Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Dårlig av skolen


Anbefalte innlegg

Jeg har altid slit på skola har måtte sitte kanskje en 6-7 timer med lekser hvær dag da jeg gikk i grunskolen for og greier og få en 4 i karakter og jeg var livredd for at foreldrene mine ble sint på meg vis jeg ikke greide får goe karakterer så jeg jobba meg nesten ihjel. Og så hadde jeg masse andre problemer me elever og lærere så jeg hadde ingen venner før i 8 klasse.

 

Så nå i ettertid da jeg kom på vgs så fikk jeg vite at jeg har sterk dysleksi og at jeg har blitt mobba og trakasert på min gamle skole helt siden første klasse. Men skolen har ikke orket gjøre noe osv. Jeg har klaget sikkert 50 ganger til de mens jeg gikk på skolen men de gjorde ingen ting og foreldrene min klaget og på at jeg måtte bli testa og at de måtte få slutt på mobbing osv. Men til slutt mente skola at det ikke var noe gernt osv. så de nektet sende meg inn til test og nektet og bry seg om meg. Nå er barneværnet og de på vgs skole overgidt over den behandlinge den gamle skolen min har gidd meg. Men hva kan mann gjøre med det? Absolutt ingen ting. Irritert...

Endret av Zx45
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Om det hjelper, kan jeg nevne at svært mange brilliante og geniale personer opp gjennom tidene antas å ha lidd av dysleksi. Albert Einstein, Winston Churchill, Thomas Alva Edison, H.C. Andersen, Kong Olav og Tom Cruise er bare et fåtall. Dysleksi er så overhodet ikke relevant for intelligensen - ofte kan den sågar være en medvirkende årsak til suksess. Når man lider av dysleksi, kreves det nokså meget slit og strev for å skrive korrekt, hvilket ikke går upåaktet hen. Ofte utvikler man da en særegen metode for å overkomme problematikken, og da kan man ikke bare helbredes, men også heve seg over jevnaldrende.

 

For øvrig er det en SKAM at skolevesenet kan behandle enkelte elever på en slik uakseptabel måte. Saksøk skolen! :mad:

Lenke til kommentar

Du er ikke alene.

 

Tatt fra wikipedia:

 

Dysleksi er en spesiell form for lese- og skrivevansker som er forbundet med en svikt i det fonologiske systemet. Selve ordet dysleksi er sammensatt av ordene dys og lexia, og betyr rett oversatt «vansker med ord». Disse vanskene kan også forekomme hos høyt begavete individer.

 

Dysleksi er et av den vestlige verdens mest vanlige handikap. I Norge kan man regne med at flere hundre tusen mennesker i større eller mindre grad er rammet. Alvorlige dyslektiske forstyrrelser forekommer hos 5–10 % av befolkningen. Det betyr at det er dyslektiske elever i nesten alle skoleklasser. Ettersom definisjonen av dysleksi er noe flytende, får man forskjellige vurderinger av antall dyslektikere i ulike undersøkelser.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Om det hjelper, kan jeg nevne at svært mange brilliante og geniale personer opp gjennom tidene antas å ha lidd av dysleksi. Albert Einstein, Winston Churchill, Thomas Alva Edison,H.C. Andersen, Kong Olav og Tom Cruise er bare et fåtall.

:dontgetit: Hvor har du hørt det?

Når jeg i ettertiden leter opp kildene, ser jeg at VG er (dessverre) et av dem. Du finner den aktuelle siden her.

 

For øvrig påstod jeg aldri at den nevnte person hadde dysleksi, kun at det er en overveiende sannsynlighet for at dette er tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...