meg så veldig mye om på andre kort, men på dette var det faktisk svært nyttig, og spesielt om det er snakk om klokking. Bærer litt preg av å være et nytt kort for å si det slik...

Det er jo også svært enkelt, bruk bare update program som følger med på cd, og gjør det i windows fra nettet ;)

Edit; glemte og svare på spørsmålet... som de andre sier går virker det uten overgang/24 pins psu, men om du feks skal kjøre sli med 2 kort uten egen strømkontakt, ville i alle fall jeg brukt 24 pins.

Endret av pcp160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...