Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port Forwarding av Jensen Broadband router II.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sliter litt med å sette opp en ftp server bak routeren min. Jeg kommer ikke inn via nettet og jeg mistenker at det kan være routeren. Jeg skulle gjerne vist av noen hvordan man gjør det. Jeg har ringt til Jensen men det får jeg aldi svar. Ventet i "kø" i 35min. Sende mail og fikk et noe som de kaller "svar" men det hjalp meg ikke på vei. Vet noen hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xander^: Nei, finner den ikke. Hvorfor linke når du bare kunne se selv? ;)

 

agvg: Jeg kommer bare inn med lokal ip (192.168.xx.xx) og ikke via nettet. (62.179.xx.xx) Bruker tjenesten "no-ip" med jeg tror routeren blokker for meg. Derfor må jeg Port forwarde (?)

Jeg er lat ;)

 

Nei, men bookmark den siden hvis du en gang får ny ruter :) grei side lissom :roll:

Lenke til kommentar
agvg: Jeg kommer bare inn med lokal ip (192.168.xx.xx) og ikke via nettet. (62.179.xx.xx) Bruker tjenesten "no-ip" med jeg tror routeren blokker for meg. Derfor må jeg Port forwarde (?)

Du må åpne og videre sende porter uansett, men du bør få testet via en annen ekstern IP, skriver du inn din egen eksterne IP eller no-ip så vil du i mange tilfeller ikke få kontakt pga av at mange routere ikke støtter loopback slik at egen IP ikke fungerer hvis sitter du bak samme router og tester.

Lenke til kommentar

For å sjekke om du kommer fram til FTP serveren utenfra kan du bruke f.eks. shields up: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Kjør common ports, evt custom port 21.

 

Hvis den er rød - open, skal det være mulig å koble til utenifra. Da kan du jo evt. få en kompis til å teste.

 

Hvis den er grønn - stealth, er det nok feil oppsett i router evt. blokkering hos ISP. (Hvilken ISP har du da?)

 

Hvis den er blå - closed, er det muligens noe muffins som skjer.

 

S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...