Gå til innhold

TES: Tips & hint til Morrowind


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Legg fra deg items hvor du vil....

For å få opp låste dører/skrim osv kan du bruke lockpick.

Men nåpr lock lvl blir høy veit jeg ikke...

the Tower skal vist gjøre slik at du kan åpne låste ting opp til lvl 50, men jeg skjønner ikke hvordan det virker...

Når locpick level blir høy så må du også få høy level og bruke gode lockpicks, grandmasters locpick er den beste. Men jeg tror det finnes noen som er bedre da, slike spesielle som bare finnes 1 av o.l.

Spells for å opne dører er bare å ta frem hendene å rette spellen og sikte på døren, men for at det skal fungere skikkelig så må du også vere flink å bruke magi ;)

Lenke til kommentar
hehe.. definer fritidsproblemer...

Å spille Morrowind er greit. Å dekke hver centimeter av kartet med dine fotspor er ikke. ;)

Jeg har fritidsproblemer... Og kanskje tvangstanker også da jeg, av en eller annen grunn, bare MÅ dekke hele kartet med mine fotspor:) Kan ikke runde spillet før det er gjort... Da har man liksom ikke klart HELE spillet...

Da er vi to like :)

Lenke til kommentar

Men nåpr lock lvl blir høy veit jeg ikke...

Når locpick level blir høy så må du også få høy level og bruke gode lockpicks, grandmasters locpick er den beste. Men jeg tror det finnes noen som er bedre da, slike spesielle som bare finnes 1 av o.l.

Spells for å opne dører er bare å ta frem hendene å rette spellen og sikte på døren, men for at det skal fungere skikkelig så må du også vere flink å bruke magi ;)

Litt presisering her.

Kvalitet på lockpicks bestemmer hvor stor sjanse du har til å lykkes. Har du 30 i Security, kan det ta 20 forsøk med Apprentices Lockpick på en 50 lås, mens du klarer det i løpet av 2-3 forsøk med Grandmaster's. Og jeg tror at Governing Attribute påvirker dette også. Var det Intelligence eller Agility her (blander litt med Gothic)? Altså, med samme lockpick, lås og skill får du større sjanser hvis du har int=250 enn hvis du har 30.

 

Har du Security 100, klarer du å åpne alle låser selv med de billigste lockpickene, du trenger ikke Skeleton Key eller Grandmaster's selv om du skal åpne en 100 lås!

 

"Open" spells krever Alteration skill. Her er sjansen til å lykkes bestemt av vanskelighet på spell (ikke på lås) og av skill i Alt. Open 100 spell har mindre sjanser til å åpne 30 lås enn Open 30, fordi du kan feile når du caster den.

 

Open artifacts (enchanted items) er best. Du finner masse Open 50 scrolls i dungeons, men min anbefaling er å bestille en billig ring med Open 100 (bruk røttesjel i den billigste soulstone). Hvis du da ikke velger å satse på utvikling i Security.

Lenke til kommentar
min anbefaling er å bestille en billig ring med Open 100 (bruk røttesjel i den billigste soulstone). Hvis du da ikke velger å satse på utvikling i Security.

Den ringen vil koste mye, vil den ikke? Enchante en ring med 100 av noe pleier å være dyrt...

Lenke til kommentar

boots of blinding speed (som gjør deg blinde) + over hundre i magic resist (sånn at du kan faktisk se uansett) = deilige støvler :love:

 

Gjør ting mye enklere... Sist jeg spillte drev jeg på med å enchante en kappe som skulle gi meg kronisk levitate og mye annet... Må finne fram den saven..

Lenke til kommentar

Jaja...da var Morrowind bestillt :D *Glederseg*

 

Det har vært så mye snakk om Morrowind her på forumet att jeg bestemte meg får å kjøpe det :p (Talk about influence eh?)

 

Jeg antar at jeg har mye å se fram til, ikke sant?

Hmm...lenge siden jeg spillte et skikkelig RPG. Basert på omtalen her på forumet

ser det ut til at jeg har en lys framtid i møte.... :D

 

*No thread hijack intended*

Endret av xm8
Lenke til kommentar
Jaja...da var Morrowind bestillt :D *Glederseg*

 

Det har vært så mye snakk om Morrowind her på forumet att jeg bestemte meg får å kjøpe det :p (Talk about influence eh?)

 

Jeg antar at jeg har mye å se fram til, ikke sant?

Hmm...lenge siden jeg spillte et skikkelig RPG. Basert på omtalen her på forumet

ser det ut til at jeg har en lys framtid i møte.... :D

 

*No thread hijack intended*

Ahh... Ingenting gleder oss erfarne Morrowind-spillere mer enn nye rekrutter. Velkommen, du vil ikke angre! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jaja...da var Morrowind bestillt :D *Glederseg*

 

Det har vært så mye snakk om Morrowind her på forumet att jeg bestemte meg får å kjøpe det :p (Talk about influence eh?)

 

Jeg antar at jeg har mye å se fram til, ikke sant?

Hmm...lenge siden jeg spillte et skikkelig RPG. Basert på omtalen her på forumet

ser det ut til at jeg har en lys framtid i møte.... :D

 

*No thread hijack intended*

Om du ikke har gjort det kan du tjene veldig veldig mye på å lese stickies her på Morrowind forumet ;)

MiSP her har laget mye bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Bound (long)bow er det samme men veier ingenting. Men da må du finne noen som selger Bound bow spell. Da kan du også lage enchanted item, som gir dette som Constant Effect.

 

Men jeg tror at jeg fant Daedric Longbow ved siden av en Propyllon Index. Det var i Daedric Ruin som ligger godt stykke øst fra Maar Gan (ca 1/3 - 1/2 avstanden til kysten). Jeg tror det heter Maelkashishi, men jeg kan ta feil. Du må inn i den delen av ruinen som heter "Galleries" eller "forgotten galleries". Det er en død mann som ligger ved siden av 8 piler og en Daedric Longbow, på en hylle høyt oppe ved taket. Jeg tror jeg måtte bruke Levitation for å komme ditt.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke kvalitet på pilene har noe å si. Buer har en parameter som heter Attack, det samme gjelder Darts (altså piler man kaster uten å bruke bue), men pilene har bare pris. Og da er Attack parameter på bue den som bestemmer hvor mye skade pilen gjør.

 

Og jeg fikk heller ikke lov å enchante dem, så jeg tipper at eneste parameter som har noe å si er materiale - at vanlig steel arrow kanskje ikke virker på magiske vesener (skeleton / ancestral ghost o.l.) mens silver kanskje gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...