Gå til innhold

Skjerm flimrer, hva kan årsaken være?

Ole_A

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt, skjermen flimrer, eller konstant rører seg med ca 2-3mm fram og tilbake, hele tiden...Hva kan dette komme av? Skjermen er jo sine år nå, fra -97 tror jeg..

Har ikke vært veldig mye påskrudd egentlig, bortsett fra siste halvår...

Mvh

Ole-Andreas Mo

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du har på max hz den tåler?

Ellerså har den vel sett sine beste tider den skjermen din.

Hvor sjekker jeg hvor mye den tåler og hvor mye jeg har?

Skrevet
Kan være kablene mellom pc og skjerm (støy eller dårlig kontakt). Prøv å flytt litt på den.

Virker ikke som om det var problemet :)

Skrevet

Sto på 50 Hz...Byttet til en annen CRT nå, men den dirrer også litt, men ikke fullt så mye... Men den er også litt eldre enn den andre da, men ikke brukt så mye...

Blir vel en LCD etterhvert :)

Skrevet

Står det en eller annen strømforsyning i umiddelbar nærhet til skjermen? Det vil ofte påvirke kvaliteten på bildet. F.eks. vil strømforsyninga til en printer vil være nok dersom den står nære nok.

Skrevet

Prøv å fjerne alt som har med strømstyring (strømforsyninger f.eks.) og strømfordeling å gjøre, vekk fra monitoren. Har du en annen monitor ved siden av, kan de også påvirke hverandre.

Skrevet

Har du prøvd å sette refresh rate opp til 75 eller 85 Hz?

Jeg har sett hos flere at hvis det er en høyspentlinje i nærheten av huset har det ofte stor innvirkning på skjerm kvalitet, spesielt på de eldre

Skrevet

Har fjernet lampe, eliminatorer og alt annet el. som lå ved siden av pc'en før nå... Det virket! :w00t: Takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...