Bobby1 Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Eg kjøpte ny IDE harddisk for nokon dager siden, satt den i ein ubrukt IDE Kanal, men den fant den ikkje? Har 2 S-Ata harddisker og 2 Cdrom Fra før av. Så kan eg bare ha 4 enheter tilkoblet på likt? Eller kan eg stille noko i biosen? Hovedkort: 865PE Neo2-LS [10/100 LAN, SATA(SB)]
Pengu Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Hvor er det du ikke finner den? I bios, i Explorer (Utforsker) eller Disk Management (Diskbehandling)?
Bobby1 Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Skrevet 5. mai 2005 (endret) Hvor er det du ikke finner den? I bios, i Explorer (Utforsker) eller Disk Management (Diskbehandling)? Eg finner harddisekn ikkje i biosen. Viss eg bytter IDE kanal med cd-rommene, så finner eg den, men da går jo cdromene vekk. Endret 5. mai 2005 av Bobby1
Pengu Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Har du sjekket jumpersettingene på disken. Master, slave eller Cable Select (CS)? Bruker du samme kabel når den virker, eller den som CD-ROM'ene er koblet på?
Bobby1 Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Skrevet 5. mai 2005 Har du sjekket jumpersettingene på disken. Master, slave eller Cable Select (CS)? Bruker du samme kabel når den virker, eller den som CD-ROM'ene er koblet på? Kablene virker. Harddisken står som Cable Select. Nå har eg tatt bort 1 cd-rom, og har harddisken på. Tror det er noko med hovedkorte. Begge IDE Kanalene virker.
_crs_ Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 (endret) Har du 80-tråders IDE kabel? Cable Select støttes ikke av alle kabler. Prøv å sett harddisken som master om den står alene på kabelen. Kan lese mer om cable select her: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/conf_CS.htm Trond Endret 5. mai 2005 av _crs_
Dragavon Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Du skal fint kunne ha 4 IDE enheter og 2 Sata enheter på det kortet. Har du prøvd å kjøre cd-romene på den kontakten som var ledig? Kanskje det er noe galt med den kontakten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå