Gå til innhold

Bruktmarkedet: Bra tilbud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Big Water settet er noe skit.

 

Vet om 5 stk pluss meg selv som opplevde at pumpa bare stoppet en vakker dag.

Det er 6 stk. + 10 andre på forumet da. Det blir 16 av ca. 500 sett. Det er kun 3,2% det, er det mye? :dontgetit:

 

EDIT: Og om den stopper så har man garanti!

Endret av datating
Lenke til kommentar

Bigwater settet er billig, men noen har hatt problemer med det. Hvis det viser seg at bigwater ødlegger din maskinvare grunnet produksjons feil(og ikke din inkompetanse) er webshopen som solgte det pliktig til å erstatte alt settet eventuelt ødelegger. Dette er lov pålagt og har ingenting med garanti å gjøre. (man mister garanti på det meste i maskinen når man setter i vannkjøling)

 

Lathorv: ser ingen grunn til å forlenge den tråden noe mer med akkurat dette, pluss det blir avbrudd av andre inlegg. Jeg mener såfall at det er like greit å fortsette i denne tråden..

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Jeg har selv BigWater vannkjølingssett, med både CPU og GPU (den universala fra TT) blokk. Jeg har aldri vært mer fornøyd med kjølesystemet mitt noensinne. Det gir fra seg utrolig liten lyd, samt det kjøler bedre en alle luftbaserte kjøleløsninger jeg har prøvd!

 

Å gå over fra luft til vann på skjermkortet var også som å gå fra helvete til himmel ;)

 

Settet kjøler veldig godt og støyer lite i forhold til pris. Uthever dette fordi man kan kjøpe dyrere sett som kjøler litt bedre, men dette syntes ikke jeg det er noe poeng i da dette tilfredstiller mine behov og vel så det :)

 

Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har selv BigWater vannkjølingssett, med både CPU og GPU (den universala fra TT) blokk. Jeg har aldri vært mer fornøyd med kjølesystemet mitt noensinne. Det gir fra seg utrolig liten lyd, samt det kjøler bedre en alle luftbaserte kjøleløsninger jeg har prøvd!

 

Å gå over fra luft til vann på skjermkortet var også som å gå fra helvete til himmel ;)

 

Settet kjøler veldig godt og støyer lite i forhold til pris. Uthever dette fordi man kan kjøpe dyrere sett som kjøler litt bedre, men dette syntes ikke jeg det er noe poeng i da dette tilfredstiller mine behov og vel så det :)

 

Anbefales! :thumbup:

Hva ligger tempen på din cpu nå etter montering av vannkjølingen?

Lenke til kommentar

Antiloop: Den ligger på 46 grader idle og 50 load. Den er kanskje litt høy men den har alltid vert det. Den steg ca 2-3 grader etter jeg satte på GPU blokken. Før var den gjerne 43-44 grader idle og rundt 50 load.

 

Kjører en AMD Athlon XP 2500@3200+ med 1,675Vcore

 

Edit: lest skikkelig hva du skrev: før når jeg hadde luftkjøling lå den sjeldent under 50 grader. Idle lå vel på rundt 52-53 grader.

Endret av Azton
Lenke til kommentar

Simen: Jeg mener på at bla skjermkort produsenter og hovedkort produsenter fjerner garantien hvis man setter på vannkjøling, såfall det intrykket jeg har fått fra forumet. (kan være man mister garanti bare ved bytte av kjøleløsning generelt)

Lenke til kommentar
Antiloop: Den ligger på 46 grader idle og 50 load. Den er kanskje litt høy men den har alltid vert det. Den steg ca 2-3 grader etter jeg satte på GPU blokken. Før var den gjerne 43-44 grader idle og rundt 50 load.

 

Kjører en AMD Athlon XP 2500@3200+ med 1,675Vcore

 

Edit: lest skikkelig hva du skrev: før når jeg hadde luftkjøling lå den sjeldent under 50 grader. Idle lå vel på rundt 52-53 grader.

Jeg kjører også på 2200mhz og ligger på 41grader idle og 49grader ved full load. Systemtemp er 40grader. Laveste hastighet på vifta til radiatoren. Rom temp 23grader. Bruker ikke noen vifter i tillegg..

Endret av antiloop
Lenke til kommentar
Med denne kjølinga hadde jeg min 2500xp+@2,2GHz@26 grader standby og 33 grader load..

Uten noen vifter i tillegg?

kun på radiatoren (som går ut i rommet).. men har trekabinett og pga at tre vokser i varmen så passer ikke pleksi vinduet så godt så det er tatt ut for skjæring... dvs kabinettet er ganske åpent..

Lenke til kommentar
Simen: Jeg mener på at bla skjermkort produsenter og hovedkort produsenter fjerner garantien hvis man setter på vannkjøling, såfall det intrykket jeg har fått fra forumet. (kan være man mister garanti bare ved bytte av kjøleløsning generelt)

tror ikke dette gjelder CPU..

På skjermkort derimot, er jeg 99% sikker på at garantien ryker, siden du fjerner orginal kjøling..

 

men om du ikke har garanti på cpu eller gfx, blir det uansett dekket av vannkjølingsgarantien, siden det har skjedd en feil på den om du skulle få bruk for garantien..

hvertfall om du ikke har brent skjermkortet.. da gjelder ikke garanti på vannkjøling heller;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...