Gå til innhold

Webkamera; hvor mye penger skal man bruke?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe et webkamera, gjerne med mikrofon. Skal i hovedsak brukes til å kommunisere med familie/bekjente osv. via MSN eller noe.. Hvor mye penger er da vits å bruke?

 

Logitech QuickCam Messenger til 199,- ?

 

Logitech QuickCam Communicate til 309,- ?

 

Logitech QuickCam Pro 4000 til 686,- ?

 

Altså, hva får man ekstra ved å gå opp til Pro 4000? Bedre bilde? Er vel begrenset hvor små detaljer man ønsker å se på websamtaler uansett!? Liker å kjøpe litt bedre enn jeg trenger.. men 700 spenn for å chatte litt på MSN? Synspunkter?

Endret av vegge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke all verdens greie på web-kameraer, men tror det beste for de fleste vil være et i mellomklassen (rundt 300 kr).

 

Funderer selv på å kjøpe meg et i det sjiktet, til akkurat samme formål som deg.

 

Neppe så mye hjelp i denne posten, men jeg kan fundere sammen med deg.

Lenke til kommentar

Eye Toy er genialt som webcam.. Mye bedre enn prisen tilsier =)

 

Altså, man får tilnærmet bildekvalitet og oppløsning som kamera til langt høyere pris enn ett Eye Toy til 350 kr, denne prisen er inkludert spill!

 

Vet ikke hva det kan sammenlignes med, men har hørt at det er nesten like bra som ett slik logitech webcam som følger etter deg.. Sphere tror jeg det heter, og det koster jo over 1k :)

 

For drivere sjekk her:

http://www.google.com/search?q=eye+toy+webcam

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Har flere Pro4000, og er veldig fornøyd med disse. Forskjellen på de modellene du linker til er jeg usikker på, men jeg mener av ditt valg bør påvirkes av hvor mye du akter å bruke kameraet. Ved hyppig bruk er det ingen grunn til å kjøpe et simplere kamera, for prisforskjellen er tross alt ikke _så_ stor.

 

Pro4000 får fortsatt hederlig omtale i tester, selv om det har vært med en stund nå. Mikrofonen kan jeg bekrefte er av god kvalitet, bruker denne daglig med bl.a. Skype. Det er utbyttbar fot, slik at du kan henge kameraet på laptop-skjermen om det skal være ønskelig. Eneste kan bli litt slarkete over tid er linselokket, det vil sitte litt dårligere etterhvert om det blir utsatt for små barn som her.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Uenig med Muffinman..

Man trenger ikke å kjøpe dyrt webcam for å få bra bilde!

 

/me <3 Eye Toy :p

 

Eye Toy koster halve prisen og har også en oppløsning på 640*480, 30fps og en ok mikrofon som fungerer på skype!

Eneste negative er at det ikke følger med software til PC, men hvis det bare skal brukes til msn, så er det ikke så viktig med videoredigeringsprogram.. Det har heller ikke digital zoom og utbyttbar fot..

 

Hvis du har PS2 så får du jo med Eye Toy spill som veier opp for alle ulempene med å bruke det som webcam =)

 

Uansett, er du superseriøs er nok ett webcam som koster dobbelt så mye bedre enn Eye Toy.. For vanlige brukere, hvertfall de som har PS2 anbefaler jeg Eye Toy =)

Lenke til kommentar

Billig kameraene med cmos brikke, trenger som regel mye mer lys for å gi et tilfredstillende bilde.

Om du ikke har lyst til å sitte og banne pga. at du må slå på lys,

evt. sitte med lys mitt i trynet å bli blendet.

Kjøp et kamera med ccd brikke. f.eks 4000 pro.

 

Mvh

 

MajorP

Lenke til kommentar

Først av alt takk for fine svar! Lurer på om jeg kommer til å gå for Logitech QuickCam Pro 4000. Ikke fordi jeg egentlig trenger det, men blir nok lenge til neste gang jeg kjøper webkamera.. hehe. Og så kjøper jeg alltid litt dyrere enn jeg burde :p

 

Og sorry for å ha postet på feil sted. Visste ikke om den kategorien.. Bare flytt hvis ønskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...