Gå til innhold

mine triste erfaringer med G556E

Noldus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg en G556e i fjør høst, og var glad og fornøyd med den. Ble som alle andre skuffet over batteritiden, men tenkte jeg kunne leve med det.

Tror dere ikke problemene har dukket opp som perler på en snor. Neste problemet jeg merket var at mouse pad-en lever sitt eget liv av og til. Musepekeren flyr over skjermen som bippe stankelben.

Skruene detter ut, da jeg oppdaget dette fant jeg ut at jeg må stramme skruene hver måned. I tillegg har nå skjermen funnet ut at den skal bli svart uten noe tegn på å lyse opp igjen, med mindre jeg starter maskinen på nytt.

Hvis jeg hadde brukt pc-en i sammenheng med ekstrem-sport er vel dette ting jeg måtte ha levd med, men ettersom den er til skolebruk, orker jeg ikke mer.

Er det noen som har opplevd noen av de samme problemene?

Uansett må jeg vel sende et brev til multicom å klage min nød...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke g556 men g551 men jeg Kjenner meg igjen i din beskrivelse av touchpaden.... Plutselig lever den sitt eget liv....

Ellers er jeg ganske fornøyd.

Skrevet

Jeg kjøpte en G556E i august '04, men har ikke opplevd noen store problemer. Eneste var tastaturet som lagde litt mye lyd, men det fikk jeg ordnet ved å bøye det litt.

Ellers har den fungert veldig bra etter bios updaten jeg fikk fra it24.no 2 uker etter kjøp (mye mer stillegående og riktig cpu hastighet).

Den har en død pixel, men det kan jeg leve med.

Skrevet

så jeg er ikke eneste med litt problemer...? :p

jeg påstår ikke at dette er en "dritt-maskin" bare fordi min er dårlig, men jeg leste anmeldelsen her på hw, og må si meg enig i det som blir skrevet.

Skrevet

Nja... Kjenner meg litt igjen. Men den har jo funert greit også.

Den har jo vore med over alt nesten der eg har vore.

Touchpaden levde eit par ganger sitt eige liv, men den har slutta med det no.

Skrevet

Du er ikke alene. Kjøpte den i høst, problemene oppstod allerede etter nyttår! Bruker den for det meste til skole.

Mine problemer kommer gradvis for hver dag. Pc-en lever definitivt sitt eget liv. Her om dagen datt plutselig skruene ut! Cd-rom stasjonen har tendensen til å bråke. Det samme har vifta.

Batteri levetiden er bare rett og slett tragisk :(

Tochpaden er noe av det verste jeg har sett. Noen ganger vil den rett og slett ikke bevege pekeren! Andre ganger flyttes hele plata og skaper upresis klikk.

Bakplaten bak skjermen er meget lealaus. Den faller bakover bare etter 90 grader!

Scrollen med de fire rettningene virker ikke nedover.

Skjøten i skjermen har "åpnet" seg bak. Dvs at jeg kan se mellom skjermen.

Skrevet (endret)

Men husk at vi har en garanti/reklamasjonsrett på 2 år! :thumbup:

Dagen før fristen regner jeg med at pc-en er god for søppeldynga!

Kanskje jeg kan vente meg en ny PC?! :)

Endret av raffegutten
Skrevet

Min døde helt plutselig, etter at jeg hadde opplevd stort sett alle de problemene som er beskrevet her. Jeg byttet den inn i en annen modell.

Skrevet
Jeg kjøpte meg en G556e i fjør høst, og var glad og fornøyd med den. Ble som alle andre skuffet over batteritiden, men tenkte jeg kunne leve med det.

Tror dere ikke problemene har dukket opp som perler på en snor. Neste problemet jeg merket var at mouse pad-en lever sitt eget liv av og til. Musepekeren flyr over skjermen som bippe stankelben.

Skruene detter ut, da jeg oppdaget dette fant jeg ut at jeg må stramme skruene hver måned. I tillegg har nå skjermen funnet ut at den skal bli svart uten noe tegn på å lyse opp igjen, med mindre jeg starter maskinen på nytt.

Er det noen som har opplevd noen av de samme problemene?

.

Jepp.. samme problermene her med min G556 (ikke E).

Skruene løsner til stadighet. Musepekeren får akutte anfall og åpner vinduer samt virrer over skjermen som den skulle vært dopa på speed! Batteritiden har jeg lært å leve med, nede i 2-2,5timer nå ved "vanlig" kontorbruk. Ellers er jeg ganske fornøyd med lappen, men tror jeg vil betenke meg å kjøpe en Elitegroup bærbar igjen.

Skrevet
Men husk at vi har en garanti/reklamasjonsrett på 2 år! :thumbup:

Dagen før fristen regner jeg med at pc-en er god for søppeldynga!

Kanskje jeg kan vente meg en ny PC?! :)

Hvis du tenker på å vente med å reklamere på den til fristen har nesten gått ut, er dette ulovlig. Det heter seg at man skal reklamere innen rimelig tid etter at feil er funnet. Å vente 1,5 år før man sier i fra, regnes ikke som innen rimelig tid...

Skrevet

Min G551 har vært inne 2 ganger nå for samme feil. Det er skjermkortet som tar kveld. (alt på skjermen bli bare surr). Jeg ga klar beskjed om at neste gang det skjedde kom jeg til å heve kjøpet. Samtidig som de fikset skjermkortet fikk jeg de også til å fixe cpuviften som laget en merkelig lyd en gang i blant, samt fixe de døde pikslene(noe de ikke har gjort). Ellers så funker den kjempefint, men skal man bruke den til noe seriøst så nytter det ikke å måtte sende den inn på rep hver andre måned.

Skrevet

Du ba dem fikse døde piksler? Vel. Det er ikke så enkelt som du tror. Hvis de hadde gjort det så hadde de måtte bytte ut skjermen, og det er dyre greier. Det er ikke noe du har krav.

Skrevet (endret)

Jeg sendte pc-en inn rett før jeg oppdaget feilene. Multicom sa at de ville vente med å fikse feilene ettersom de ikke var tilstrekkelig store. I bunn og grunn var disse små feilene forløpere til noe som utviklet seg til å bli store feil.

De sa at jeg skulle sende den inn når feilene var store nok, så da gjør jeg ikke noe galt i å vente. Dagen før fristen er selvsagt i siste liten og ikke i rimelig tid. Ettersom jeg har reklamert i rimelig tid blir det ikke ulovlig å vente til denne dagen. Men det vil jeg sannsynligvis ikke gjøre. :)

Videre har vi bare tre gratis service hos Multicom. Derfor er det ikke en smart ting å bruke om alle på kortest mulig tid

Endret av raffegutten
Skrevet
Du ba dem fikse døde piksler? Vel. Det er ikke så enkelt som du tror. Hvis de hadde gjort det så hadde de måtte bytte ut skjermen, og det er dyre greier. Det er ikke noe du har krav.

Joa, jeg er klar over at man må bytte skjermen. Men det er vel en garantisak når det er så og så mange døde piksler. Jeg hadde en god del (har fortsatt), menmen, jeg overlever.. HAdde bare vært kjekt å fått det fikset når den først var inne.

Skrevet

Sikkert dobbelt så mange.. Ivertfall. Men jeg gir meg f, venter heller til den klikker en gang til så skal jeg ha pengene tilbake. Får meg bra pc for de pengene nå så ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...