Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...Det du skriver dere er en tanke surt for de som har kjøpt brukte slike relativt nylig... som undertegnede.... :ermm:

 

Sånn går det når man ikke kikker seg om...

 

(heldigvis er ikke jeg av de som har betalt OVER 6000 kroner for et brukt et, da ville jeg følt meg seriøst snytt!!)

Lenke til kommentar

Jeg har 10D, og synes det er et veldig bra kamera. Men følgende irritasjonsmoment:

- Treg oppstart

- Treg skrivehastighet til kort (når bufferet på 9 RAW bilder er fullt, tar det alt for lang tid før kamera er klart igjen)

 

På begge disse områder er 350D bedre.

 

Om 10D er bedre på andre områder, det vet jeg ikke. Men det er nok større, tyngre og mer solid.

Lenke til kommentar

JBlack: hva slags minnekort bruker du? Hva slags tid trenger et 350D for å tømme bufferen? Jeg opplever egentlig at det ikke tar spes lang tid, mulig jeg ikke veit hva jeg går glipp av?

 

10Dens fordeler er soliditet (relativ dog) lysere og større søker, tommelhjulet, størrelse for de som liker at kameraer er store :)

 

350Dens fordel er oppløsning, ettersomjegforstår har den noe bedre tonalt omfang (dette veit jeg ikke noe om dog) oppstartstid, antall bilder i buffer muligens bedre batterikapasitet, USB2... og ikke minst størrelsen hvis du liker at kameraer er små :)

 

Sjøl plages jeg ikke av oppstartstida (forskjell på folk sånn sett) - i det minste ikke så lenge jeg tar av linsedekselet etter at jeg har skrudd på kameraet. Er ikke så kjapp som 2,5 sek eller hva det er på å fjerne det dekselet.

Lenke til kommentar

70x TwinMos kort

 

Tok en liten test nå. Når bufferet er fullt, så tar kameraet ett bilde per ca. 6 sek. Det synes jeg er alt for tregt.

 

Hvor kjapp 350D er i forhold, det vet jeg ikke.

 

Og om dette betyr noe, det er opp til den enkelte bruker og hva vedkommende skal fotografere.

Lenke til kommentar

Jeg savnet tre ting på min 10D:

1) Treg oppstart. Jeg gikk glipp av en del bilder på grunn av det. Særlig når det våknet opp fra strømsparing.

2) Mangel på ordentlig vidvinkel

3) Objektivene til det hadde zoom-omfang tilpasset analoge kameraer, noe som ikke var optimalt for 10D.

 

Da 20D kom kjøpte jeg det, for det hadde rask oppstart, og EF-S-objektivene løste problem 2 og 3.

EOS 350D gjør også det, men det mangler tommelhjulet (hvis du ikke er vant til det vil du antakelig ikke savne det), det er mindre (hvis du ikke har store hender, vil det nok ikke være noe problem), og det er mindre solid (hva skal du bruke det til?).

 

Dette er de viktigste forskjellene mellom de to kameraene. Jeg tror jeg ville gått for et 350D. Det virker som et mer modent kamera.

 

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...