Gå til innhold

100% CPU finner ikke synderen


Anbefalte innlegg

Har XP Pro med SP2, fikk noe på maskina i natt. Ad-Aware klarte ikke å gjøre seg ferdig (slo av) Win klarte heller ikke å avslutte (får ikke lukket..)slo av "manuelt" (power on inne 4-5 sek.).

Veldig raskt etter oppstart "låser maskina seg" (jobber som i sirup..) kommer inn i oppgavebehandling der står CPU til 100% kontinuerlig, nede på "prosesser"- lista stod:"System på 272kB" som tok 99% CPU.

Fant:"Taskmanager16", i sikker oppstart er problemet borte, antivirus finner ingenting, Ad-Aware fant 4 "Critical" (sletta).

Ved normal oppstart er de første sekunda ledig før "låsinga". Taskmanager fikk ikke opp noen prosesser, timeglasset stod lenge.. (5 - 10 minutt), når maskina har stått på ei stund forsvinner skrivebordet - bakgrunnen er fremme, men alle snarveier og verktøylinja nede med start og klokka er borte og kommer ikke frem (før etter omstart med "reset switch").

 

Mulig å gjenopprette XP fra "Sikkermodus"? Er det andre løsninger,

eller er format neste løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hah, sprøtt! Jeg har også fått det samme problemet i dag.. Finner ikke noe spesielt på det etter MASSE googling.. Jeg fant dog noe på emnet, men det var kun win2k relatert. En nevnte at det kunne ha noe med Trend sin antivirusløsning. At etter en oppdatering derfra, ville system prosessen gå i 100% .. Det er altså det som skjer hos meg.. system processen ligger på alt fra 80-100% alt etter hvor mye ressurser den får sugd tak i.. Nå sitter jeg i safe-mode og klør meg i hodet.. Finner ikke ut av dette :( Funket fint i går, og dette skjedde ikke før i dag når jeg bootet.

 

Du bruker ikke tilfeldigvis et antivirusprodukt fra trend du også vel ?

Lenke til kommentar

jeg har erfaringer fra at systemet kan være treigt f. eks hvis ikke Windows finner en partisjon som skulle vært på systemet. dvs. hvis det er en partisjon som er sletta så kan Windows bli treigt for da prøver den å lete etter partisjonen som den ikke finner. jeg har også hatt det problemet. har det faktisk ganske ofte og går i samma fella hver gang :p.

Lenke til kommentar
Hah.. du vil ikke tro det.. Trend var synderen hos meg iallefall!

 

Gikk inn i safe-mode, satte alle trend servicer til "disable" og rebootet i normal mode. Nå er system processen helt fin, og ingenting går sirup lenger :)

Haha!

 

Takk skal du ha, samme problem og løsning her. Opprettet tråd om det selv HER. Men nå er alt bra.

Jeg avinstallerte hele Trend Micro jeg. Får heller bruke onlinetjenester til problemet er fiksa.

 

Puh, dette sparte meg for mye arbeid. Var 1mm fra å reinstallere hele windows!

Lenke til kommentar

Kanskje håp!

Har Trend 2005 eg og, får ikkje "rydda opp" i "sikker mode",XP sin "fjerne prog." og "uninstall" til Trend er "uvirksomme".

 

Edit

Puh!

Det hjalp og sette Trend ut av spill, nå er maskina mer samarbeidsvillig, "redfox" "hadde løsninga"..

Endret av HAG
Lenke til kommentar
Kanskje håp!

Har Trend 2005 eg og, får ikkje "rydda opp" i "sikker mode",XP sin "fjerne prog." og "uninstall" til Trend er "uvirksomme".

Gå inn på oversikten over services ved å høyreklikke på "my computer" -> manage->services and applications->services

 

Så blar du deg ned til servicene med "trend" i navnet. Dobbeltklikk på disse og velg "disable" i nedtrekksmenyen.

 

Når du har gjort dette kan du starte opp i normalmodus. Men da har du heller ikke noen antivirus funksjon.. Tipper trend kommer med en fix på dette i løpet av noen dager. Står dog ingenting om dette på trend sine web sider enda :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...