Gå til innhold

spiller du med invert mouse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Invert mouse...siden Quake

(trodde det var siden Doom, men så vidt jeg husker så brukte man ikke mus da..hadde hvertfall ikke mouselook opp og ned)

ja stemmer det.

Det var vel duke nukem 3d som var det første fps spillet med mus vist jeg husker rett :hmm:

Duke nukem og Quake kom hvertfall det samme året (1996)

Endret av xaedus
Lenke til kommentar

Jeg spiller også med invert mouse. Et godt argument for dette er noe som er blitt sagt før: drar du musen, lener du deg bakover, skyver du musen, lener du deg fremover. Jeg tror det begynte med et romskipspill som skulle styres med musen, og da var det invert. Etterhvert stilte jeg over til invert i alle spill. Deilig synes jeg!

 

Få i gang en poll!!

Lenke til kommentar
Jeg er ikke av de såkalte "gamle gamerne", så nei jeg spiller ikke med invert mouse..

 

Jeg er heller ikke noen gamer generelt så hvis jeg spiller et spill så spiller jeg med standardinstillinger

Jeg er en gamer, og jeg spiller stort sett med default. Eneste er jeg må fikse noen ganger er "Use" på "E". Ellers kommer de fleste spill nå med et "standard"-oppsett som fungerer veldig greit.

 

Musa styrer kamera, hopp på "Space", reload på "R"..osv... og jeg spiller ikke invert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
hadde musen vært en joystick er jeg enig i utsagnet ditt, men en mus lar seg ikke i noen særlig positiv grad vippe frem og tilbake slik at dette med lening ikke fungerer helt :) begynte med fps-spill rundt q2-tider (wolfenstein/doom etc. ikke medregnet da disse ikke har opp/ned-titting :)) og har alltid kjørt non-inverted.

 

for å kjøre et "motangrep"; når man ser opp ser man opp og når man ser ned ser man ned.

Reis deg opp og len deg bakover, med mindre noe er alvorlig galt med kroppen din vil du så se opp.

Lener du deg forover vil du se ned i bakken.

 

Dette har ikke noe joystick/flightsims å gjøre, jeg synes det bare er logisk å spille slik. Er vel uansett en vanesak, og jeg klarer ikke spille uten invert lenger, føler meg som en spill-autist på fpser med un-inverted mouse.

 

Som nevnt av andre, spill med hva enn man selv vil :)

Lenke til kommentar

Som kazou sa: Reis deg opp og len deg bakover, med mindre noe er alvorlig galt med kroppen din vil du så se opp.

Lener du deg forover vil du se ned i bakken.

 

Ja det er helt rett og derfor er det og mest naturlig...

 

Men det er opp til hver enkelt hva di vil spille med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...