Gå til innhold

Kretskort tar skade av lim/silikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurte bare på en så enkel ting som at hvis man tar lim fra en limpistol over et helg grafkort, hk els og limer over hele driten. Vil kortet da ta skade av dette?

Hadde vørt litt konge om man får tak på uvlim til limpistol :D Da får man jo sikret seg mot lekasjer i samme slengen..

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet

tenker på det stakkars bigwater settet ditt nå step :p men det bør jo egentlig gå da, fordi den limen som brukes i limpistoler er laget av gummi... det står i allefall at det er kun gummibasert på pakken.. :hmm:

Skrevet
Tror nok det går rett i dass, me du kan jo ta et gammel HK å prøve da!

eller rett og slett bare lege en liten krets med batteri -> lim -> lampe/LED -> batteri

dette er for å se om det leder strøm ;)

men UV lim finnes :) en kompis av meg har det, men han husker ikke hvor han fikk det fra

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet

+ at limen er ganske lett smeltbar, så jeg vet ikke om det var så lurt allikevel

:p

Skrevet

ass da, så lenge du holder deg unna ting som produserer mye varme så burde det jo i prinsippet gå. Men vet ikke om kondensatorer osv har noe imot gummi/lim/lilikon...de produserer vell ikke allverden med varme?

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet (endret)

lilikon er ikke noe særlig nei :p

Endret av Slettes-xwByZdFZ
Skrevet
Tror nok det går rett i dass, me du kan jo ta et gammel HK å prøve da!

eller rett og slett bare lege en liten krets med batteri -> lim -> lampe/LED -> batteri

dette er for å se om det leder strøm ;)

men UV lim finnes :) en kompis av meg har det, men han husker ikke hvor han fikk det fra

du kan ikke teste dette med en lampe..

på et HK er det ikke mer en at par mikrovolt som skal til før ting begynner å bli ustabilt...

hva er det som skal limes og hvorfor?

Skrevet

Når jeg lodder egne kretskort kliner jeg ofte på med lim fra limpistol. Dette funker, men hvor lurt det er å bruke det på hovedkort etc. Vet jeg ikke.

Skrevet
Har et hovedkort liggende.. Hadde vært littgøy å prøvd, noen som vet hvor du har uv-lim til limpistoler?

Clas Ohlson har en 50-pakning med fargepatroner til limpistol, og jeg mener og huske at den grønne er UV-reaktiv :)

Skrevet
Clas Ohlson har en 50-pakning med fargepatroner til limpistol, og jeg mener og huske at den grønne er UV-reaktiv :)

ojoj, må prøve å komme meg dit i nermeste framtid. Eneste problemet er at det er 2 timers kjøring herifra :cry:

Gjest Slettes-xwByZdFZ
Skrevet

går jo an å bestille!

Skrevet

Hvis du har tenkt til å bruke silikon så skal du være forsiktig med åssen type det er.. Pass på at du får tak i en uten eddik syre i. Eddik syra etser i stykker printbanene dine over tid.. Ikke bra.

Skrevet

Leste ikke alt som var skrevet her men. Det bør gå på plasser der det ikke er for mye varme. ville nok testet det på et gamelt hk først kanskje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...