Gå til innhold

Oppgradere musikkanlegget litt..


Anbefalte innlegg

Tenkte å få litt mer trøkk i anlegget. Har veldig liten peiling på inne-anlegg egentlig, så trenger svar på noen ting.

Har tenkt å kjøpe den her eltax-receivern. Også tenkte jeg å koble på anlegget jeg har fra før (2.1 sett Z2200 eller no heter det) og disse to 12"erne på 400w hver og 200w rms mener jeg.

bassweb.jpg

Og/eller kanskje noen andre høytalere jeg har hvis receivern takler det.. :hmm:

 

Ka dokk trur om det?

Blir det for mye for receivern eller får jeg litt mer trøkk? (er mest for moro skyld, men en sånn receiver kan man jo bruke til mye rart seinere også).

Trenger jeg no mellom elementa og receivern? (delefilter?)

Hvis jeg bare skal ha de to basselementa, kan jeg koble det på en lur måte så jeg får mer trøkk da? (brokoble eller no liksom). Det er bare en utgang som er beregna for bass bakpå serru. men det er jo maaaange utganger bakom der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
alt sånn dax/tax greier er dårlig og billige greier...Billig søppel...

Jada jada. Jeg har fått med meg at detta er søppel, likeverdig med 1 kg kompost, men hvis man likevel skulle være dum nok i hodet til å kjøpe den (fordi man ikke har råd til noe kickass PA-stuff), ville man fått lyd ut av de to jævla 12"erne?

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at jeg kan endel mer en det du kan! Du lurte på om det kom til å skje noe.. selfølgelig kommer det til å skje noe når du kobler høytalere til forsterker! jeg hadde heller sett på en annen forsterker i den prisklassen, jeg skal være så grei at jeg skal finne en!

 

Edit: delefilter trenger du somregel ikke i denne prisklassen, men litt høyere (PA) så er det helt normalt

Endret av paroa
Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at jeg kan endel mer en det du kan! Du lurte på om det kom til å skje noe.. selfølgelig kommer det til å skje noe når du kobler høytalere til forsterker! jeg hadde heller sett på en annen forsterker i den prisklassen, jeg skal være så grei at jeg skal finne en!

Bra! savner noen saklige svar. hvis det finnes noe bedre til 2-2,5k er jo ikke no bedre enn det :thumbup:

Lenke til kommentar

Det finnes mye bedre i den klassen, men de har ikke så mange watt(det har ikke så mye si, den eltax'en blir spilt fletta av...) Må det være reciver eller kan det være vanlig forsterker?

 

------------------------------------------------------

2 kanals som jeg tørr å anbefale:

Denon PMA-655

 

NAD C320BEE

 

Der har du mulighet for å koble på 2 _par_ høytalere.. altså 4 høytalere, det burde vel duge? veit ikke om NAD'en kan det... Jeg hadde valgt NAD selv..

Endret av paroa
Lenke til kommentar
Det finnes mye bedre i den klassen, men de har ikke så mange watt(det har ikke så mye si, den eltax'en blir spilt fletta av...) Må det være reciver eller kan det være vanlig forsterker?

målet mitt er å få lyd i de to 12"erne. veit ikke hva forskjellen på receiver og forsterker er, men så lenge man kan koble den sammen med et eksternt anlegg + 12"erne mine så har jeg nådd målet.

Lenke til kommentar

hei, jeg har testa en sånn der eltax reciever engang, ikke akkurat den der men noe lignende. og for å si det enkelt, den ble sendt tilbake til butikken igjen etter noen timer!

 

det var utrolig lite trykk i den iforhold til oppgitt watt! sats heller på og finne noe billig brukt stereo forsterker i den prisklassen. får så mye bedre kan jeg love deg.

 

 

edit: hvordan har du egentlig tenkt og gjøre dette? du har et sett pc høyttalere, z2200 også vil du koble de sammen med denne bil sub'n din eller hva det nå er? høres litt ambisiøst ut.. hvordan har du planlagt og koble alt dette sammen egentlig?

Endret av phax
Lenke til kommentar

den nad'n er jo knall den, denon'n er jeg redd kan bli litt puslete. men jeg lurer litt på hvordan han skal koble dette ihop egentlig.

 

tar jeg feil eller er det en bil sub som står på høykant vi ser på bildet der? isåfall så trengs det jo kanskje delefilter imellom, er jo ikke alltid dette er innebygd i sub'n men i bilforsterker'n.

Lenke til kommentar

blir litt tungvint med 2 volumkontroller og slikt ja, blir jo et styr og klare balansere lyden. mer bass er vel egentlig ikke det z2200 trenger, det har jo ganske overdimensjonert bass i utganspunktet, mener nå jeg. har det selv. ;) er sub'n plassert riktig så jomer det jo faktisk ganske godt av den lillegutten.

 

men visst det er snakk om å bare få lyd i den sub'n så kan jo en bassforsterker være greia, link, eller en bilstereoforsterker, det er vel egentlig en bil sub det der så? link.

 

personlig så ville jeg solgt unna z2200 og kanskje den sub'n også å kjøpt en forsterker + 2 høyttalere. tror du vil få mer igjen for det en og pusle sammen slike alternative løsninger som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...