Gå til innhold

Oppgradere musikkanlegget litt..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk for info og tips, paroa og phax! :thumbup:

 

Jeg vil anbefale deg å se etter stereo forsterkere til rundt om 2k 2,5k som er prisklassen din.. Se gjerne på bruktmarkeder.

Hva er signalkilden din(cd,pc, dvd osv)?

Signalkilden er pc.

 

edit: hvordan har du egentlig tenkt og gjøre dette? du har et sett pc høyttalere, z2200 også vil du koble de sammen med denne bil sub'n din eller hva det nå er? høres litt ambisiøst ut.. hvordan har du planlagt og koble alt dette sammen egentlig?

Som sagt har jeg liten peil :) men hadde tenkt å koble suberne for seg, og høytalerne for seg, som paroa skreiv her i stad. Da blir det vel på en måte to systemer da med volum. Men nå stod det så mye lurt her i tråden at det blir nok ikke sånn likevel :dribble:

 

tar jeg feil eller er det en bil sub som står på høykant vi ser på bildet der? isåfall så trengs det jo kanskje delefilter imellom, er jo ikke alltid dette er innebygd i sub'n men i bilforsterker'n.

Det er 100% korrekt ;)

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så vil du enkelt og greit kunne få litt lyd av elatexen der, egentlig av nesten hvilken som helst forsterker. Det at den "liksom" leverer 6*150watt kan du bare se bort ifra, men sannsynligvis så kommer de til å spille greit liksom.

 

Problemet er bare at du ikke kommer til å få noe særlig kontroll hvis du skrur volumet oppover og du risikerer også å "sprenge" høyttalerene, da denne forsterkeren garantert ikke har stor nok strømforsyning til å kontrollere disse doningene.

 

Jeg henger meg på det de andre sier.

 

Hvis du vil ha f.eks. en surround receiver, så gå for en harman/kardon brukt, da kan du komme over ganske store strømforsyninger.

 

Sjekk litt ut hvor mye de kan trekke fra nettet, er et ganske enkelt regnestykke, skal vedde på at den eltaxen ikke klarer å trekke 150*6=900 watt fra veggen, ergo klarer den ABSOLUTT ikke å levere det den sier heller.

Lenke til kommentar
vet du om det er delefilter innebygd i den sub'n da? :)

det veit jeg at det ikke er :yes::no:

 

og forresten, trur ikke det blir no eltax. skal prøve å finne meg en bra brukt forsterker isteden! men det er så mange litt eldre modeller, og jeg blir forvirra når man ikke kan stole på wattene de oppgir :dontgetit:

Endret av quack
Lenke til kommentar
ok, ja da bør du nok invistere i det skal du koble den opp mot et vanlig forsterker, koster jo ikke allverden. får vel et rimelig ok delefilter for en 200,- på ljudia.

jau, ellers kjenner jeg en kar som påstår han kan snekre sammen delefilter. men det ender nok opp med et kjøpt et, tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
ikke no problem og bygge delefilter visst man har litt kunnskap. men trenger jo delene uansett så tror ikke det er mange kronene og spare faktisk.

 

men nå som du har fått litt tips og råd, hva tror du at du kommer til og ende opp med? :)

Når blir det ikke no sånn harrymekk med pc-anlegget og bilkassa værtfall:) skal selge unna det jeg får solgt, og spare litt til og satse på det her eller tilsvarende fra hifi-klubben :love:

NAD C320BEE også et par

Cerwin Vega høytalere. Det burde vel funke greit?

Om det blir 10" eller 12" bass får vi se etterhvert :)

 

takk for hjelpa, har steget opptil flere hakk i hifi-skill siste dagene :thumbup:

lurer på en ting til da, er det delefilter i de høytalerkassene her?

 

NADC320BEE_1_m.jpg

 

V12FBK_1_m.jpgV12FBK_1_m.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke pc som signal kan du jo bare kjøpe en effektforsterker, se på disse sidene:

http://www.cadaudio.dk/pwmprisliste04.htm

http://www.acoustic-reality.com/

 

eller bruktmarkeder.

 

Du trenger ikke noe delefilter, det er innebygd. Men hvis du kjøper 12" så ville jeg heller sett på Classic serien til CV. Den billigste der koster like mye som 12" og er bedre.

Endret av bjarne88
Lenke til kommentar
ser ut som en bra avgjørelse det her! :yes:

 

en veldig god forsterker det der, ville valgt den visst jeg var deg. høyttalerne så sies det at classic serien er bedre ja, men jeg har ikke hørt selv. visst du har mulighet ta en tur på hifiklubben og hør! :)

ja, får gjøre det. er bare 4-5 mil til nærmeste hifi-klubb også :) de classichøytalerne er vel en del dyrere men..? med 12" bass ser er det vel 1500 kroner forskjell.

forresten, de prisene de oppgir der, er det for et par eller per høyttaler?

Lenke til kommentar
ser ut som en bra avgjørelse det her! :yes:

 

en veldig god forsterker det der, ville valgt den visst jeg var deg. høyttalerne så sies det at classic serien er bedre ja, men jeg har ikke hørt selv. visst du har mulighet ta en tur på hifiklubben og hør! :)

ja, får gjøre det. er bare 4-5 mil til nærmeste hifi-klubb også :) de classichøytalerne er vel en del dyrere men..? med 12" bass ser er det vel 1500 kroner forskjell.

forresten, de prisene de oppgir der, er det for et par eller per høyttaler?

På HiFi-klubben er prisen for paret. Vil, som andre her, anbefale at du heller kjøper CLSC-10 enn V-12F. Men det kan du nå høre selv.

 

Forsterkeren din har jeg ingenting å utsette på. Har en selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...