Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Driver problemer, DHCP problemer og mer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk mitt hk tilbake fra mpx igår. Jeg satte det i godt humør inn i pcen som har stått urørt i over en måned nå.

 

Jeg kjører WinXP sp2. Win finnner ikke noen alternative drivere til det intigrerte 3COM 940 GB netverkskortet. Så jeg tar noen drivere som altid har virket, men Win finner dem ikke. Dersom jeg bruker de eldre driverne som ligger på CDen sier programmet at den har innstalert NICdrivere og at det nå skal virke. Det kommer ikke opp noen tilkobling under mine tilkoblinger og den er enda identifisert som ukjent Ethernetkort under Enhetsbehandling.

 

Jeg har skjekket at det intigrerte er skrudd på i biosen.

 

Jeg er på lan nå hjemme hos meg selv. Så jeg satte inn et annet nettverkskort som er et 10/100 PCI kort fra Clas Ohlson. Win finner passende drivere av seg selv. Det virket som om det virket, men etter en stund virket det ikke lengre. Alle innstillinger som jeg vet om er satt riktig. Alle de andre får kontakt med DHCPserveren som er en ClarkConnect. Det er koblet gjennom en vanlig 10/100 switch.

 

PCIkortet lyser, men den mottar ingen pakker. IPen ser fin ut, jeg får Gatewayadresse, subnetmask og dns. Dersom jeg prøver og renew eller reparere får jeg bedskje om at den ikke får kontakt med DHCPserveren. Noen som har en ide om hva som jeg kan gjøre?

 

Windows IP-configurasjon

Vertsnavn: Blackslash

Primær DNS-suiffiks: [tomt]

Nodetype: Ukjent

IP-ruting: Aktivert

Wins Proxy aktivert: Ja

Søkeliste for DNS-suffiks: ak12.lan

 

Ethernet-kort Lokal tilkobling 2:

Tilkoblingsspesifikt DNs suffliks: ak12.lan

Beskrivelse: ADMtek AN983 10/100 PCI-kort

Fysisk adresse: FF-FF-FF-FF-FF-FF

DHCP aktivert: Ja

Automatisk konfigurasjon: Ja

IPadresse: 192.168.0.199

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standar Gateway: 192.168.0.1

DHCP-server: 192.168.0.1

DNSserver: 192.168.0.1

Leasing mottatt: SAturday, March 05, 2005 8:38:34 AM

Leasing utgår: Monday, April 04, 2005 8:38:34

 

Det oppsto en feil under fornyelse av grensesnittet Lokal Tilkoblin 2 :  kan ikke kontakte DHCPserveren. Forespørselen ble tidsavbrutt

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg fikk mitt hk tilbake fra mpx igår. Jeg satte det i godt humør inn i pcen som har stått urørt i over en måned nå.

 

Jeg kjører WinXP sp2. Win finnner ikke noen alternative drivere til det intigrerte 3COM 940 GB netverkskortet. Så jeg tar noen drivere som altid har virket, men Win finner dem ikke. Dersom jeg bruker de eldre driverne som ligger på CDen sier programmet at den har innstalert NICdrivere og at det nå skal virke. Det kommer ikke opp noen tilkobling under mine tilkoblinger og den er enda identifisert som ukjent Ethernetkort under Enhetsbehandling.

 

Jeg har skjekket at det intigrerte er skrudd på i biosen.

 

Jeg er på lan nå hjemme hos meg selv. Så jeg satte inn et annet nettverkskort som er et 10/100 PCI kort fra Clas Ohlson. Win finner passende drivere av seg selv. Det virket som om det virket, men etter en stund virket det ikke lengre. Alle innstillinger som jeg vet om er satt riktig. Alle de andre får kontakt med DHCPserveren som er en ClarkConnect. Det er koblet gjennom en vanlig 10/100 switch.

 

PCIkortet lyser, men den mottar ingen pakker. IPen ser fin ut, jeg får Gatewayadresse, subnetmask og dns. Dersom jeg prøver og renew eller reparere får jeg bedskje om at den ikke får kontakt med DHCPserveren. Noen som har en ide om hva som jeg kan gjøre?

 

Windows IP-configurasjon

Vertsnavn: Blackslash

Primær DNS-suiffiks: [tomt]

Nodetype: Ukjent

IP-ruting: Aktivert

Wins Proxy aktivert: Ja

Søkeliste for DNS-suffiks: ak12.lan

 

Ethernet-kort Lokal tilkobling 2:

Tilkoblingsspesifikt DNs suffliks: ak12.lan

Beskrivelse: ADMtek AN983 10/100 PCI-kort

Fysisk adresse: FF-FF-FF-FF-FF-FF

DHCP aktivert: Ja

Automatisk konfigurasjon: Ja

IPadresse: 192.168.0.199

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standar Gateway: 192.168.0.1

DHCP-server: 192.168.0.1

DNSserver: 192.168.0.1

Leasing mottatt: SAturday, March 05, 2005 8:38:34 AM

Leasing utgår: Monday, April 04, 2005 8:38:34

 

Det oppsto en feil under fornyelse av grensesnittet Lokal Tilkoblin 2 :  kan ikke kontakte DHCPserveren. Forespørselen ble tidsavbrutt

 

På forhånd takk!

Har noen rare problemer selv, en gang i blant. På den ene fil serveren, klarer den rett og slett ikke å motta ip adresse, dhcp fungerer ikke, uansett. Så jeg orket ikke mer til slutt og satt opp statisk ip.

Kjører jo selvsagt statisk på alt jeg har, og bruker remote acess (radmin), og når no ikke fungerer som det skal og de ikke klarer å motta ip adresse, så blir det et helv...

 

Alt av drivere/firmware er up2date. Fatter ikke hva som kan være galt.

Prøv med statisk. :thumbup:

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar

Etter litt om og men fant jeg ut at de hadde sendt meg en nyere versjon av HKet, så det var noen andre brikkesett :wallbash:

 

Så jeg lastet ned de nyeste driverne. Lyd-driverne virker delvis. Jeg får lyd, men det blir ikke noe høyt! Jeg har alt av innstillinger på maks og forsterkeren på maks. Likevel blir det ikke høyere enn at jeg så vidt kan høre det...

 

Nettverksdriverne virker, men jeg må innstalere dem på nytt hver gang jeg rebooter. Det er en exefil, så jeg kan ikke legge den ved hjelp av leggtil/fjern maskinvare...

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse problemene mine?

 

Har dette hk:

http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/o...asp?pro_id=128#

 

EDIT:

Nå ville vel egentlig denne posten passet bedre et annet sted tror jeg, eller?

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...