Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilke ISP'er gir mest stabil linje?


Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Må fornye linjen i løpet av sommeren, og lurer på å bytte leverandør i samme slengen. Vil ha en mest mulig pålitelig linje, altså minst mulig resetting av ISPs server eller annet pø som gir linjebrudd, selv bare i korte perioder. Har ikke helt kontroll på hva som forårsaker nedetid og om det i det hele tatt er forskjell blant ISP'ene. BKK bruker eksempelvis en helt annen leveringsmåte enn de som leverer over telefonnettet, og er kanskje mer/mindre stabil? :hmm:

 

Noen som har erfaringer eller tips til hva jeg bør passe på?

 

Er det noe annet jeg kan gjøre lokalt for å sikre oppetid? (Valg av ruter, UPS etc)

 

-Fossie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Lyse, via Vesterålskraft, og linjen er som regel 100% stabil. Har vært et par brudd nå å da, men ikke samme problemene som jeg hadde med ADSL.

 

Har vel vært nede ca. 3 timer i de siste månedene, og det var en eller to hendelser.

 

En UPS er nok en god ide også.

Lenke til kommentar

Men dette med oppetid og problemer varierer jo litt etter hvor i landet man bor, hvor langt det er til sentralen, kvalitet på linjen og slikt. Detfor kan noen hate et selskap på grunn av oppetid, mens andre har ingen problemer. Men jeg vil anbefale UPS eller et godt lynvern med høyfrekvensfilter. Det er et godt bidrag til stabilitet. Jeg har telenor, og har heller ikke opplevd at det har vært nedetid på 2 år

Endret av Øyst
Lenke til kommentar
Min ngt linje har ikke vert nede på 2 år  :love:

Kordan veit du det?

Program som sjekker heile tida?

 

Eller har du bare lyst til og tru at linja ikkje har vore nede?

Server som kjører klarconnect + en server som kjører diversje P2P programmer. Ser på loggen/statsen at det ikke har vært noe nedetid når linjen har blitt brukt. Linjen blir nesten brukt 24/7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...