Gå til innhold

Dette gir dårlig moral

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er hele poenget med slike spill - lag en karakter og spill den som du vil

Og jeg velger å være hjelpsom og snill. Faktisk tror jeg at jeg er en langt bedre mann i spillet en det jeg er i virkeligheten. Bruker mye tid på å hjelpe andre, svarer på det jeg kan av spørsmål, buffer alle jeg har mana til, passer på loot som jeg kunne tenkt meg fordi noen skriker ut ME ME ME!

Jeg synes det er gøy å være hyggelig i spillet, har en utrolig flott og hyggelig gjeng rundt meg der inne og stortrives. Har mer behov for å ganke idioten som knakk antenen på bilen min, eller halvhjernen som stjal stereoanlegget til i bilen til fruen enn jeg har behov for å ganke en tauren druid som er ute på quest... Det gir meg egentlig ikke annet en skyldfølelse :w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feige spillere har jeg ikke sansen for.

Hvis de ønsker å angripe deg, så burde de gi inntrykk av det. Folk som løper forbi deg som om de er på veien til et annet sted, og du fortsetter derfor å angripe mobs... og plutselig kommer de tilbake når du har dårlig helse... Eller som driver å dreper mobs side om side med deg som om ingenting kan skje, også plutselig angripe...

Spawn camping er også egentlig litt teit. Som oftest tror jeg de gjør det fordi noen andre gjorde det med dem, som noen andre igjen gjorde med dem igjen før dem osv osv osv

Griefer Rouges er vel mest irriterende. Synes de skal stå litt foran deg, og SÅ cloake så du skjønner at nå blir det fight...

men men...

Jeg angriper sjeldent horde, annet enn når jeg ser en som har drept meg før... problemet er at nesten alltid når jeg blir drept er det av folk 5-6 levels eller mer/mye mer over meg.

Skrevet

Enig..det å ganke og gjøre diverse andre ting hvor man går inn for å plage folk syntes jeg er forkastelig! Og når det gjelder krig....så vil jeg tolke det dithen at WoW ikke er et krigs-spill. Det er kun snakk om små konflikter.

Jeg mener...hvorfor vil noen spill drittsekk i spill? Selv om dem ikke er det ellers i livet, så skal dem på død og liv gjøre det i wow. Jeg nekter konsekvent å spille spill som går ut på å gjøre noe som i den virkelige verden er regnet som moralsk helt på jorde. Tenker da på carmagadon og slike spill. Og ikke på MAFIA (hvor moralen er tvilsom, men ikke helt uforståelig)

Skrevet (endret)

Rene midtøsten. En israelsk soldat drepte en i familien din. Du tar ut raseriet ved å drepe en annen gjeng israelere med en bombe. (Eller samme prinsipp omvendt)

Du blir ganket av en horde, derfor må du ganke en annen low-lvl horde, siden de er av samme rase og derfor er av samme kjøtt og blod.

Det en ikke tenker på er at den du ganker er 20 år eldre og kjenner ikke den du ble ganket av.

Endret av Pinglebolle
Skrevet

Tragisk at dere whiner om det når dere kan velge PvE, ikke noe problem det! jeg selv ganker av og til horde(er priest 60) og hva så?

men corpsecamp er noe annet, gi faen i corpsecamp, DETTE er feigt!

Skrevet

heheh

Er nok veldig få som corpse-camper folk helt uten grunn. Sansynligvis hadde du drept en venn av han tidligere, eller en i guilden din hadde ganka fettern hans ellerno sånt :p

Når du ser at du blir corpse campa er det som oftest lurest å bare trykke alt+tab og lese gamer.no forumet e.l. i 10min og så sjekke om de fortsatt camper. Veldig skjelden noen gidder å campe deg i mange minutter hvis du ikke hele tiden resser og prøver desperat å komme deg unna. Husk at hvis du blir irritert osv så har de vunnet... men hvis du gjør noe annet mens de står der i 10 minutter til de ikke gidder mer så har de kasta bort 10min på å kjede seg mens du har gjort noe annet ^^

Selv pleier jeg ikke å angripe alliance når jeg er ute og quester... det gjør bare at de inkaller forsterkninger, og så gjør vi det samme og så får ingen gjort ferdig quests etc. Eneste er hvis det er en person eller guild som jeg vet er gankere osv.

Corpse camper så og si aldri... men en gang var jeg innom Ashenvale for å plukke gromsblood og så i chatten at det(som vanlig) var en høy lvl paladin som drepte lvl 20s i Splintertree. Så da stakk jeg dit og gjorde kort prosess :) han var bare lvl 45-50. Gjemte meg bak et tre og han ressa og begynte å angripe lvl 20 folka igjen... så da drepte jeg han igjen. Samme skjedde en gang til, men da gadd jeg ikke mer :) Ble helten til alle lvl 20 folka i splintertree da... begynte å mase om at jeg måtte hjelpe dem med quests osv... -.-

Skrevet
Enig..det å ganke og gjøre diverse andre ting hvor man går inn for å plage folk syntes jeg er forkastelig! Og når det gjelder krig....så vil jeg tolke det dithen at WoW ikke er et krigs-spill. Det er kun snakk om små konflikter.

Jeg mener...hvorfor vil noen spill drittsekk i spill? Selv om dem ikke er det ellers i livet, så skal dem på død og liv gjøre det i wow. Jeg nekter konsekvent å spille spill som går ut på å gjøre noe som i den virkelige verden er regnet som moralsk helt på jorde. Tenker da på carmagadon og slike spill. Og ikke på MAFIA (hvor moralen er tvilsom, men ikke helt uforståelig)

I PvP så har det utviklet seg til en stor krig hvor man "shoot on sight" når man ser en fiende.

Folk er kjipe i spill, jeg ser det hele tiden i CS og det er også slik i PvP, hvis man ikke liker det så kan man alltids spille PvE eller RP. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen skal klage, det blir som med den gruppen som spiller Counter-Strike og i årevis har klaget over AWP-riflen, en rifle som dreper med bare 1 skudd.

Skrevet
heheh

Er nok veldig få som corpse-camper folk helt uten grunn. Sansynligvis hadde du drept en venn av han tidligere, eller en i guilden din hadde ganka fettern hans ellerno sånt :p

Når du ser at du blir corpse campa er det som oftest lurest å bare trykke alt+tab og lese gamer.no forumet e.l. i 10min og så sjekke om de fortsatt camper. Veldig skjelden noen gidder å campe deg i mange minutter hvis du ikke hele tiden resser og prøver desperat å komme deg unna. Husk at hvis du blir irritert osv så har de vunnet... men hvis du gjør noe annet mens de står der i 10 minutter til de ikke gidder mer så har de kasta bort 10min på å kjede seg mens du har gjort noe annet ^^

Selv pleier jeg ikke å angripe alliance når jeg er ute og quester... det gjør bare at de inkaller forsterkninger, og så gjør vi det samme og så får ingen gjort ferdig quests etc. Eneste er hvis det er en person eller guild som jeg vet er gankere osv.

Corpse camper så og si aldri... men en gang var jeg innom Ashenvale for å plukke gromsblood og så i chatten at det(som vanlig) var en høy lvl paladin som drepte lvl 20s i Splintertree. Så da stakk jeg dit og gjorde kort prosess :) han var bare lvl 45-50. Gjemte meg bak et tre og han ressa og begynte å angripe lvl 20 folka igjen... så da drepte jeg han igjen. Samme skjedde en gang til, men da gadd jeg ikke mer :) Ble helten til alle lvl 20 folka i splintertree da... begynte å mase om at jeg måtte hjelpe dem med quests osv... -.-

Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har "ganket" noen, jeg kjører alltid fair fight. En gang jeg løpte fra booty bay mot strangethorn vale, kom det en lvl ?? rouge og backstabbet meg ut av intet. Jeg løpte tilbake for å hente liket mitt, løpte to skritt - der var jeg dau. Slik fortsatte han minst 7 ganger på rad. Jeg prøvde å steathe med en gang, jeg prøvde vanish, jeg prøvde å løpe (jeg er rouge selv), jeg prøvde vel det meste. Skal heller innrømme at jeg ble litt irritert etter hvert.

Skrevet

Jeg kan si at jeg dreper alle alliance jeg ser, om dere ser på det som feigt eller ikke. Men dere som tror at alle som er drittsekker mot motsatt faction er drittsekk uansett (rl, instance rolling etc) tar nok feil :) Gleder meg til Honor system, da blir det morro med alliance da :p

Skrevet (endret)
Jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen skal klage, det blir som med den gruppen som spiller Counter-Strike og i årevis har klaget over AWP-riflen, en rifle som dreper med bare 1 skudd.

Vel, blir ikke helt det samme. En kan alltid ta ut en med awp ved å komme seg nærme eller aime godt. En kan derimot ikke ta ut en som er 12 lvler høyere enn seg i WoW.

Whiningen du prater om gjelder vel også stort sett public cs-spilling og folk som sitter defensivt (camping) og sikter samme sted hele kampen, hvor man ikke har mulighet til organisert motangrep.

Endret av Pinglebolle
Skrevet
Diskusjoner om ganking ender alltid opp med å sammenligne det med å skyte unger.

Jeg pratet ikke om at ganking blir som å skyte unger (les innlegget igjen). Det handler om å hevne seg på uskyldige (med utgangspunkt i at ganking er feigt).

Skrevet (endret)
Tragisk at dere whiner om det når dere kan velge PvE, ikke noe problem det! jeg selv ganker av og til horde(er priest 60) og hva så?

Jeg spiller på PvP-server for å kunne angripe hvem som helst som er CA SAMME level som meg (dette kan man IKKE på PvE). Om du vil ganke, er det greit for meg, men jeg føler meg bare tafatt dersom jeg dreper en spiller som er 20 lvler lavere. Det kunne bestemoren min gjort i søvne.

Endret av Pinglebolle
Skrevet

Og man må ikke sammenligne CS og WoW. Mer forskjellige spill finner man ikke! I CS er det ingen som ønsker å kunne gå i fred å plante sine bomber osv..ingen forventer det der. I wow derimot kan man til en viss grad forvente at man fredelig skal kunne få plukke sine blomster eller mine sin ore uten at en fjortis med mangel på kontakt med det motsatte kjønn skal ta ut sin aggresjon mot ham. Noe annet blir det om man oppfordrer til kamp. Da er det jo bare å herje på.

Dem av dere som dreper alt og alle dere kan i wow, har mest sannsynlig også i det virkelige liv aldeles tvilsom moral...eller alternativt ikke har så mye oppi hodet at dere klarer å forestille dere hva moral går ut på. Om dere ikke faller inn under de to overnevnte kattegorier, så vil jeg si at dere spiller wow uten noen form for mening og mål.

Skrevet

Tåpelig sagt av deg gamer73, sammenligne folk i spillet slik som de er i RL? At du er en drittsekk ingame med alliance, noe som du må regne med i og med at du valgte PvP server, har vel ingenting å si med hvordan du oppfører deg RL. Tåpelig av dere å klage på å bli drept når dere spiller på PvP server, idioti å spille på PvP server for dere i det hele tatt da...

Skrevet

spiller PvE jeg. Men hva er vitsen med å spille drittsekk? Hva er poenget med det? Om det er tåpelig av meg å sammenligne RL og ingame, hva er det som ikke er tåpelig med å spille drittsekk?

Skrevet
Og man må ikke sammenligne CS og WoW. Mer forskjellige spill finner man ikke! I CS er det ingen som ønsker å kunne gå i fred å plante sine bomber osv..ingen forventer det der. I wow derimot kan man til en viss grad forvente at man fredelig skal kunne få plukke sine blomster eller mine sin ore uten at en fjortis med mangel på kontakt med det motsatte kjønn skal ta ut sin aggresjon mot ham. Noe annet blir det om man oppfordrer til kamp. Da er det jo bare å herje på.

Dem av dere som dreper alt og alle dere kan i wow, har mest sannsynlig også i det virkelige liv aldeles tvilsom moral...eller alternativt ikke har så mye oppi hodet at dere klarer å forestille dere hva moral går ut på. Om dere ikke faller inn under de to overnevnte kattegorier, så vil jeg si at dere spiller wow uten noen form for mening og mål.

PvP og CS er sammenlignbart, PvE (normal) og CS er ikke det..

Forveklser du PvP og PvE? Det virker som at du spiller på en PvP-server men at du har lyst å gjøre denne om til en PvE-server, det er stort sett det du sier.. Du klager over PvP men alt det du klager over finnes ikke idetheletatt på PvE servere.

En ting er iallefall klart, jeg har fått med meg at du ikke liker PvP, er det flere ting/spill du ikke liker? Hva syntes du om Double Domination i Unreal Tournament?

Det er ikke så vanskelig:

I WoW PvE kan man forvente å fiske eller plukke blomster i fred.

I WoW PvP kan man forvente å bli stukket i ryggen når man fisker eller plukker blomster.

Hvis man er ute etter "fair fights" med folk på omtrent samme duel så er PvE veien å gå, for å sloss med horde kan man merke av en fiende og skrive /duel og fienden kan velge om han vil duellere eller ikke. Det virker på akkurat samme måte som når en duelerer lagkamerater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...