Gå til innhold

Forslag til server?


Anbefalte innlegg

Jeg begynte å spille WoW da det ble lansert i USA, men jeg har i det siste kommet frem til at dette ikke fungerer særlig bra. Det virker som om det meste foregår på kveldstid, amerikansk tid (selv i helgene,) så det er ikke mulig for meg å delta i større raids (for tiden er jo dette kun Onyxia og Molten Core, men jeg regner med at det det vil komme nye slike områder etter hvert). Jeg oppdaget også altfor sent at serveren min har omtrent tre ganger så mange alliance som horde, så pvp er også ganske håpløst.

 

Jeg vurderer derfor å gå til anskaffelse av den europeiske versjonen, men jeg er litt usikker på hvilken server jeg skal velge. I henhold til Warcraft Census er serverne generelt sett betraktelig mindre befolket enn de amerikanske, og det virker som om alliance dominerer (bortsett fra pvp-serverne). Gitt at jeg er interessert i å bli medlem av et stort, "seriøst" guild (med tanke på raids,) har dere noen anbefaling av server? Jeg hadde foretrukket en RP-server, men det ser ganske håpløst ut. PvE-serverne virker også som de enten er relativt tomme eller er fullstendig dominert av alliance (jeg håper noen kan si jeg tar feil her). Skulle jeg forsøke meg på en pvp-server, bør jeg vel bli medlem av et guild ganske raskt....

 

Har dere noen forslag?

Endret av A_O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har i hvertfall et seriøst guild på Emerald Dream serveren (PVE), som heter Arctic Vikings. Spiller horde, men er desverre også her mye fler alliance enn Horde. Men til nå har vi klart oss bra til tross for at vi som regel bare er halvparten av antall alliance i et angrep.

 

Har lagt ut en post som ligger litt lenger ned, "Norsk Guild på Emerald Dream (Horde)"

 

Men kort info så er vi 14 lvl 60s (desverre litt for få til å alene ta molten core etc, men vi er i gang med å skaffe Onyxia nøkler så gjenstår bare for de resterende 50 medlemmene i guildet å dinge 60 snart)

 

Vi trenger fler seriøse sjeler inn på Horde, så bare si ifra hvis du er interessert (Må være 18 år for å bli medlem forresten, men virket ikke som om det var noe problem her).

 

Finner mer info på http://forum.arcticvikings.org eller ved å sende mail til [email protected]

 

Fordelen ved å joine Emerald Dream kontra f.eks. Silvermoon er at denne serveren har mindre population, så det er ingen lag selv ved heftige raids, samt ingen ventetid for å komme inn på serveren.

Endret av Cirox
Lenke til kommentar

Er du ute etter litt PvP action så kan vel kanskje Warsong være noe for deg. Det er noenlunde jevnt fordelt mellom sidene her, men det kan i peak hours forekomme kø. Uansett så kan du kanskje ta en titt her, da guildet mitt Superhemmelig rekrutterer.

 

Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til ;)

Endret av Jan Åge
Lenke til kommentar
Join Silvermoon(PvE), og enten guildene; Minions of Mithril, Sin, eller Element..

Dette ser da store guilder..

 

 

Men PvP, får du spørre noen andre!

Denne serveren har 3:1 i fordel allianse, og er full. så om han ønsker litt javn fordeling er ikke denne serveren å anbefalle, IMO.

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar

Foretrukket en RP-server, sier du? ... Jeg vil iallefall anbefale det, så får du jo se hvilken server du ender opp på.

Argent Dawn har mest folk, og mer tilfeldig RP.

Earthen Ring har rykte på seg for å være den serveren der mest ting skjer, gjerne i litt større skala eller tidligere enn på Argent Dawn. Selv spiller jeg på Earthen Ring, og jeg tror befolkningen er ganske jevn. Ikke nøyaktig 50/50, det er muligens 5-6% overvekt av Alliance. Iallefall var det det sist gang jeg sjekket.

Riktignok kan du få problemer med å finne guilds med noenlunde oppegående folk i stort antall, som du kan raide med. De fleste seriøse guilds der er RP-guilds, mer eller mindre hardcore, med relativt strenge inntakskrav (Warlocks og guilds som f.eks. Lights of Elune går dårlig, Pillar of Light er utelukkende priests og paladins) og basert på en eller annen kjerne, og har gjerne mellom 10 og 30 medlemmer, som min guild. Store raid-guilds er det noen av, men da ender du opp i guild med en haug idioter, nødvendigvis, da de satser på å bare få inn alle som vil. Selvsagt har du likandes folk i en så stor samling også, men om idiotien tar overhånd, forsvinner de til andre guilds. Ser det skje ganske ofte, men jeg har heldigvis min egen guild, så jeg slipper å lete.

Lenke til kommentar

Takk for svarene så langt. :thumbup:

 

Zealuu, for øyeblikket holder jeg til på den amerikanske Argent Dawn serveren. Jeg er langt fra interessert in tradisjonell RP, men jeg foretrekker å slippe unna det generelt irriterende språket man finner på andre servere (dette varierer sikkert fra server til server, men jeg er overbevist om at folk oppfører seg litt mer høflig og "modent" på en RP-server). Jeg er egentlig ikke interessert verken i et RP-guild eller et som slipper inn "hva som helst," men slik er det egentlig ikke på Argent Dawn (USA). Warcraft Census viser 65% alliance på Earthen Ring, men din personlige oppfatning bør vel være mer nøyaktig, da langt fra alle bidrar med informasjon til Warcraft Census.

 

Birger, alliance guild på Silvermoon er vel å be om a sitte i kø? :hmm:

 

Jan Åge, takk skal du ha.

 

Cirox, ditt guild høres forsåvidt interessant ut, men det virker som om det er veldig få horde på Emerald Dream. Virker det generelt sett ganske tomt, eller er det ikke slik? Hvordan er det å finne/lage grupper på en slik server?

 

Legoraider, hvordan er miljøet ellers på Warsong? Er det mulig å gjøre oppdrag, eller er alliance der og lager problemer med en gang? Velger jeg en PvP-server, blir det nok prest, ja. ;)

 

Andre forslag mottas også med takk. Det viktigste for meg er egentlig å finne et guild hvis mål er å drive med det meste av nåværende og fremtidig innhold; det være seg Onyxia, Molten Core og liknende, battlegrounds og annet de finner på etter hvert. Det er selvfølgelig også viktig at det er et hyggelig og "modent" guild, da jeg ikke er særlig begeistret for uhøflig og nedlatende oppførsel.

Lenke til kommentar
Cirox, ditt guild høres forsåvidt interessant ut, men det virker som om det er veldig få horde på Emerald Dream. Virker det generelt sett ganske tomt, eller er det ikke slik? Hvordan er det å finne/lage grupper på en slik server?

Det er desverre slik at det er for mange alliance per horde på Emerald Dream. Men det er langt fra få folk på Horde, opp til lvl 50 har man ingen problemer med å finne seg pickup groups hvis dette er ønskelig. Men når man kommer til lvl 58+ og vil inn i strat, scholo, brs etc. så er det en stor fordel å være i et guild, med mindre du er heldig og er f.eks. en priest i en periode hvor alle andre priests er opptatt.

 

Slik som det for deg vil bli nå så starter du jo på lvl 1, vi har rekruttert noen nye members ved release av spillpakkene 15 april så vi har noen under lvl 20 innad i guildet også, samt "Arctic Recruits" hvor vi har altene våre (for å få et best mulig innblikk i nøyaktig antall aktive members i main guildet). Så det vil alltid være folk som kan hjelpe til med WC og andre ting innad i guildet i tillegg til pickup teams.

 

Aldri spilt på en High populated server, men syns det er mer enn nok folk på Emerald Dream, i tillegg til at alle high lvl guild (er i hovedsak 2 andre enn oss på Horde) er godt kjent med hverandre og villige til å hjelpe hverandre innimellom.

 

Bare å stille flere spørsmål, kjedelig på jobb :whistle:

Lenke til kommentar

hehe ja jobb kan ta knekken på enhver god gamer.

 

det er jo først rundt lvl 20 man blir kjent med alliance som oftest. stonetalon og ashenvale. utenom de daglige raidene mot xroads. noe som forresten har avtatt de siste dagene. jeg føler alt er konsentrert i et kjempeslagsmål i tarren mill. der jeg levlet mye før galskapen brøt ut. ca 1 uke etter release var det hyggelig i tarren mill. Men man bør unngå dette stedet totalt nå og der går man vel glipp av en 4 5 levler som må hentes fra andre steder. Jeg har nettop startet en ny prest som jeg akter og levle til 60 fort. alderen på folk i guildet er fra 16 til 35 noen jenter men seff mest gutter. Det er en hyggelig tone men folk er litt trege avogtil med å svare på spørsmål da man kansje er i instancer/pvper osv. det er vel rundt 10 12 lvl 60 i guildet + 15 stk på vei fra lvl 48 og oppover. eller er det mange rundt 30 + og endel som starter nye charaterer når noen venner joiner for og vise de dynamikken osv. De som starter alts for å spille gjør dette i rekordfart, en i guildet hadde 2 lvl 60 før jeg hadde 1. da spillte jeg mye....

 

Men /w Maeglin om det låter ok kan du jo prøve og se om det er noe for deg.

Lenke til kommentar

Birger, jeg mente å legge til noe med battlegrounds der, men det ser ut som om jeg glemte det. Tror du ikke det heller vil bli tilfellet?

 

Cirox, er serveren ganske ung? På Argent Dawn (USA) er det faktisk lettere å finne grupper for Blackrock Spire/Stratholme/Scholomance enn det er for det meste annet (vel, det er i hvert fall slik for meg). Så lenge jeg er horde gjør det meg ikke noe at det er flere alliance, men det er kjedelig å ikke kunne finne grupper (spesielt når man er kommet til 60).

 

Legoraider, Hillsbrad høres absolutt ikke ut som et hyggelig sted på en PvP-server... Hvordan er det ellers? Er det umulig å gå i fred mer enn fem minutter?

Lenke til kommentar

jo ja. spiller du hunter warrior står jo det en merkelapp på deg "drep meg".

 

jeg spiller shaman så folk tenker liksom 2 ganger før de hopper på meg. det er gjerne nok til at jeg ser hva som kan skje. Men med jevn fordeling blir man ikke campet så lenge... men etter honour systemet kom må man stresse mer for å finne gode plasser. men som sagt etter lvl 25 må man ut av barrens (grinde quillboars i southern barrens funker ikke lenger lissom). så da må man begynne og lete etter grupper går man alene er jo man et target for alt. roguer går solo for det meste og venter på en anledning hele veien. er man 2 eller fler stikker roguen.

 

Men etter 15 april har det blitt kø igjen på warsong. regn med 15 min etter 17:00

Lenke til kommentar
Cirox, er serveren ganske ung? På Argent Dawn (USA) er det faktisk lettere å finne grupper for Blackrock Spire/Stratholme/Scholomance enn det er for det meste annet (vel, det er i hvert fall slik for meg). Så lenge jeg er horde gjør det meg ikke noe at det er flere alliance, men det er kjedelig å ikke kunne finne grupper (spesielt når man er kommet til 60).

Nei, serveren har vært oppe siden 11 feb.

 

Er veldig avhengig av hvilken class du er hvor lett man har for å finne groups high lvl. Som på de fleste servere er det mangel på healers, så er man prest er det sjelden noe problem å finne group, som mage kan man også ofte få en invite. Rogues derimot er det alt for mange av så der kan det bli vanskelig. Nå skal det sies at jeg var tidlig oppe på lvl 60 så er ikke sikkert det er så vanskelig som jeg fikk inntrykk av.

 

Men slik vi gjør det nå har vi plan dag for dag på forumet vårt, hvor man legger inn et ønske om f.eks. 4 andre members til LBRS. Så prøver man noen dager i forveien å fordele oss i guildet slik at alle får kommet seg inn der de vil (har overaskende bra class oppsett i guildet, med passe antall healers/tanks/mages/rogues/support)

 

Du vil nok bruke opp mot 1 mnd gaming hvis du har jobb ved siden av før du når 60 så trenger ikke være redd for ikke å få group, spessielt ikke hvis du ønsket å spille priest.

 

Vi prøver så langt å holde det meste av high lvl instancing innad i guildet slik at det blir minst mulig rot med rolls etc, + at vi bruker Ventrilo så da er det veldig mye lettere når alle er norske, selv om vi har hatt med engelsk talende spillere på Ventrilo serveren vår slik at samtalene har foregått på engelsk.

 

Enig med deg at det er bedre å være det faction det er færrest av. Det er virkelig en god følelse når man ved bruk at Ventrilo slår ut 10 lvl 60 alliance med 5 mann. Taktikk og samarbeid er ofte bedre enn "zerg" taktikken.

Endret av Cirox
Lenke til kommentar

 

Zealuu, for øyeblikket holder jeg til på den amerikanske Argent Dawn serveren. Jeg er langt fra interessert in tradisjonell RP, men jeg foretrekker å slippe unna det generelt irriterende språket man finner på andre servere (dette varierer sikkert fra server til server, men jeg er overbevist om at folk oppfører seg litt mer høflig og "modent" på en RP-server). Jeg er egentlig ikke interessert verken i et RP-guild eller et som slipper inn "hva som helst," men slik er det egentlig ikke på Argent Dawn (USA). Warcraft Census viser 65% alliance på Earthen Ring, men din personlige oppfatning bør vel være mer nøyaktig, da langt fra alle bidrar med informasjon til Warcraft Census.

Fordelingen Alliance : Horde kan godt ha forandret seg, en av sidene fikk nok et hopp med den nye bølgen... Og jeg får inntrykk av at omtrent 10% av Alliance er alts som aldri ser level 30, som bruker mesteparten av tiden på å være idioter i Goldshire.

Det med at folk er mer modne på RP-serverene er forsåvidt også sant, men det finnes jaggu nok idioter å ta av her, og de er veldig mye lettere å legge merke til enn alle dem som ikke er idioter. Noen er selvsagt der utelukkende for å oppføre seg dumt, man kan jo ikke la andre ha det moro uten plagsomme forstyrrelser!

det høres egentlig ut som om du leter etter et stort "softcore" RP-guild. Ja, de fleste seriøse guilds på en RP-server er RP-guilds, og forventer RP i /s, /y, og muligens /p. Guild Chat er stort sett OOC, bortsett fra i de mest hardbarkede "holier-than-thou"-guildene. Du har nok størst sjanse for å finne det du leter etter på Argent Dawn, da den tross alt er tettest befolket.

Lenke til kommentar

Det er nok et meget godt råd, andre.

 

Jeg er egentlig litt usikker på om jeg er interessert i å oppleve konstante angrep fra fienden mens jeg passer mine egne saker... Det kan bli ganske så irriterende. :hmm:

 

Cirox, for øyeblikket har jeg en mage på 60 or en prest som nesten er der. Det vil ta minst en måned å nå 60 med en prest, mens det kan gå noe raskere med en mage. Det virker som om horde generelt har mye bedre PvP-taktikk uansett. Da dere er et relativt lite guild, er det ikke vanskelig å få til slike grupper hver dag?

Lenke til kommentar
Aldri spilt på en High populated server, men syns det er mer enn nok folk på Emerald Dream, i tillegg til at alle high lvl guild (er i hovedsak 2 andre enn oss på Horde) er godt kjent med hverandre og villige til å hjelpe hverandre innimellom.

Kan også anbefale Emerald Dream servern. Sitter da som motpart til Cirox, i et av de større Alliance guildene. Hvis du skulle finne på å joine denne servern, så skal vi nok få fixet en velkomst komite...../grin

 

Stort sett få problemer med servern, lite downtime, og folkene som er på er alright (har jo da bare sett Alliance siden)

 

og en takk til Arctic Vikings for mye bra fighting ved TM i de siste dagene :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...