Gå til innhold

TEST: Dell Latitude X1: Musestille lettvekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor blir ikke grafene som ble brukt på barbara.no brukt her på hw.no? De stod kanskje bedre til barbara sitt design, men jeg synest de er mye finere og bedre å se på enn de dere bruker her.

 

En ting dere bør klare er å ha samme maskinen til samme fargen i grafene. I en graf er Athlon FX rosa og X1 turkis, i andre er det omvendt (eksempel).

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter en ultraportabel jeg kan bruke utendørs i sommer. Hvordan er X1 sin skjerm i sollys? Jeg syns den virker veldig lyssvak på bildene, men har ikke funnet noen spesifikasjoner på skjermen. Er reflektive skjermer (slik som på Asus W5A) bedre til utendørs bruk? Samsung Q30 som X1 er basert på har jo også en reflektiv skjerm. Mon tro hvorfor Dell ikke brukte denne...

Lenke til kommentar

Sitter her med en X1 nå å tester for jobben. Veldig bra maskin, får lyst på en selv. Deilig tastatur, bra skjerm, ingen vifter. Testet den på t-banen, gikk fint det...hehe. Når det gjelder sollys skal jeg teste dette i morgen. Skal vel ha den hjemme i helgen. Eneste jeg kan si jeg savner er intern optisk enhet, men kun bruk for det av og til så det går fint.

 

De som lurer på noe får spørre så skal jeg se om jeg får svart.

 

Når det gjelder tastaturet så kan det se ut selve tastaturet er "anti-spill", men vet ikke om området rundt er beskyttet slik at det ikke kommer noe inn i maskinen. Og har ikke planer om å teste dette....hehe

Lenke til kommentar

Jamen vær så snill og test det da. Putt den ned i litt vann :p

 

Flott at du tester _Spook_. Håper det går fint med skjermen i sollys, satser på positiv tilbakemelding :)

 

Når det gjelder optisk enhet synest jeg Samsung sin eksterne (den de leverer med Q30) så bedre ut enn Dell sin. Synest også Q30 sin sølv finish så bedre ut enn X1 sin gråe finish så ut, men man kan ikke få i pose og sekk :thumbup:

Lenke til kommentar

_Spook_:

 

Det dukker da opp en og annen solstråle i blant! Akkurat NÅ f.eks. Løp ut og test! :cool:

 

Bra bilde av tastene. Hva slags veske er det du har X1'en i? Den ser ut til å passe perfekt. Jeg mistenker at X1'en ikke akkurat er ideell for vesker/sekker ment for "vanlige" bærbare størrelser.

 

Har du forresten prøvd å kjøre X1'en på ekstern skjerm? Noen problemer? Hvor høy oppløsning kan du kjøre ut på VGA porten?

 

Har du merket noe til problemet noen har nevnt med ujevn bakgrunnsbelysning på skjermen?

Lenke til kommentar

_Spook_: Fikk du testet maskinen noe i helga? Sollys og ekstern skjerm?

 

Cornel: Det er ikke sikkert du sparer så mye på å kjøpe RAM selv. DDR2 er dyrt. Hvis du slår til på full pakke (kode: L04X13) og krangler deg til å få prisen som står på nettsiden (de påstår at den er feil og mangler frakt) blir ikke totalen så verst (inkl. DVD+/-RW).

 

Jeg tror ikke du kan velge bort 3-cell batteriet, men jeg tenker som så at det er kjekt å ha med et ekstra batteri uansett. 3-celleren tar mindre plass, veier mindre og er fin å bruke til vanlig.

Lenke til kommentar
Cornel: Det er ikke sikkert du sparer så mye på å kjøpe RAM selv. DDR2 er dyrt. Hvis du slår til på full pakke (kode: L04X13) og krangler deg til å få prisen som står på nettsiden (de påstår at den er feil og mangler frakt) blir ikke totalen så verst (inkl. DVD+/-RW).

Den er feil, og du får ikke kjøpt til den prisen på nettet (frakten kommer med i konfigureringen, desverre), men klarer du å overbevise en selger om å gi deg den prisen allikevel så er det et bra kjøp absolutt!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvordan er erfaringene deres med å handle med Dell? Jeg ringte og bestilte en X1 den 25/4 og fikk vite leveringsdato 5/5 (står på ordrebekreftelsen). På nett derimot (ordrestatus) står det 17/5(!), og at maskinen fremdeles er i PRE-produksjon (i dag, en uke etter). Har det tatt så lang tid for dere?

 

Merk at jeg handler som privatkunde og dermed blir maskinen bygd i og sendt fra Irland (fikk jeg vite). Jeg vet ikke om situasjonen er bedre for bedriftskunder.

 

En annen ting er prisene og spesifikasjonene på nettsidene deres som av og til er fullstendig kaos. Det er gjerne ikke samsvar mellom "Dell anbefaler" tilbudene og "Konfigurer og kjøp". Avhengig av hvilket av tilbudene man går inn på kan man få samme spesifikasjon til helt forskjellige priser. Tidligere i dag klikket jeg meg f.eks. frem til laveste tilbud (L05X11) med 1152 MB minne til 13.331,- inkl. mva. og frakt!! Nå er det forandret til 512 MB (som likevel er pent).

 

Egentlig er disse spørsmålene litt på kanten av denne tråden, men siden man bare kan handle fra Dell direkte angår de likevel alle som vil ha en X1.

 

Forøvrig skal jeg selvsagt teste skjermen skikkelig i sollys når jeg omsider får den og avgi full rapport. ;)

Endret av kimildur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...