Gå til innhold

Gammel ny Pave


Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å velge en ny pave som er 78 år????

 

Det er jo bare et tidsspørsmål før man må finne en ny igjen!!?!

Kanskje en god ting? Jeg er ganske misfornøyd, og håpet en mindre konservativ pave, ikke er mer konservativ en.

 

 

De har vel valgt den personen de synes passer best til jobben, eller for å si det på en annen måte, den personen Gud har valgt ut til å være sin representant på jorden. Hele greia lukter fisk spør du meg!

Du kan tydligvis ingenting om hva det har å si å være pave, eller hvorfor pavestillingen finnes. Paven er "[the] Successor of the Prince of the Apostles", som var Saint Peter. Her har du litt stoff: http://en.wikipedia.org/wiki/Pope#Office_and_nature

 

Konklusjon: Gud finnes ikke.

Konklusjon: Du vet ikke hva du snakker om.

 

Jeg har alltid ment at katolikkene var nazier... nå har jeg bevis

Jeg kjenner en homofil ateist, ergo: alle ateister er gay.

 

Angående nazistpreiket: Jeg tror på at han ble meldt inn i Hitlerjugend uten at han selv var enig i politikken, da faren mest sannsynlig ville presset på ham at nazismen er feil. Forgive and forget, sier nå jeg.

 

Ellers håper jeg han snart møter sin skaper, sånn at vi kan få inn en skikkelig pave som er mindre kritisk mot homofile, kondomer og diverse andre überkonservative tanker kirken burde kvittet seg med for lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det er flott at den katolske kirken har fått en ny pave som er konservativ, det siste de hadde trengt var en pave gjennomsyret av liberal teologi.

Er forresten morsomt å lese om alle som griner og sutrer over valget, var det samme når Bush ble president.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal være litt flåsete, så er det vel heller den nyvalgte paven som er hjernevaskeren, ikke den hjernevaskede. Han var visst ganske liberal frem til rundt 60-årene, i følge Dagbladet, men så:

 

"Ungdomsopprøret og det han oppfattet som at moralske verdier gir fløyten, fikk ham til å snu og bli en meget konservativ teolog."

 

Jeg tror det er liten tvil om at dette er en dyktig mann som kan sine ting. Han kan visstnok ti forskjellige språk. Hvor mange av spøkefuglene her kan vise til noe lignende?

 

De fleste venter seg nok en veldig konservativ pave, og jeg tror nok det er mest sannsynlig at han vil holde på "gamle verdier". Men

 

"Den konservative pave Benedikt XVI sa at hans første jobb blir å samle alle kristne, men også at han er forpliktet til å holde en «åpen og oppriktig dialog» med tilhengere av andre religioner."

 

Jeg avventer med å "felle dom" til vi får se hvilken linje han faktisk legger seg på. Men det at han har vært ganske liberal tidligere viser jo at han ikke nødvendigvis klamrer seg til ett standpunkt og nekter å slippe taket. Kanskje blir vi positivt overrasket?

Lenke til kommentar
Jeg tror det er liten tvil om at dette er en dyktig mann som kan sine ting. Han kan visstnok ti forskjellige språk. Hvor mange av spøkefuglene her kan vise til noe lignende?

Kan ikke se hva som gjør en mann som har lært seg språk mer dyktig enn feks. en mann som har lært seg å bygge hus, drive gård, hjelpe syke etc. ? :shrug:

 

Men jeg er også enig i, som jeg ga til syne i mitt første innlegg, at det blir "spennende" å se hva denne paven faktisk kommer til å utrette. Personlig holder jeg ikke ting som at han var med i Hitlerjugend, som ung, mot ham. Mye forandrer seg på 60år.

Lenke til kommentar
Kan ikke se hva som gjør en mann som har lært seg språk mer dyktig enn feks. en mann som har lært seg å bygge hus, drive gård, hjelpe syke etc. ? :shrug:

Det viser at han nok ikke er noen intellektuell lettvekter.

 

Og jeg skal være enig i at en som kan mange håndverkerfag på en gang har en imponerende CV. De fleste kan bare utdannelse innenfor ett håndtverk. På samme måte kan de fleste bare to eller noen ganger tre språk. Paven er som en som kan ti forskjellige håndtverkerfag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...