Gå til innhold

Forumets norsk er ikke god


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Har lagt merke til en del skrivefeil på forumet. For eksempel når innholdet i et forum blir listet opp står det "Emne tittel" og "Forum emner". :thumbdown:

 

Norge bør seriøst vurdere skriftspråket sitt på nytt. Halvparen av lærerne mine har problemer med orddeling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

QUOTE (SGE7000 @ 29/04/2005 : 16:32)
Jepp - dette må slås hardt ned på her på forumet!


Noen burde utnevne en leif-moderator !

Tror det vil bli vanskeligt. Jeg vil ikke være den stakkaren som skal redigere alle innleggene. Men søkefunksjonen er jo ubrukelig, siden 50% (hvis ikke mer) av innleggene er feil. "Hard disken min er ødelagt", "data base guide" osv :no:

Lenke til kommentar

QUOTE (Pepsien @ 29/04/2005 : 17:36)
QUOTE (SGE7000 @ 29/04/2005 : 16:32)
Jepp - dette må slås hardt ned på her på forumet!


Noen burde utnevne en leif-moderator !

Tror det vil bli vanskeligt. Jeg vil ikke være den stakkaren som skal redigere alle innleggene. Men søkefunksjonen er jo ubrukelig, siden 50% (hvis ikke mer) av innleggene er feil. "Hard disken min er ødelagt", "data base guide" osv :no:

jeg ville gjerne vært leif-mod ;)

 

 

måtte jo såklart ha utnevnt flere så vi kunne fått ordentlig kontroll over orddelinga her på forumet :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

QUOTE (SGE7000 @ 29/04/2005 : 16:38)
jeg ville gjerne vært leif-mod ;)


måtte jo såklart ha utnevnt flere så vi kunne fått ordentlig kontroll over orddelinga her på forumet :thumbup:

Nei, jeg har bedre ting å gjøre enn å springe rundt og rette opp etter nordmenn som ikke kan språket sitt. Kan ikke hele verden bruke engelsk så blir alle fornøyde? :!:

Lenke til kommentar

Jaha? :hrm:

Leif-mod bli nødvendig den dagen det kommer for mye uleselig stoff!

Mens idag derimot så skal nok ett normalt norsk hode kunne forstå det som blir skrevet,

uansett leif!

 

Men Pepsien, siden du er den første som tar opp dette, kanskje det bare er du?*hint*hint*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

QUOTE (tøbbi @ 29/04/2005 : 16:42)
Jaha? :hrm:
Leif-mod bli nødvendig den dagen det kommer for mye uleselig stoff!
Mens idag derimot så skal nok ett normalt norsk hode kunne forstå det som blir skrevet,
uansett leif!

Men Pepsien, siden du er den første som tar opp dette, kanskje det bare er du?*hint*hint*

Nei, jeg tar opp dette fordi det irriterer jævligt (sorry).

 

Nordmenn skal skrive norsk (bokmål eller nynorsk), ikke blandinger av arabisk og engelsk. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

QUOTE (SGE7000 @ 29/04/2005 : 16:49)
QUOTE (Pepsien @ 29/04/2005 : 17:47)
Nordmenn skal skrive norsk (bokmål eller nynorsk), ikke blandinger av arabisk og engelsk. :ermm:

heh - bra sagt :p

 

 

må si meg enig - folk burde i det minste se over innleggene sine før de poster :yes:

De største problemene er orddeling og forskjellen mellom "å/og" (vil jeg tro).

 

EDIT: Et annet problem er missbruk av genitivsapostrof.

 

Eriks bil

Erik's bil

 

Screenshots

Screenshot's

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

QUOTE (Pepsien @ 29/04/2005 : 17:50)
QUOTE (SGE7000 @ 29/04/2005 : 16:49)
QUOTE (Pepsien @ 29/04/2005 : 17:47)
Nordmenn skal skrive norsk (bokmål eller nynorsk), ikke blandinger av arabisk og engelsk. :ermm:

heh - bra sagt :p

 

 

må si meg enig - folk burde i det minste se over innleggene sine før de poster :yes:

De største problemene er orddeling og forskjellen mellom "å/og" (vil jeg tro)

er da en haug med "slurvefeil" også...

Lenke til kommentar

QUOTE (Pepsien @ 29/04/2005 : 16:50)
QUOTE (SGE7000 @ 29/04/2005 : 16:49)
QUOTE (Pepsien @ 29/04/2005 : 17:47)
Nordmenn skal skrive norsk (bokmål eller nynorsk), ikke blandinger av arabisk og engelsk. :ermm:

heh - bra sagt :p

 

 

må si meg enig - folk burde i det minste se over innleggene sine før de poster :yes:

De største problemene er orddeling og forskjellen mellom "å/og" (vil jeg tro).

 

EDIT: Et annet problem er missbruk av genitivsapostrof.

 

Eriks bil

Erik's bil

 

Screenshots

Screenshot's

Er det virkelig så utrolig forferdelig at du mener det er riktig å skjelle ut alle brukere som skriver litt feil? :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

QUOTE (HoLy_CoW @ 29/04/2005 : 16:58)
Gi dem 1% advarsel istedenfor 10. :hmm:

Hva godt vil det gjøre? Send dem til en øde øy uten ferjetilknyttning og lær dem norsk :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

QUOTE (Gimper @ 29/04/2005 : 16:59)
Er det virkelig så utrolig forferdelig at du mener det er riktig å skjelle ut alle brukere som skriver litt feil? :roll:

Skjeller jeg ut noen? Jeg snakker om de fleste nordmenn nå, nordmenn må være de eneste som ikke behersker sitt eget språk.

 

EDIT:

QUOTE
så lenge man skjønner hvor man vil, er jeg fornøyd. Dette er jo ikke akkurat språkrådets forum!(vet ikke om det ordet skal være delt)

 

Språkrådet er riktig stavet, man får det til om man vil :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

At norskkunnskapane her til lands ikkje er mykje å skryte av er ingen hemmelighet, men det gagner ingen om du har folk på eit forum som endrer posten din.

 

Skulesystemet sr skuldig meinar eg. Bruker for masse tid på å diskutere forfattarar som levde for fleire hundre år sidan enn å lære elevane grunnreglane i språket.

 

Merkar det sjølv at eg ikkje beherskar mitt eige språk som eg skulle ønska eg kunne. Når eg samtidig snakkar nynorsk og alt av media er bokmål blir det ei artig blanding...boknorsk eller nymål?

 

Ikkje at det plagar meg stort, eg likar engelsk betre enn norsk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...