Gå til innhold

Ønsker å rippe CD men CD er copy controlled..


Anbefalte innlegg

Får ikke rippet aPerfectCircle - Thirteenth Step til MP3 da den er copy controlled, dessuten kommer den med en halvdårlig player som jeg må bruke for å få spille av cden på pcen, dette suger! Finnes det noen trix for å få rippet cden likevel? Skulle gjerne ha lagt musikken på MP3 spilleren min, og det er såvidt jeg vet fortsatt helt lovlig!

*edit* skriveleif :blush:

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Få tak på programmet AnyDVD fra SlySoft (samme som lager CloneCD). All kopiering er problemfritt når dette programmet kjører i bakgrunnen

Any DvD er tingen. Hadde samme problemet med cd'en Good Charlotte - Chronicles of Life and Death, men med Any DvD får man gjort om sangene til MP3 uten problemer. Anbefales! :thumbup:

 

PS: Mitt gamle innlegg om lignenede problem her

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ny har jeg prøvd alle programer og innstillinger som er foreslått, både med og uten AnyDvD surrende bak, men min 'Thirteenth Step' vil fortsatt ikke la seg lese ordentlig. Jeg får opp et varierende antall musikk og dataspor i de ulike programmene, men ingen som gir meg alle sangene.

 

Kan det være hardware relatert? Har en Pioneér DVD -117.

Lenke til kommentar
Ny har jeg prøvd alle programer og innstillinger som er foreslått, både med og uten AnyDvD surrende bak, men min 'Thirteenth Step' vil fortsatt ikke la seg lese ordentlig. Jeg får opp et varierende antall musikk og dataspor i de ulike programmene, men ingen som gir meg alle sangene.

 

Kan det være hardware relatert? Har en Pioneér DVD -117.

Hvis du har en høngammel cd-eller dvd-rom så prøv denne og EAC, jeg pleier å bruke en HP 2X cd brenner når platene er kranglete.

Lenke til kommentar

Er 100% sikker på at isobuster klarer det, jeg rippet akkurat en cd med samme type sperre og det gikk helt fint.

Det er bare og åpne cd'en i programmet og finne der det står track1, track2 osv.

 

Også er det bare å høyreklikk på de og velge pakk ut eller ekstrakter eller noen husker ikke helt.

 

Også må du konvertere dem til Mp3 etterpå med ett annet program.

Lenke til kommentar
Nå har jeg prøvd EAC, CDex, Audiograbber, Isobuster, Alcohol 120% +++

 

Tipper det er DVD-spilleren.

Du har nok rett. Jeg har rippa CD-er med forskjellige kopisperrer med CDex. Det har funka feilfritt med en LG GCE-8240 CD-brenner, men det funker ikke med en Pioneer DVD-117 i samme PC.
Lenke til kommentar
Er 100% sikker på at isobuster klarer det, jeg rippet akkurat en cd med samme type sperre og det gikk helt fint.

Det er bare og åpne cd'en i programmet og finne der det står track1, track2 osv.

 

Også er det bare å høyreklikk på de og velge pakk ut eller ekstrakter eller noen husker ikke helt.

 

Også må du konvertere dem til Mp3 etterpå med ett annet program.

Det hjelper lite å rippe noe som programmet identifiserer som data-spor. Forøvrig akkurat de samme skjer i alle de andre prgrammene jeg har prøvd. De fem-seks første sporene kommer, så kommer det et kjempestort dataspor på minus hundre-og-noe Mb, og så en rekke mindre dataspor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har en CD fra Pet Shop Boys her som er Copy controlled. popper opp en dårlig og teit player som må brukes for å spille av CDen, men den trenger du ikke.

 

Det kjøres ett eller annet dritt fra autorun på CDen som låser den fra å leses utenom det medfølgende drittprogrammet. I windows kan du disable autorun ved å holde inne shift eller ctrl mens CDen laster. Da kan man f.eks. rippe CDen i WMP eller hva du vil, i hvert fall gjorde jeg det. ;)

 

chevelle: Grunnen til at det virker i Deamon tools er nok fordi den ikke bruker autorun. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

sist jeg rippa en CD brukte jeg Easy CD-DA Extractor 8 funka kjempe fint det, jeg husker da ikke på om det var kopisperre på den eller ikke. men Easy CD-DA Extractor skal klare å rippe det meste av CD plater. husker at jeg brukte et annet program også til å rippe cd plater, men husker desverre ikke hva det het i øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...