Gå til innhold

Vifteløs heatpipe-kjøler fra Scythe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, satt akkurat og så etter ny kjøler, fikk ikke på min sp-94 på abit ic7-max3 pga otes'en, så jeg blir nødt til å være forsiktig med hva jeg kjøper denne gang.

Det synes jeg er litt snodig. Hadde samme kjøleren på mitt HK for ett par måneder siden, og her passer den fin fint. ;)

 

Scythe kjøleren har jeg da ikke sett, men jeg har en Thermaltake Tower 112, og man skal være meget forsiktig med å flytte på kabinettet. Ett kraftig dunk kan rett og slett ta livet av hovedkortet.

 

Ser frem til testen av Scythen da, siden alt nytt er av interesse.

Lenke til kommentar
Det er da ikke store forskjellene, samme produsent, samme prinsipp osv. og den blei slakta. Ingenting for high end cpuer.

Noe må de jo ha lært siden den forrige kjølern, så jeg tror ikke den er like dårlig. Venter på en test, jeg, før jeg gir den tommel opp eller ned. ;)

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Det er da ikke store forskjellene, samme produsent, samme prinsipp osv. og den blei slakta. Ingenting for high end cpuer.

Noe må de jo ha lært siden den forrige kjølern, så jeg tror ikke den er like dårlig. Venter på en test, jeg, før jeg gir den tommel opp eller ned. ;)

Joa, den er neppe verre, men spørs jo om den er noe bra. :hmm: Skal man ha stille pc som kjøles bra er vel strengt tatt bare vann bra.

Lenke til kommentar

vel, martiol, volcano12 kjøleren trekker litt, så håpet en vifteløs løsning ville hjelpe litt på strømmbruddene jeg får, siden jeg ikke har råd til å skifte ut ledningene i veggen, og oppgradere sikringer til 16a, slett ikke mulighet til å sette pc i et annet rom heller, men uansett HK kan umulig ha godt av 400-600gram vekt som presser nedover.

Endret av div_
Lenke til kommentar
vel, martiol, volcano12 kjøleren trekker litt, så håpet en vifteløs løsning ville hjelpe litt på strømmbruddene jeg får, siden jeg ikke har råd til å skifte ut ledningene i veggen, og oppgradere sikringer til 16a, slett ikke mulighet til å sette pc i et annet rom heller, men uansett HK kan umulig ha godt av 400-600gram vekt som presser nedover.

Øh, vulcano 12 trekker da farsken ikke så mye. Husk på at pcen din IKKE kan trekke mer en psuen din er rata til. Feks en 350watter trekker bare 350w maks + 100w pluss for skjerm. Du kan om jeg ikke husker helt feil trekke ca 2500w fra en 10 A kurs. Så da har du mao mye på den kursen om en liten vifte på 12v inne i pcen trekker 8-10w for mye fra kursen og får sikringen til å gå... :whistle:

Lenke til kommentar
hmmm, det er ikke mye på kursen, en 400w ovn, det er vel alt som er på 24/7 ellers er det pc'en 1tv, men disse er jo ikke på hele tida. og ikke samtidig

Som jeg sa tidligere. Kursen tåler ca 2500 watt, og en pc kan ikke trekke mer enn strømforsyningen er rata til, feks. 350w. For å finne sånn ca effekt forbruk så gang ampere tallet på vifta med volt som = 12v. Da finner du ut at den bruker rundt 10w. Så noe bruker kursen din. Kan være det er en kurs som forgreines til noe annet. Sånn funker bare strøm. Det er ikke noe hokus pokus ute å går.

Lenke til kommentar
Hvorfor lager dere en nyhet av denne når TT har hatt tilsvarende produkt på markedet lenge?

Hallo! Skulle man plutselig slutte å komme med nyheter bare fordi andre produsenter har lagd tilsvarende produkter. Skulle man for eksempel la vær å skrive om en ny bærbar fra IBM bare fordi Toshiba har en som er veldig lik? :ermm:

Lenke til kommentar

uansett, så hadde det vært greit med mindre støy på pc'en og. I sikringskapet står det kun 3rom på denne kurs, ingen av kontaktere er i bruk i de andre rommene. utenom en ovn på bad.

 

Da er det noe "hokuspokus med pc'en" vurderer å gå ned til den gamle cheiftech 300watt Psu en igjen(håper den takler 2 mer hd'er)

Lenke til kommentar
Hvorfor lager dere en nyhet av denne når TT har hatt tilsvarende produkt på markedet lenge?

Hallo! Skulle man plutselig slutte å komme med nyheter bare fordi andre produsenter har lagd tilsvarende produkter. Skulle man for eksempel la vær å skrive om en ny bærbar fra IBM bare fordi Toshiba har en som er veldig lik? :ermm:

De pleier ikke å legge ut nyheter om slike perifere produkter med mindre de representerer en nyvinning i bransjen.

 

En ny produktserie bærbare representerer ofte introduksjon av ny teknologi, og er også et mer interessant produkt for den gemene hop.

 

Men, dette er dog ikke det største problemet jeg har sett i mitt liv :)

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
hmmm, det er ikke mye på kursen, en 400w ovn, det er vel alt som er på 24/7 ellers er det pc'en 1tv, men disse er jo ikke på hele tida. og ikke samtidig

Som jeg sa tidligere. Kursen tåler ca 2500 watt, og en pc kan ikke trekke mer enn strømforsyningen er rata til, feks. 350w. For å finne sånn ca effekt forbruk så gang ampere tallet på vifta med volt som = 12v. Da finner du ut at den bruker rundt 10w. Så noe bruker kursen din. Kan være det er en kurs som forgreines til noe annet. Sånn funker bare strøm. Det er ikke noe hokus pokus ute å går.

Nå kan psu'er greie mer enn feks 350w. De har gjerne en peak som er noe høyere enn hva de er "sertifisert" for.

 

2mmy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...