Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsigelse fra Tiscali


Anbefalte innlegg

Kan også nevne at tiscali har en merkelig løsning hvis du sier opp innenfor avtaletid (brudd på avtalen) så må du betale månedsavgiften ut avtaleperioden. Slå den dere.

Kan du finne en ISP som ikke krever deg for en kompensasjon dersom du bryter avtalen innenfor avtalt bindingstid?

Selvfølgelig ikke. Men dette er normalt en tusenlapp. Har til gode å se noen dyrere. Hos tiscali kan dette bli opptil 495*11 hvis du skulle finne å si opp etter en måned.

Nå er det sikkert ikke mange som sier opp etter 1 måned, men ta f.eks. at man sier opp når det gjenstår 6 måneder. 495*6= nesten 3.000,- isteden for 1.000,- som normale ISP'er tar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg syntes også det er helt OK at man må betale litt ekstra når man sier opp i bindingstiden. Skulle bare mangle.

 

Men det var nytt for meg at man hadde kjempelang oppsigelsestid etter dette.

 

Jeg fikk forresten et hyggelig svar fra Tiscali etter at jeg skrev inn skriftelig oppsigelse igår:

Vi har registrert oppsigelsen av ditt Tiscali ADSL abonnement med kundenummer XXXXXXXX til 13/04/2005, da iberegnet 3 mnd oppsigelsestid.

 

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke dette, men iberegnet oppsigelsestid pleier da å bety inkludert. Jeg får vente på sluttfaktura og se hva som dukker opp der :roll:

 

Har egentlig vært rimelig fornøyd med tiscali jeg. Har kommet fram rask til kundeservice de få gangene jeg har trengt det, og møtt hyggelige og hjelpsomme folk.

Linja har vært stabil og fin.

Men de henger jo ikke lenger med i pris/ytelse som de gjorde for litt over et år siden. Derfor valgte jeg og Teliofonen min å bytte.

Lenke til kommentar

en kompis av meg bytta ISP fra Tiscali til NGT, han ringte NGT og bestiltet alt og de sa opp linja. plutselig ca 3uker etterpå kom en montør påbesøk og sa at linjen hans var koblet om. :) litt senere på dagen kom postmannen med routeren.

han har ikke fått en regning fra tiscali igjen. :whistle:

Lenke til kommentar

Tror dette er ganske vanlig blant leverandørene. Hadde selv Chello og de opererte også med samme deal. Skulle flytte og tenkte selvsagt ikke på internetlinja før noen dager før flytting. Selvfølgelig kunne ikke chello levere nett på det nye stedet og ble da pent nødt å si opp og betale 3 mnd etter dette.

 

Husk å spør om du kan endre til biligste alternativ. Jeg hadde Chello Plus, men fikk byttet til normal Chello, så jeg sparte et par hundre lapper... Så husk å sjekke med betingelsene om du kan endre hastighet underveis..

Lenke til kommentar
Hadde selv Chello og de opererte også med samme deal. Skulle flytte og tenkte selvsagt ikke på internetlinja før noen dager før flytting. Selvfølgelig kunne ikke chello levere nett på det nye stedet og ble da pent nødt å si opp og betale 3 mnd etter dette.

 

så du måtte betale for et adsl abonemang som du ikke hadde, siden di ikke kunne levere. Høres merkelig ut.

Lenke til kommentar

Tja, vis tiscali sier du må betale så ringer du kundeservice/mail og sier linja ikke funker så ser du hvor lang tid det tar før dem fikser linja til tiscali igjen. Der trekker du minus for dem dagene du var uten adsl. Så ringer du ngt og sier det samme så kobler dem på igjen ngt da ringer du tiscali igjen. Så da er du kanskje uten i 1/2 av 3 mnd og har part 750 kr.

 

Tiscali er no dritt (behøver ikke begrunnne dette engang) og fortjener da en hel del tilbake

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar

Slenger meg på den..

 

Tiscali har jeg kun dårlige erfaringer med. Linja deres var løen som få, og forklaringen var vissnok at JEG hadde virus som gjorde at linja var ræva.. Klart det..

 

Å få sagt opp sjiten var også et evig mas. Har vel fått 3bekreftelser på oppsigelse iløpet av dette året jeg har slitt med dem. De prøvde tilogmed å lure meg til å betale for deres fakturakluss. Noe som endte hos lindorff både en og to ganger.

 

Skikkelig elendig kundebehandling.

 

Tror Tiscali er den verste ISP leverandøren jeg noensinne har vært utfor..

 

Aldri mer...

Endret av PuNkGuY
Lenke til kommentar
Kan også nevne at tiscali har en merkelig løsning hvis du sier opp innenfor avtaletid (brudd på avtalen) så må du betale månedsavgiften ut avtaleperioden. Slå den dere.

Kan du finne en ISP som ikke krever deg for en kompensasjon dersom du bryter avtalen innenfor avtalt bindingstid?

Nei alle vil kreve kompensasjonved avtalebrudd, men det du skal betale er ikke månedsavgift ut perioden, det har de neppe lov til. Derimot kan de kreve dekket differansen mellom månedsprisen med og uten binding, evt. mellom to forskjellige bindingstider. Sier du opp umiddelbart etter signeringa av kontrakt kan de altså kreve månedsavgift uten bindingstid for de tre månedene oppsigelsen løper.

Dette var hvertfall NGT's praksis og jeg merner at Forbrukerombudet har uttalt seg om dette også.

 

/MBE

Lenke til kommentar
så du måtte betale for et adsl abonemang som du ikke hadde, siden di ikke kunne levere. Høres merkelig ut.

Øhh...

Les innlegget på nytt.

min søster hadde nexgentel og var ikke ferdig med bindigstiden da hun flyttet. Siden nexgentel ikke kunne levere adsl i hennes nye bolig ble kontrakten anulert og hun betalte ikke noe mer til dem.

 

:-) hun sente ikke noen oppsigelse men ringte til dem etter at hun hadde flyttet, og når det viste seg at di ikke kunne levere opphevet di kontrakten.

Endret av knut oddsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...