Gå til innhold

Ny spill pc til 7000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du har satt sammen en fin pc, jeg har dette LINK hoverkortet klokker ihvertfall til 2700mhz. og skal du klokke bør/må du ha skikkelig ram. jeg bruker Kingston HyperX, så har du ikke råd kjøper du en 512 brikke. og heller oppgraderer senere. samme gjelder kjøler kjøp senere. så dette ville jeg bytta fra listen. ellers er det veldi bra.

 

skal du klokke kun prosessoren må du kun røre multiplier. alltså htt (fsb) X multiplier. tilsvarer mhz. rører du htt klokker du hele greierne og da stopper hele greierne på ramen(sansyneligvis). min multipier går ikke over 10X så jeg flyter på bra ram. kjører helt glatt på 2400mhz uten og røre volt

Lenke til kommentar

Trenger ikke klokke ram for å klokke CPU.

 

skal du klokke kun prosessoren må du kun røre multiplier. alltså htt (fsb) X multiplier. tilsvarer mhz. rører du htt klokker du hele greierne og da stopper hele greierne på ramen(sansyneligvis). min multipier går ikke over 10X så jeg flyter på bra ram. kjører helt glatt på 2400mhz uten og røre volt

 

Kan ikke sette multipler høyere på AMD64 3000+?

 

Kjøp billig ram og bruk ram devider... funker fint

 

les om klokking av amd64 her

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Okay var det dette du snakka om?:

 

Dividers

Your CPU run at a speed no other device in your entire computer can possibly keep up with. Lets say your CPU runs at 2Ghz while the next fastest things, the HTT and the Ram, can only manage 800Mhz and 200Mhz. And obviously that's not gonna work together properly. Ideal is to run the Ram at a so called 1:1 rating, so that it runs at the exact same speed as the CPU, but in real life that's impossible. And then there's the HTT that runs at another different speed, nice, but it makes it all rather complex... So what AMD have done is make the CPU's speed the fixed speed, and use the multiplier to create a 200Mhz HTT speed. That 200Mhz is nice, because now the Ram can run "1:1" with the HTT link. And that's what it looks like in bios too, but in fact its running 1:1 with a divided speed, so its more like 10:1 in this example, the CPU's multi (10) vs. the ram speed (1). The HTT runs at 800Mhz, so that has its own Multiplier, 4 in this example. 200x4 is still 800Mhz so that makes the list complete...

 

Betyr dette at eg kan kjøpe billig ram å like vell klokke CPU sjølv om multiplier er sperra?

Lenke til kommentar

Her er oppsette eg ender opp med trur eg.

Har bytt frå PowerColor Radeon X800 256MB til Sapphire Radeon X800 256MB fordi det ikkje var fleire powercolor kort inne akkurat no.

 

Kva slags av desse to korta er best? Såg at Powercolor har DDR1 minne og at Sapphire har GDDR3 minne.

 

Visst Powercolor er best bør eg då vente i 6 dager på det i staden, siden det ikkje er på lager?

Lenke til kommentar

Jepp, forskjellen er ganske stor, du kan jo google etter tester av de forskjellige skjermkorta, bare legg på ordet "review" etter navnet på skjermkortet.

 

Edit: oppsettet ditt ser veldig bra ut, hvis du skal overklokke bør du vurdere en alternativ CPU kjøler, men dette er jo noe du kan bytte senere.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...