Gå til innhold

Hvilken mobil skal jeg ønske meg til konfen?


ehs5

Anbefalte innlegg

Hei hei, jeg har konfirmasjon 8. mai, og mor sa at jeg burde ønske meg noe annet enn penger, derfor tenkte jeg at det kunne vært en god idè å ønske seg en mobil, og en litt dyrere enn de jeg vanligvis har hatt. Hvilken telefon passer best? Har sett på S700i, den må jo passe?

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, ikke så forferdelig viktig, men kan være greit.

-MMS: Ja.

-GPRS: Ja.

-EDGE: Ikke viktig

-WAP: Helst GPRS.

-Kalkulator: Ja.

-JAVA:Ja.

-Email klient: Ikke viktig.

-Spill:Ja.

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Hva som helst

-Vekt: Bryr meg ikke.

-Antenne: Helst integrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": Trenger ikke.

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Over 65000 farger.

-Størrelse på skjerm. Helst stor, minst på størrelse med SE T630

-Touchscreen: Ikke nødvendig.

 

Pris:

Tja, sikkert opp til 5000.

Med abonnementsbinding: Har Netcom Youngtalk nå, men er åpen for andre forslag.

 

Diverse:

-Merke: Det er det samme.

-Kamera: Ja.

-Videokamera: Ja.

-Symbian: Ikke viktig.

-Triband: Ikke viktif.

-Infrarød port: Ja.

-Blåtann (Bluetooth): Ja.

-Minne: MER enn 2mb. :p .

-Minnekort?: Helst det ja.

-Polyfoniske ringetoner:Ja

-MP3: Ja.

-Radio: Ja.

-3g(UMTS): Ikke nødvendig.

-Wlan: IKke nødvendig.

- Mulighet for GPS: Nei.

-Batterilevetid: Ikke viktig.

- Primæbruksområder nå er vel ringing, sms, mms, spill. Har lyst på mobil med mp3 og radio, så da vil det vel gå i det også.

 

 

ehs5

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min lille "advarsel":

Nå går du kanskje oppi en felle som er fks. grunnen til at jeg laget den malen. Tror egentlig ikke at du har så mye nytte av en telefon som er for overkill, kanskje i 1 mnd; men deretter vil du egentlig bry deg lite om du hadde en Nokia 3330 eller en 6680 ;)

Jeg ville heller anbefale deg å titte på noe snadder som konf. gave; fks. Playstation PSP/Nintendo DS, moped eller PC - bærbar eller PC utstyr. (Penger er uansett det beste, men nok litt utelukket fra din mors side) Er nok noe du vil oppfatte som en bedre "investering" i din alder.

En mobil som er overkill kan du nemlig meget fort gå lei av.

-

Når det er sagt så tror jeg egentlig at 6680 vil være det beste valget, en flott telefon som er litt fremtidsrettet da den har støtte for UMTS o.l.

Synes du ikke at 6680 er helt deg, så er S700i nok det nest beste valget i mine øyne :)

Uansett så ønsker jeg deg en fin Konfirmasjon den 8 Mai.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Min lille "advarsel":

Nå går du kanskje oppi en felle som er fks. grunnen til at jeg laget den malen. Tror egentlig ikke at du har så mye nytte av en telefon som er for overkill, kanskje i 1 mnd; men deretter vil du egentlig bry deg lite om du hadde en Nokia 3330 eller en 6680 ;)

Jeg ville heller anbefale deg å titte på noe snadder som konf. gave; fks. Playstation PSP/Nintendo DS, moped eller PC - bærbar eller PC utstyr. (Penger er uansett det beste, men nok litt utelukket fra din mors side) Er nok noe du vil oppfatte som en bedre "investering" i din alder.

En mobil som er overkill kan du nemlig meget fort gå lei av.

-

Når det er sagt så tror jeg egentlig at 6680 vil være det beste valget, en flott telefon som er litt fremtidsrettet da den har støtte for UMTS o.l.

Synes du ikke at 6680 er helt deg, så er S700i nok det nest beste valget i mine øyne :)

Uansett så ønsker jeg deg en fin Konfirmasjon den 8 Mai.

Glad det finnes en annen som tenker på den måten, fordi det vill kunne komme nye ting uansett, og konfirmasjon gave er vel en ting du vil huske.

Lenke til kommentar

6630 er jo garantert mer diggbar på utseende enn 6680, men skjermen veier vel litt opp der :hmm:

 

Du får jo vurdere utifra deg selv, men jeg vil anta at 260000 farger vil se bedre ut enn 65000

 

Tja.. Du kan jo egentlig bare finne deg en modell du liker skikkelig godt, for det er ikke så mange mobiler i Norge som koster mer enn 5000

 

Hva med å ønske seg en gitar og en stor marshall?

Det hadde jeg gjort ;)

Lenke til kommentar

Marshall er den mest brukte gitarforsterkeren!

Omtrent alle moderne rockeartister bruker enten MArshall eller Peavy-forsterkere

Noen ganger bruker de også andre mindre merker, men mest Marshall

 

Ser du et bilde fra en Darknesskonsert kan du se at de har en vegg av MArshallforsterkere i bakgrunnen :p

 

ER det mye kjør med konfirmasjon eller?

Skal konfirmere meg borgelig neste år, jeg

 

For å ikke gå off topic, har du sett på noen av de kommende modellene?

Ta deg en tur inn på nyheter-> mobiltelefoner

Der vil du se at det kommer noen hefitge modeller, og de kommer snart

;)

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ikke ønsket meg mobiltelefon til konfirmasjon uansett.

 

Mobiltelefon er det største utgiftssluket man kan skaffe seg, sett bort ifra bil. Men verre enn med bil er det at det går ett år og så er det noe bedre, kulere, mindre og finere på markedet.

 

Regner med at du ikke har konfirmasjon hvert år?

Da vil det nemlig gå mange år til du kan få en like god mobil igjen (i forhold til markedet) og tro meg: Du kommer ikke til å beholde en mobil som S700, 6680 eller liknende i mer enn et par år (max).

 

Alt i alt kommer mobilen til å være en ulykke for deg.

 

Så: ønsk deg noe mer holdbart, evt noe som ikke faller så enormt i pris. moped var et godt tips. gitar og forsterker et annet. en skikkelig god seng er kanskje ikke kult der og da, men noe man kan ha i årevis og som kommer til å være noe du setter pris på i lang lang tid. Ellers har du jo komplett Telemarkspakke av god kvalitet: ikke noe er kulere enn en som er enormt god i telemark.

Lenke til kommentar
Tror dere har rett der, en mobil er kanskje ikke så lurt.

 

Ikke mye styr Hippie-Erlend, skal ha borgerlig, et møte i uka, et møte med film og et møte med pizza. Resten styrer mor og far. :mrgreen:

 

 

 

Takk for alle svar. :)

Du kan jo sjekke ut den jeg ser på for tiden S65 og så bruker du alle pengene du sparer på og få deg en PSP med dette spillet,

Broren min har konfirmasjon og har får PSP. Det ble for mye låning av min :p

Tror nok det er en fin konf presang, da det enda er en litt eksklusiv ting og ha(siden den enda ikke har blitt sluppet i Norge)

 

En god plan :yes:

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...