Gå til innhold

Et par nybegynnerspørsmål om bærbare PCer


Anbefalte innlegg

Er helt ny på dette området, så har noen sannsynligvis veldig enkle spørsmål.

 

For det første, hva menes med USB-docking?

 

Og hva slags batterier bruker bærbare PCer? Er det helt vanlige batterier, eller bruker de spesialdesignede batterier eller noe?

 

Takker for all hjelp ;)

 

-opix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En USB dock er en ekstern boks som du kan koble ulike stasjonære enheter til, for eksempel tastatur, mus, osv. Så hvis du benytter din bærebare istedet for en stasjonær maskin på for eksempel kontoret, med ekstern skjerm og tastatur osv, så slipper du å koble til og fra et utall kabler hver gang du skal ta maskinen med deg. Du kobler alt til dock'en, og så har du en enkelt USB kabel fra denne til maskinen. Merk at det er ulikt hva de forskjellige dock'ene har av porter. Og de virker bare de typer enheter som normalt kan drives via USB porten. Så du kan ha et PS2 tastatur koblet til, men ikke en skjerm.

 

Noen slike dock'er har også andre funksjoner, for eksempel minnekort-lesere.

 

Edit: Litt sen.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Selvfølgelig.. En AC adapter følger alltid med, slik at du kan koble dataen på strømnettet.. Da lades batteriet og pcn bruker kun strøm fra veggen.. Hadde vært en dyr affære å kjøpe nytt batteri til pcn hver gang dette gikk tomt :p

Du misforstod spørsmålet mitt delvis. Selvsagt går det an å lade batterier, det var jo ikke det jeg spurte om. Det jeg spurte om var hvorvidt det var mulig å koble PCen på strømnettet, slik at man lot være å bruke opp batteriene (slik at de måtte lades på nytt). Skjønner?

 

Takk uansett :)

Lenke til kommentar

Noe slikt du tenker på..?

 

(Prøver å vise til at batteriet er fjernet (ligger på maskinen ;)) imens maskinen kjører på strøm fra strømnettet... Og ja- kabelrotet herjer på dette mini-kontoret.

 

-Dette går på de fleste bærbare ja...

 

Derimot ser jeg ikke helt nytten med å gjøre dette - med mindre du skal sitte _lenge_ på en plass og batteriet ikke er fulladet...

 

Bildet er tatt med et blurry mobilkamera (som ikke eier makro).

Edit: 'Kameraet' var vist bedre enn jeg trodde- kunne jo lese av diverse CD-keyer *sensurere*.

post-72-1114268086_thumb.jpg

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...