Gå til innhold

Kode på abitkortet, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Hei dere der ute,

 

Nå sitter jeg i saksa, etter at pc'n min ikke gir signal til skjermen begynner jeg å bli små redd. Så derfor trenger jeg hjelp av dere. Det kommer en kode opp på det lille displayet som det står 9.0 på. Vet ikke om denne sier dere noe , men har abit aa8 "3rd eye" hovedkortet. Trenger hjelp, gi meg gjerne en link til oversikt over alle kodene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er problemmet er vel at når jeg starter opp maskinen får jeg bare på skjermen min "No signal" Og jeg har funnet ut hva 9.0 er "Det har ikke så mye med saken å gjøre, det er bare det at det er incomplete uguru .. for den har jeg ikkke koblet til. Men vikrer som den bare låser seg, ikke noen pipelyd heller tror jeg.

Lenke til kommentar

jepp, men tror ikke den hjelper. Noen må gjøre det for meg, som sagt suger denne pc'n ;( den låser seg med for stor belastning.. Og smerte grensen er lik 0,1!

 

Men, Dne låser seg før den kommer til windows.. for musen er ikke aktiv heller. Det er "no signal" hele tiden. Skjermkortet sviver og går, men kan det være defekt? jeg personlig tror mest det er hovedkortet :S Men vet ikke noe.

Lenke til kommentar

Men du får postet her? Det kan jo være ørten grunner til dette det er jo derfor folk sier les manual....Får du pipelyder i oppstart? Eller lignende, er alt koblet godt nok fast....osv...

 

Gå til en kompis eller noe...

 

SD

 

EDIT: leifer litt

Endret av SweetD
Lenke til kommentar
Men du får postet her? Det kan jo være ørten grunner til dette det er jo derfor folk sier les manual....Får du pipelyder i oppstart? Eller lignende, er alt koblet godt nok fast....osv...

 

Gå til en kompis eller noe...

 

SD

 

EDIT: leifer litt

Skal til en kompis på onsdag, grunnen til at den ikke låser seg her er fordi at jeg slipper å laste en adobe dokument! Bor på hybel nå, det jkommer faktisk kke noen pipelyd.. Den låser seg før dette skjer tror jeg :S

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme feil som deg.

Prøv å ta ut skjermkortet ditt og start pc'en uten det.

I min sak så har jeg sendt korte inn til www.mamoz.no for at de skal få gjort noe med skjermkortet (ABIT RX600Pro-HDTV). For når jeg tok ut skjermkortet så gikk den fint opp. Men med det i så ville den ikke starte nesten. Startet og skrudde seg av så fort biosen ble loadet. Irriterende. Har kjørt opp pc'en nå med et reserver PCI skjermkort og det jeg merker etterpå er at det ikke kommer noe lyd ut. Har ikke giddi å feilsøke så mye så det kan være en feil fra min side. Håper bare ikke at hovedkortet har gått til pokker i vold. Skjermkortet har blitt testet hos datakjeden hvor de fikk samme feil før jeg sendte det inn til de jeg hadde kjøpt det av.

 

Håper du finner ut noe mer. Det er sinsykt problemer med å laste ned manualen fra nettet. Har testet og det funker ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...