Gå til innhold

Ny pc, ca 20.000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også på om vannkjøling (skal bare ha det siden det er best) er sånn at du plugger en slange med vann inn i pc'n? bør jeg da ha et sluk under pc'n da? siden det renner endel vann over etterhvert...

 

Pci-e, er det bra? det høres tøffere ut med AGP 8x :cool: hva er best?

Endret av jonki3
Lenke til kommentar

1. Hva skal den brukes til

2. Står ytelse eller støy høyest?

3. AMD er bedre enn intel på spilling og har mye bedre 64 bit prosessorer enn intel, noe som kan være aktuelt nå som Windows 64bit snart kommer ut.

4. Jeg vil nok tro at jevnt over så har Seagate bedre disker enn WD! Serlig med tanke på støy!

Lenke til kommentar
1. Hva skal den brukes til

2. Står ytelse eller støy høyest?

3. AMD er bedre enn intel på spilling og har mye bedre 64 bit prosessorer enn intel, noe som kan være aktuelt nå som Windows 64bit snart kommer ut.

4. Jeg vil nok tro at jevnt over så har Seagate bedre disker enn WD! Serlig med tanke på støy!

1 skal bare slå nerde vennene mine sine peser

2 YTELSE! masse vann og vannkjøling!

3 AMD er billigere en intel

4 Hvem bråker mest? (det er jo sånn at når den bråker mye så er den bra, du sa det selv istad)

Lenke til kommentar
Nesten imponerende så useriøs denne tråden virket... Intel er ikke best, asus er ikke best, og WD er ikke det beste på markedet. Umulig å si hva som er best, alt til sitt bruksområde.

Er ikke asus best :dontgetit: det er jo dyrere en masse annet jalla skrap (som amd)

Lenke til kommentar
Nesten imponerende så useriøs denne tråden virket... Intel er ikke best, asus er ikke best, og WD er ikke det beste på markedet. Umulig å si hva som er best, alt til sitt bruksområde.

Er ikke asus best :dontgetit: det er jo dyrere en masse annet jalla skrap (som amd)

Sjølv om AMD produserer prosessorar og Asus hovudsakleg hovudkort?

Lenke til kommentar

Håper ikke dette er en spøk, det virker jo nesten sånn...

 

Hvis du vill ha mye ytelse, vill JEG anbefale deg å gå for en socket 939 amd maskin, med 2 6800 Ultra skjermkort, tror du overgår vennene dine ganske greit. Vannkjøling er mer stillegående (som oftest) en vanlig vifte/kjøler, det yter også bedre, men det er risikoen for at det skal lekke, og spesielt feilmontasje som kan bli et problem. Jeg bruker vifte/kjøler pga jeg mener det blir mer driftsikkert.

 

Edit: AMD = jalla skrap, Intel = BÆZT!!!!11!11! , Asus = DENN BESTESTE, Alle andre hovedkort = kjempedårlig jalla greier altzå!

 

Da er vi enige ? :hrm:

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Håper ikke dette er en spøk, det virker jo nesten sånn...

 

Hvis du vill ha mye ytelse, vill JEG anbefale deg å gå for en socket 939 amd maskin, med 2 6800 Ultra skjermkort, tror du overgår vennene dine ganske greit. Vannkjøling er mer stillegående (som oftest) en vanlig vifte/kjøler, det yter også bedre, men det er risikoen for at det skal lekke, og spesielt feilmontasje som kan bli et problem. Jeg bruker vifte/kjøler pga jeg mener det blir mer driftsikkert.

Hvor mye vil et sånt system komme på ca i pris? ca 40-50 tusen? det er isåfall litt mer en det jeg hadde tenkt meg (20-30)

Lenke til kommentar
ok, slutt å kødd. er lei av slike poster. raporterer deg nå..

Du trenger ikke, jeg raporterte deg nå... hold dere til topic!

hehe, morromannen.

 

dere har det sikkert morsomt der dere sitter nå. men det du ikke skjønner er at det har vært tusen slike som deg her på forumet tidligere som har prøvd og være morsom med å starte en slik tråd.

 

det er ikke morsomt lengre. vi er lei det nå.

Lenke til kommentar

Vist jeg får vannkjøling, kan jeg ha akvarie fisker svømmende rundt da? hadde jo blitt kult det da...

 

Det er ingen av dere som nevner ramm, er det sånn at hvor lengre ram du har jo bedre er den? vist du f.eks har en ramm på 30cm også tar du kvadrat roten av den og deler på PI får så å bruke pytagoras i hjørne A som er på 90grader? Får meg hørtes det litt komplisert ut og vist det er så komplisert som det så veit jeg ikke helt om jeg klarer og få dette her til.

Endret av jonki3
Lenke til kommentar

PC komponenter liker ikke vann, derfor er vannkjøling en lukket krets der vannet aldri berører noen deler som kan ta skade av dette. Vannet går gjennom slanger fra radiator til blokker. Radiatoren kjøler ned vannet som så igjen blir transportert av en pumpe til kjøleblokkene.

 

For 20.000 ville jeg kjøpt en AMD-basert maskin, det er ikke alltid pris som sier om noe er bra.

 

AMD athlon FX-55

 

ASUS sli HK

 

PoV 6800 ultra

 

Så gidder jeg ikke finne flere deler. Dette emnet virker litt lite seriøst.

Lenke til kommentar

så det betyr da altså at jeg ikke kan ha fisker i pc'n? og jeg som hadde tenkt å knuse vennene mine med den modden! :cool:

 

 

Foresten, hva om jeg tar fugler der istede? pappagøyer å sånt? de er jo ganske små de...hvertfall endel av dem... men da må jeg vel bruke luftkjøling istede?

Endret av jonki3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...