Gå til innhold

NEC 3520A og dvd-plater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DVD+R har kompabilitet til ett større spekter av stasjonere dvd spillere. Platene har gjerne litt høyere kvalitet generelt enn DVD-R platene.

 

Edit: Tar meg friheten til å sitere OC-Freak som er den store plateguruen her på forumet:

 

"DVD+R/RW er et enklere format for produsentene å implementere og gir derfor bedre brennekvalitet enn DVD-R/RW med flertallet av brennere.

DVD+R/RW har litt bedre feilkorrigeringsmuligheter, som kan føre til at platene varer lenger. Dog minimal forskjell.

DVD+R/RW kan brennes med DVD-ROM bitsetting som gjør at kompatibiliteten blir så god som mulig (Bedre enn DVD-R). "

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
DVD+R har kompabilitet til ett større spekter av stasjonere dvd spillere. Platene har gjerne litt høyere kvalitet generelt enn DVD-R platene.

 

Edit: Tar meg friheten til å sitere OC-Freak som er den store plateguruen her på forumet:

 

"DVD+R/RW er et enklere format for produsentene å implementere og gir derfor bedre brennekvalitet enn DVD-R/RW med flertallet av brennere.

DVD+R/RW har litt bedre feilkorrigeringsmuligheter, som kan føre til at platene varer lenger. Dog minimal forskjell.

DVD+R/RW kan brennes med DVD-ROM bitsetting som gjør at kompatibiliteten blir så god som mulig (Bedre enn DVD-R). "

Takk for fylidg og godt svar ;)

Lenke til kommentar

Det går ikke ann å si at dvd-r er det eneste dvd spiller forstår. Før i tiden så forstod vell flere DVD-spiller DVD-R formatet, men i dag så har flere og flere begynt å gått over til DVD+R mens de fleste leser begge to. Jeg har en erfaring at DVD+R gir bedre kvalitet på brenninga, men jeg har også ein BenQ DW 1620Som er veldig god på DVD+R. Din Nec skal egentlig brenne bedre på DVD-R.

 

Viss du skal kjøpe gode plater så råder jeg deg til å gå inn på ein av disse butikkene og se etter Plater med mediakode Tayo Yuden, MCC eller Prodisc. Tatt i den rekkefølgen. Prodisc er et billig merke som alikavell gir gode resultater.

 

www.norwaydisc.no

www.pxp.no

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar

hei jeg er i markedet for en rask dvd brenner er denne nec`en godt kjøp?

Takler den de fleste dvd plater?

Og hva med 16x plater selges de noen sted? eller kan man bruker 8x plater til å brenne på 16x?

Det er noen med dårlig erfaring under prisguide er den noen på forumet her sdom har hatt de probleme?

Eller burde jeg vente på den nye sony dobbellags brenneren?

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å vente på den nye Sony brenneren.

Det som er "spesielt" med den er at den støtter DVD-R DL, noe

NEC ND 3520 også gjør (Selv om platene enda ikke er i salg)

 

De fleste nyere brennere i dag støtter DVD+R DL, som med bitsetting vil ha bedre kompatibilitet enn DVD-R DL.

Tror nok prisen på sistenevnte vil skremme de fleste en stund fremover.

DVD+R DL koster pr i dag så mye som 60-80 kroner pr plate og det er ingen grunn til å tro at DVD-R DL vil bli særlig billigere.

Derfor vil nok de fleste bruke enkeltlagsplater i en god stund fremover.

 

16X plater kan du kjøpe blant annet på Norwaydisc, der de selger Verbatim 16X DVD+R 25 pakk til 149 kr

 

En brenner som de fleste anser som bedre enn NEC ND3520 er BenQ DW1620, som brenner flere 8X plater på 12X og 16X.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er to standarder (+ og -) er kapitalinteressen. Noen selskaper har en, og så finner andre selskaper ut at de skal lage en annen for å profitere på det. Grunnen til at jeg bruker - plater er at selskapene bak denne standarden er mer seriøse og har bedre kvalitet på de andre produktene sine.

Har selv en NEC-3520a, og har ingen problemer med å anbefale denne. :D Platene jeg bruker nå er single sided intenso dvd+r. Disse var så billige at jeg ikke klarte å la være. Ok plater, men ikke top notch.

Lenke til kommentar

jeg kan bare formidle om at jeg roser den brenner på det høyeste. Last ned uoffisiell firmware, da kan du brenne 4x verbatim + plate på 12x uten problem!

Den brenneren har clutch fordi den girer seg ned litt og deretter fyrer seg opp på max når den skal brenne. Utrolig bra!

Lenke til kommentar
Grunnen til at det er to standarder (+ og -) er kapitalinteressen. Noen selskaper har en, og så finner andre selskaper ut at de skal lage en annen for å profitere på det. Grunnen til at jeg bruker - plater er at selskapene bak denne standarden er mer seriøse og har bedre kvalitet på de andre produktene sine.

Har selv en NEC-3520a, og har ingen problemer med å anbefale denne. :D Platene jeg bruker nå er single sided intenso dvd+r. Disse var så billige at jeg ikke klarte å la være. Ok plater, men ikke top notch.

Det ville nå jeg sagt var heilt feil. Det er mer useriøse firmaer som produsere dvd plater i - formatet enn i + formatet. I alle fall slik jeg har opplevd det. Men så lenge du holder deg til kjente merker som TY, MCC, Prodisc og diverse andre så vett du ka du får.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Grunnen til at det er to standarder (+ og -) er kapitalinteressen. Noen selskaper har en, og så finner andre selskaper ut at de skal lage en annen for å profitere på det. Grunnen til at jeg bruker - plater er at selskapene bak denne standarden er mer seriøse og har bedre kvalitet på de andre produktene sine.

Det ville nå jeg sagt var heilt feil. Det er mer useriøse firmaer som produsere dvd plater i - formatet enn i + formatet. I alle fall slik jeg har opplevd det. Men så lenge du holder deg til kjente merker som TY, MCC, Prodisc og diverse andre så vett du ka du får.

Det er altså ikke selve platene jeg sikter til, men produsentene av standarden. De største produsentene produserer i begge formater, så det helt store problemet er det ikke. Holder meg forresten unna plater produsert av bayer industries

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...