Gå til innhold

Gammel ny Pave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det være at de spekulerer på jevnlige pavebytter? Lenge siden det har vært så stor blest rundt kirken, unntatt når det ble kjent at de kirkelige tjenerne i "sølibat" grafset litt for mye på ungguttene. Med Ratzinger blir det iallefall ikke noe "avlating" når det kommer til onani.

Lenke til kommentar
Avskaff hele pavedriten.. Om noen år må det velges enda en ny en.

Er du ikke fornøyd med at en tysker tok over?

Man tenker ikke sånn hvis man er ikke nordmann: Alt som har med norsk å gjøre er best. Men det er jo typsik norsk.

Må vel være litt naiv hvis man tror at en person fra et bestemt land er pave og alt er bra.

Lenke til kommentar
Panzerpaven ble valgt ja... jeg foreslår at han tar navnet "Adolf Natzinger II"  :no:

benedict.jpg

 

huff, ja :no:

Det er jo morsomt at en med kommunistiske symboler i avataren reagerer på nasjonalsosialisme... :)

 

Er det noen som faktisk har noe konkret som skulle tilsi at paven var nazi-sympatisør, eller er det bare sedvanlig usaklig hetsing av maktpersoner før man har sett hvilken linje de faktisk vil legge seg på?

Lenke til kommentar
Det er jo morsomt at en med kommunistiske symboler i avataren reagerer på nasjonalsosialisme... :)

 

Er det noen som faktisk har noe konkret som skulle tilsi at paven var nazi-sympatisør, eller er det bare sedvanlig usaklig hetsing av maktpersoner før man har sett hvilken linje de faktisk vil legge seg på?

haha, det har ikke noe å si, jeg driter langt opp i ***** om hva symbolene står for... det blir det samma som å forbi å vise fingeren det..

 

jeg liker ikke den nye paven fordi han var med i hitler Jügen eller hva det heter.. han hadde et valg, han tok feil valg...

Lenke til kommentar
Det er jo morsomt at en med kommunistiske symboler i avataren reagerer på nasjonalsosialisme... :)

 

Er det noen som faktisk har noe konkret som skulle tilsi at paven var nazi-sympatisør, eller er det bare sedvanlig usaklig hetsing av maktpersoner før man har sett hvilken linje de faktisk vil legge seg på?

haha, det har ikke noe å si, jeg driter langt opp i ***** om hva symbolene står for... det blir det samma som å forbi å vise fingeren det..

 

jeg liker ikke den nye paven fordi han var med i hitler Jügen eller hva det heter.. han hadde et valg, han tok feil valg...

@ siste setning

 

Tull. Medlemskap i Hitlerjugend var påbudt etter 1938.
Lenke til kommentar
rjd-2 Skrevet 19/04/2005 : 22:51

 

(Fur @ 19/04/2005 : 22:48)
(farke)

Tull. Medlemskap i Hitlerjugend var påbudt etter 1938.

ja og? mange andre som ikke gjorde det.. alle har et valg.

 

Da kan vi jo konstatere at han var enten :

 

1. Nazist i ungdomen

2. Feig (kan vere det ennå)

3. Eller bare VELDIG lovlydig :p

4. Kanskje ingen av delene

Lenke til kommentar
Tull. Medlemskap i Hitlerjugend var påbudt etter 1938.

ja og? mange andre som ikke gjorde det.. alle har et valg.

Leste du det jeg siterte fra Wikipedia?

 

"Joseph Ratzinger was born in Marktl am Inn, in Bavaria, the son of a police officer who was staunchly anti-Nazi."

 

"When Ratzinger turned 14 in 1941, he was required by law to join the Hitler Youth, but according to his biographer John Allen he was not an enthusiastic member. He requested to be taken off the rolls and reportedly refused to attend a single meeting."

 

Det er forøvrig enkelt for deg å sitte i den trygge stolen din og si slikt. "Ja, han skulle jo bare nektet da!" Jeg tror nok tonen hadde vært en litt annen hvis du selv hadde vært i samme situasjon. Han var 14 år, og du vet ikke hvilke pressmidler man kunne bruke.

 

Jeg skjønner ikke hva problemet her er, egentlig. Hvis det stemmer at han tok avstand fra nazismen, så er det jo alt som teller. At han så ble presset til å bli med i Hitlerjügend er jo en helt annen diskusjon.

 

 

det blir bare for DUMT å si at sosialisme = nasjonalsosialisme. Punktum.

Det er jo forskjellige former for sosialisme. Kommunisme og nasjonalsosialisme er ikke nøyaktig det samme selv om begge deler er sosialisme.

Lenke til kommentar
Det er jo forskjellige former for sosialisme.

Det betyr ikke at de er sammenlignbare.

 

Kommunisme og nasjonalsosialisme er ikke nøyaktig det samme selv om begge deler er sosialisme.

 

Det stemmer, de er faktisk LANGT fra det samme. Jeg skjønner hva du vil frem til, og jeg skjønner også at det er fristende for enkelte deler av høyresida å legge dette kortet på bordet, men det er i mine øyne ugyldig og rett og slett tynt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...