Gå til innhold

Hva har folk imot rogues i grupper?

Anbefalte innlegg

Skrevet
herregud.

Har ikke noe problem med og finne grupper jeg.. lurer på hva andre syter så for :dontgetit:

bare rykter.. ;)

Hvis du lurer på hvorfor jeg lagde denne tråden:

Jeg har ikke kommet såpass høyt at jeg skal begynne på raid instances osv. ennå (er level 43), men jeg har lest masse om at rogues ikke blir så lett akseptert i grupper, og at det er vanskelig for dem å finne grupper.

Derfor ville jeg finne ut om ryktene faktisk var sanne, og isåfall, hvilke grunner det er til det. :)

Jeg har forsåvidt fått ett svar på det jeg lurte på (dvs. at det er såpass mange rogues at det rett og slett ikke blir "plass" til alle i groups) og det høres vel egentlig logisk ut.

Kan vel også hende dette varierer masse med hvilken server en spiller på.

Men er det noen som vet hvor stor andelen av rogues er på PvP-servers i forhold til PvE?

Jeg tipper det er mindre rogues på PvE, da veldig mange på PvP faktisk velger klasser som er "best" til PvP, og rogue er vel en av de beste til akkurat det sies det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
kan vere mange grunner til dette..

*rogue har ikke mana.. og "glemmer" å vente på resten av grp før han puller nye mobs..

*folk misliker rogue pga pvp

*folk misliker rogue pga av nesten alle blir nerfa men rogue blir bare bedre..

*finnest så mange av de, og det er MANGE av de som oppfører seg dårlig i grp..

*rogue ruller på bua mi når jeg trengte den:( *ARG*

*osv.. osv..

Ehm... mange dårlige grunner her synes jeg:

1. Warrior har heller ikke mana og har større grunn til å bare rushe på enn rogue (rage blir som kjent borte etter tid og alle warriors liker vel sikkert å utnytte ragen sin?). Uansett så har dette mer med spilleren å gjøre enn med klassen rogue.

2. Dårlig grunn til å mislike en klasse fordi man hater å spille MOT den (ettersom når den er i gruppa er den vanligvis ikke mot deg, men med deg) :p

Om noen misliker rogues i grupper pga. det så synes jeg det er litt tåpelig men det er nå min mening.

3. At rogue blir bedre gjør vel heller at rogues blir å foretrekke i grupper heller? Man vil ha en sterkest mulig gruppe, vil man ikke?

4. Igjen så kommer dette an på personen som spiller. Jeg er helt sikker på at det finnes mange rogues som er kjempegode i grupper.

5. Nok en gang så kommer det an på personen som spiller, ikke klassen.

6. "Osv. osv." må du nok utdype litt mer tror jeg :p

100% enig der.

"han er rogue , han oppfører seg dårlig i grupper"

lol.

Skrevet

Jeg liker å ha med rogues, i et raid vil jeg gjerne ha med to eller tre, ting går så mye fortere da. Men, problemet er grupper. Ettersom man kun kan være 5 der må man overveie nøye hvilke klasser man tar med. Man må ha en tank, man må ha en healer, man bør ha en andre-tank, og man bør ha en andre-healer. Om man har med paladin å løser han de to siste.

Da har vi.

1. Warrior

2. Priest/Druide

3. Paladin

Så vil man gjerne ha med en mage for AOE, sheep, og skade.

4. Mage

Da må man velge hvilken klasse man vil fylle siste plass med. Der kan man selvsagt bruke en rogue, men jeg foretrekker en warlock for stamina-buff fra imp, god dps, AoE, og ikke minst: Beskyttelse mot "whipe".

5. Annen klasse, gjerne warlock.

I enklere instancer er det ikke nødvendig å være så pirkete, men du drar ikke til Stratholme i gruppe med "feil" sammensetning.

Skrevet

har selv grp med noen gode rogue.. og de er konge det:) men har oxo grp med noen sikkerlig dårlige rogue og ingenting er verre enn det.. skal rulle på alt, skal absolutt snike seg frem til en ser de og vips så har vi hele instancen etter oss... ja jeg vet at dette ikke er noe bare rogue kan finne på å gjøre.. men jeg snakker av erfaringer her.. og hva jeg har hørt folk har sakt..

Skrevet

litt off topic, men så bare noen sa at shadow priests ikke kan heale. vist du ikke klarer det, så er det ikke på grunn av spec, det er din feil.

nesten alle priesten i mitt guild er shadow/disc. og end game content er ikke noe problem.

jeg kan godt se at en random gruppe kan syte om shadow spec, men spiller du i et guild som er litt fornuftig, vil dette ikke ha noe å si.

Rogue: spørs hvilke instances, MC og Onyxia er di ikke populære klasser å dra med seg. og ja, det er utrolig mange rogues, dette hjelper ikke

Skrevet
Når jeg lager partys tar jeg ikke med priester som ikke er Discipline / Holy speccet, ettersom en priest skal heale å ikke gjøre dmg.

Hahaha. Noe så latterlig!

Forskjellen mellom shadow og holy (på healing) speccet priest er minimal. Den _eneste_ grunnen noen går vekk fra shadow fra level 59 til 60 er molten core, et sted jeg tviler sterkt du har vært.

Fra level 1-59 (quests og instances) er shadow priest mer en godt nok.

Du har sikkert ikke forstått hva classen var _ment_ til å være, 10% mer mana, devine spirit, 30% mer PW, 45% mer inner fire, 20% mindre aggro ved heal, 15 - 30% mer overall heal enn shadow er virkelig minimale forskjeller.

Dette er masse som kan redde en healer fra å dø å fra f.eks et partywipe.

Quoter Norts også siden du har null eller veldig lite peiling:

Det er nødt til å være en vesentlig forskjell på shadow og holy priest, har undersøkt litt på blizzard forum og sett at Druids blir foretrukket i end game instances over en shadowpriest når som helst (Merk: dersom den er restoration specced).

Eneste som da ville bli foretrukket over druids var holy priests.

Jo, jeg har også vært i MC men som de fleste vet har ikke rogues noe å gjøre i MC enda. Roguer dør for fort i forhold til dmg'en de gjør osv, så jeg skjønner godt at folk ikke vil ha med roguer til MC.

Jeg sa heller ikke at shadow ikke kan heale, men speccer du shadow har du lyst å gjøre dmg noe som sier at du ikke forstår den egen class. Vil du være en alt mulig class velger du druid. Du velger priest om du vil være primary healer.

Skrevet
End-game:

Samme som shadow priests ikke klarer å heale, da er det mye bedre med en druid. Druids har ikke fade men de har heller ikke papir armor og de har bear from, + buffs som gir de bortimot mail armor.

Når jeg lager partys tar jeg ikke med priester som ikke er Discipline / Holy speccet, ettersom en priest skal heale å ikke gjøre dmg.

En mage som kan jobben sin rett skal ikke begynne å gjøre dmg før mob'en er over halv helse. En mage er en nuker å tar fort aggro.

Rogues skal starte med stunns å la warrior / tank bygge opp aggro før han begynner med sine dmg skills.

Dette er desverre ikke common knowledge, samme som en shadow priest tror han er en dmg dealer, eller en warrior som skal tanke uten skjold, eller en mage som tror han er main dmg dealer.

Eg må berre spørre, ka level/klasse er du og kor mange instances har du gjort?

For der var det litt feil gitt...

Trur eg har gjort rundt 40 instancer med ein shadow priest uten problemer, dei få gangene me har wipet så hadde det ikkje hjelp

om han var holy, har alltid med shaman uansett. Og att ein mage ikkje skal begynne og nuke før mob'en er under 50%hp, heilt feil, eg er level 60 mage og begynner å nuke rett etter att eg ser warrior angriper han,

kaster 2-3 scorch+fireblast til rundt 50% og fireball/fireblast til den er dø. På bosser venter eg til 90% hp og kaster 2-3 scorch,

fireblast+scorch til 60%, fyrer opp combustion og kaster pyroblast og fireblast+fireball til bossen er dø.

Trur eg har tatt aggro fra warrioren 3-4 ganger (boss) på dei 60 instancene eg har gjort og ender vanlig vist opp med å gjera mest dmg.

Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet

Huff nei ikke rogue. De bare liker vi ikke :!:

Og en stor ting til. Fra starten av, dvs. de første dungeons'ene(BFD, SM, ZF....), hadde vi nesten alltid med rogue.

Det som var/er det store problemet med de er at de ruller på alt sammen. Nei takk til rogue, "tyver" med sine stjele teknikk :thumbdown:

De skjønner ikke hvorfor og hvorfor ikke. Har blitt svært få rogue igjen i guilden vår nå og det er like greit.

Skrevet
Huff nei ikke rogue. De bare liker vi ikke :!:

Og en stor ting til. Fra starten av, dvs. de første dungeons'ene(BFD, SM, ZF....), hadde vi nesten alltid med rogue.

Det som var/er det store problemet med de er at de ruller på alt sammen. Nei takk til rogue, "tyver" med sine stjele teknikk :thumbdown:

De skjønner ikke hvorfor og hvorfor ikke. Har blitt svært få rogue igjen i guilden vår nå og det er like greit.

Err... mener du liksom at rogues har en auto-roll funksjon, ettersom du sier at alle rogues roller på alt?

For X. gang: Om noen roller på alt så ER DET IKKE FORDI DET ER EN ROGUE! Det er fordi vedkommende som SPILLER med roguen er komplett idiot/egoistisk.

Skrevet (endret)

Blir litt lei meg når jeg ser dette, hva er i veien med Rogues egentlig? Mener folkene som har så jævlig mye imot dem at ALLE Rogues er dårlige pga. visse personer er idioter og aggroer mye mobs, "stjeler" loot, ruller over alle andre, osv.?

Hvis dette er grunnen deres til at Rogues ikke er nødvendige i et party må jeg si meg skuffet, dessuten er som sagt Rogue utrolig god om du ikke klarer å ta ut flere mobs på en gang, om du støter på en 3'er gruppe med mobs og dere vet dere bare klarer to kan Rogue lett stealth'e bort og Sap. Har også det fine skillet ved navn Feint om en idiotisk Warrior ikke skal klare å ta på seg tanking for Rogue, og man har Evasion og Blind om noen messer med prest eller andre 'paperarmor' brukere.

Oppgitt. . :no:

Endret av Artex
Skrevet
End-game:

Samme som shadow priests ikke klarer å heale, da er det mye bedre med en druid. Druids har ikke fade men de har heller ikke papir armor og de har bear from, + buffs som gir de bortimot mail armor.

En mage som kan jobben sin rett skal ikke begynne å gjøre dmg før mob'en er over halv helse. En mage er en nuker å tar fort aggro.

Rogues skal starte med stunns å la warrior / tank bygge opp aggro før han begynner med sine dmg skills.

Dette er desverre ikke common knowledge, samme som en shadow priest tror han er en dmg dealer, eller en warrior som skal tanke uten skjold, eller en mage som tror han er main dmg dealer.

Eg må berre spørre, ka level/klasse er du og kor mange instances har du gjort?

For der var det litt feil gitt...

Trur eg har gjort rundt 40 instancer med ein shadow priest uten problemer, dei få gangene me har wipet så hadde det ikkje hjelp

om han var holy, har alltid med shaman uansett. Og att ein mage ikkje skal begynne og nuke før mob'en er under 50%hp, heilt feil, eg er level 60 mage og begynner å nuke rett etter att eg ser warrior angriper han,

kaster 2-3 scorch+fireblast til rundt 50% og fireball/fireblast til den er dø. På bosser venter eg til 90% hp og kaster 2-3 scorch,

fireblast+scorch til 60%, fyrer opp combustion og kaster pyroblast og fireblast+fireball til bossen er dø.

Trur eg har tatt aggro fra warrioren 3-4 ganger (boss) på dei 60 instancene eg har gjort og ender vanlig vist opp med å gjera mest dmg.

Lv 60 rogue, ja har prøvd de aller fleste.

Mage med papir armor ja som drar aggro på bosser. Var det ikke nettopp du som klaga på at man skulle ha int istedet for sta for cloth users ? Er det ikke bedre med mer heal 15-30% for like lite mana som en shadow priest bruker på sine spells? Og for all del; ikke kom å prøv å si det blir mindre downtime med en shadow enn en holy priest. Å vær så snill å søk litt på wow forumene andre steder, du vil fort finne ut at alle foretrekker holy.

Høres ut som du drar på med svake spells da fordi de magene i guildet mitt drar enorm aggro, om de bruker de beste spellsene.

Rogues har akkurat samme problemet med at dmg'en blir for stor å de drar aggro. Og dette gir mer hodebry for healere og warriors. Du vet selv at detter er feil, når slike ting skjer. Roguer har jo fremdeles mer armor, 25% sjangs til å unngå et melee atk, + en masse andre skills til å overleve.

Nå var det PvE wise jeg mente, instances hvor roguer ikke finner grupper. Siden alle magene kommer å klager, så si meg hva en mage kan gjøre som er så mye bedre enn hva en rogue ikke kan gjøre. Ja dere har sheep, som fungerer på alt. Stor fordel og jeg er enig. Må elske mager som drar på med AoE og drar all aggro ved å drepe alle mobsa treigt istedet for at hele partyet dreper 1 fort. Folk har alltid forsjellige meninger om hvordan man skal spille. Jeg velger alltid holy fremfor shadow, og druidene i guildet er alle Restoration etter hva jeg har fått med meg ettersom Nature's Swiftness og Innervate eier i PvP og i PvE..

Dessuten er det ikke 40 instancer i WoW men jeg tror du mente rundt 40 instance runns eller noe ?

Skrevet

Som mange andre her sier, mage er litt plagsomt i grupper. Er selv en lvl 40 mage nå, og jeg opplever dette ofte. Jeg kan gjøre veldig mye skade med noen fireballs e.l., men da kommer det som regel en stor lvl 43 elite og klubber meg ned med to slag. Mage er ikke ubrukelig i grupper, men de er ikke primary damage dealer.

At folk ikke liker rogues har ikke så mye med klassen å gjøre (tror jeg). Det har mer med at mange av roguene er helt idiot når det kommer til lagarbeid. En god rogue tror jeg ikke noen sier nei takk til, men det er så utrolig mange idioter der ute.

Skrevet
At folk ikke liker rogues har ikke så mye med klassen å gjøre (tror jeg). Det har mer med at mange av roguene er helt idiot når det kommer til lagarbeid. En god rogue tror jeg ikke noen sier nei takk til, men det er så utrolig mange idioter der ute.

og der har vi hovedgrunnen til hele diskusjonen..

Skrevet

Har ikke noe imot å ha rouges i gruppa, men vil aldri ha mer enn 1. Årsaken er at 1 rouge kan sap'e og gjøre en del skade, mens hvis man får 2 eller flere er det fremdeles bare 1 som kan sap'e, men det er flere som trenger healing hele tida. Dessuten vil mer enn 1 rouge bare ta opp verdifulle slots i gruppa som heller kan gis bort til andre, mer nyttige, klasser.

Tror nok du føler det slik du gjør fordi det er så forbanna mange av dere.

Skrevet

hmm, hva en mage kan gjøre som ikke en rogue kan, vel, holde seg på avstand på samme tid som di lager enorm skade.

i MC er mage derfor utrolig my bedre en rogue, en rogue dør utrolig fort av AOE angrep, og vist warriorn mister masse liv på samme tid, hvem tror du blir healet? og mens alt dette skjer, står magen bak, utenfor alt av aoe range, og gjør sinn jobb som dmg dealer godt!

selvfølgelig fortrekker folk en holy priest. jeg er bare glad jeg spiller i et guild som ikke bryr seg om spec. nesten ingen er holy, og alikevel klarer vi end game. dette sier vel sitt egentlig. på en pve server ville jeg kanskje ha vært holy priest, men på pvp, så må jeg nesten være shadow. og dette har ikke ført til noen problemer i pve så langt.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk gidder styre med "perfekte raids" "perfekt party"

Har man skilled players klarer man seg uten det ene og det andre.

Angående rogues, spørs det også helt hvordan de er speccet. Selv er jeg speccet for Improved Sap - slik at jeg fungerer godt i highlevel instances som gjøres 5mans.

Rogues som bare dør med en gang, har misset på en liten ting i oppveksten.

1. Ikke denge løs med alt man har før MT har fått aggro

2. Bruke feint før og etter hver evisc.

3. Vanish er din venn

4. Evasion dersom man må ta aggro vekk fra casters og MT er opptatt,

Med disse fire enkle stegene, burde det ikke være noen grunn til å dø med en gang, og skjønner godt at folk ikke vil ha med disse.

Rogues er også bra for å stunlocke monstre med AOE swipes, som kan ta knekken på mange folk. Uansett er ikke spillet laget på den måten at den "perfekt" gruppe tar alle instancer lett som bare det. Alle klassene bør benyttes. Når jeg lager team, gir jeg igrunn f i hvem som er med, for det går bra allikevel.

Eneste stedet en god oppbygning av bestemte klasser er et must er MoltenCore - der tror jeg ikke det lønner seg med mer enn rundt 4 rogues. Skal man ha suksess der nede, er man nødt til å favorisere healer/dispeller/tanker over andre klasser.

uansett.. Rogues er ikke ubrukelige - langt derifra.

Skrevet

Rogues ER helt unyttige mot bosser. Men på veien til bossen gjør en rogue definitivt alt mye lettere. Grunnen er at en rogues beste evne er det at han kan stunne, men de fleste bosser er imune mot stunns.

Skrevet

Spiller ikke med rogues som jeg ikke kjenner. Eller, mer spesifikt, spiller ikke med rogues som er UD eller NE hvis jeg ikke kjenner dem. Fordi jeg har ekstremt dårlige erfaringer med dem.

Skrevet
Lv 60 rogue, ja har prøvd de aller fleste.

Mage med papir armor ja som drar aggro på bosser. Var det ikke nettopp du som klaga på at man skulle ha int istedet for sta for cloth users ? Er det ikke bedre med mer heal 15-30% for like lite mana som en shadow priest bruker på sine spells? Og for all del; ikke kom å prøv å si det blir mindre downtime med en shadow enn en holy priest. Å vær så snill å søk litt på wow forumene andre steder, du vil fort finne ut at alle foretrekker holy.

Høres ut som du drar på med svake spells da fordi de magene i guildet mitt drar enorm aggro, om de bruker de beste spellsene.

Rogues har akkurat samme problemet med at dmg'en blir for stor å de drar aggro. Og dette gir mer hodebry for healere og warriors. Du vet selv at detter er feil, når slike ting skjer. Roguer har jo fremdeles mer armor, 25% sjangs til å unngå et melee atk, + en masse andre skills til å overleve.

Nå var det PvE wise jeg mente, instances hvor roguer ikke finner grupper. Siden alle magene kommer å klager, så si meg hva en mage kan gjøre som er så mye bedre enn hva en rogue ikke kan gjøre. Ja dere har sheep, som fungerer på alt. Stor fordel og jeg er enig. Må elske mager som drar på med AoE og drar all aggro ved å drepe alle mobsa treigt istedet for at hele partyet dreper 1 fort. Folk har alltid forsjellige meninger om hvordan man skal spille. Jeg velger alltid holy fremfor shadow, og druidene i guildet er alle Restoration etter hva jeg har fått med meg ettersom Nature's Swiftness og Innervate eier i PvP og i PvE..

Dessuten er det ikke 40 instancer i WoW men jeg tror du mente rundt 40 instance runns eller noe ?

Jepp, eg velger alltid å ha meir init enn stam på magen min, har vel rundt 4.2k hp med buff og rundt 6.5k mana med buff akkoratt nå.

Og eg sa aldri at ikkje holy var å foretrekke men berre att eg har gjort 40 instance "runs" med shadow priest uten nokke serlig problemer.

Seff. er holy bedre men det går bra med shadow og.

Er jo ingen problemer for meg å få aggro vist eg vil, er jo berre å starte å kaste fireball det men som mage vil eg ikkja ha aggro,

så derfor begynner eg med "svake" spells og nå eg veit eg ikkje kan få aggro kaster eg på med "sterke" spells som

er vanlig vis rundt 50% hp på mob'en.

Så ka er best? gjera det slik du seier og vente til under 50% hp og kaste alt du har eller kaste litt og litt, så ved 50% kaste alt du har?

Det kalles aggro kontroll :)

Polymorph funker kun på Beasts, Humanoids og Critters.

Så AoE, vist du har vert i Scholomance og etter du har fått nøkkelen inn til alle meneskene som blir om til skjeletene (ikkje elite),

det fikser 1 eller 2 mages på 10-15sec, er vel rundt 40 mobs der. Så vist du gå ned trappa så kjem du til eit stort rom med 3 rom oppe

og 3 rom nede, kvart rom har alt i fra 20-40 elite mobs, ikkje alle går ann og AoE men 2 rom gå, det første til venstre og det rett fram.

Det til venstre (ca. 40mobs elite) gjer eg og guild mastern min på 20-30sec, dreper alt uten om 3-4 mobs som blir ståande att med bossen.

Ikkje kom her og sei ei gruppe uten AoE mages hadde gredd det så fort, du kjem faktis ikkje i nærheten eingang...

Du har nokken plasser i Stratholme som er veldig fin å AoE og, som alle dei bugsa som kjem ut av kasser og slikt..

Var nok instance runs eg meinte ja, er berre så sjelden att folk seier runs etter instance på min server nå det seier

kor mange dei har gjort. (Blackrock US)

Når det gjelder rouges så bryr eg meg ikkje, dei instancene dei har vert med meg på dør dei alltid 2-3 ganger..

Mages og Priest er faktisk dei beste pullerne og når det gjelder humans, beasts,

critters og undead ingenting slår polymorph, counter-spell og shackle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...