Gå til innhold

Maxtor extern harddisk ble borte


Anbefalte innlegg

Kjøpte en maxtor ekstern harddisk som jeg innstalerte etter bruksanvisningen,og den kom opp som stasjon h på maskinen. jeg la over en del bileder frå stasjon c og det funket bra.Da jeg logget meg på etter 3 dager var stasjon h borte og det blå lyset på one tuch knappen stod å blinket.

Hva er galt? Kan noen hjelpe meg med et godt svar?

 

Steinar.

 

 

*Emnefeltet rettet til noe mer beskrivende for innholdet*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blå lyset skal blinke, men maxtoren har det for å forsvinne enkelte ganger.

 

Når det skjer meg så gjør jeg dette:

 

(jeg bruker firewire)

 

Mens pc og maxtor er på,- trekk ut usb\firewire bak på maktoren. vent 10 sek, slå av maktoren med bryter bak. vent 10 sek. koble til usb\firewire og slå på igjen.

 

Se om den dukker opp.

 

ellers slå på maxtoren , SÅ sett inn usb\firewire bak på den.

 

Se om det funker

Lenke til kommentar

Takker så meget for svar.Har prøvd den allerede på en annen maskin og den er og forblir død. Maxtor skulle vere bra og er det sikkert og, men denne varte 4 dager så den er på vei tilbake til nettbutikken som jeg kjøpte den.Håper på rask behandling av reklamasjonen. Hadde lagt inn 2000 bileder på den og de er vel tapt?

 

S.B.

Lenke til kommentar

Kan prøve GetDataBack, men tviler (siden det er Maxtor).

 

Et godt råd : ALDRI kjøp de eksterne Maxtor OneTouch diskene, de er elendige.

Garantert å få bad sectors eller at disken bare dør helt uten videre.

 

Bruk angreretten hvis GetDataBack ikke fungerer er mitt råd :)

Lenke til kommentar

til lavizh:

 

Tenkt deg litt om før du gir slike bombastiske påstander!

 

Jeg har hatt flere eksterne Maxtor OneTouch disker i langt tid uten å oppleve det minste problem.

 

At feil kan skje er ikke det samme som at det skjer med "alle".

 

Og når du har levd en stund til så vil du oppdage følgende:

 

Bevegelige deler i alle type maskiner har en lei tendens til å skjære seg før eller siden. Sånn er det fordi friksjon, materialsvekkelse og slitasje til syvende og sist sliter ut selv den beste mekaniken.

I tillegg har vi noe som heter fabrikkfeil, skade under transport, feil bruk osv..

Det skjer ikke så ofte, men kan føre til mekaniken stopper opp.

(dette fenomenet kalles også noen ganger uflaks)

Lenke til kommentar

Og der ble jammen min Onetouch2 300gb borte også... Drev å brente en dvd med noen filer fra Onetouchen når nero rapporterer at filen ikke er der lengre...

Hele disken er borte, alt er borte!! :scared::scared::angry::angry::yucky::eek::eek:

 

Pc'n reagerer på at hardwaren blir tilkoblet eller fjernet, men disken kommer ikke opp. I følge diskmanager er det ikke noe filsystem på den...

 

Prøvde GetDataBack, den så ut til å finne masse filer + en bad sector, men når den etter mange timer var ferdig kom det ikke opp noe... :hm::hm:

 

Jeg har vel hatt den ca. 6mnd vel, men antall timer den har gått er så godt som ingenting... kun tatt noen backuper, og lagt til side en del filer... Den har nesten ikke gått, og nå er'n borte...

Har prøvd på flere pc'er... :cry::cry:

 

Dette ser ikke ut til å være et produkt man kan stole på, har ellers mange maxtor disker og hatt aldri hatt trøbbel med dem, men dette var dårlig...

Lenke til kommentar

hatt maxtor 5000xt 250gig i 2år uten problemer, men så er den kun på når jeg legger til side filer, så den er på ikke mer en 1-2timer om gangen 2-4 ganger pr mnd

 

 

Legger merke til at HD'ene er veldig rolige, mens den som står i pc lager mye mer lyd

Endret av div_
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet hva som er problemet. :!: Leste brukernes meninger om en maxtor oneTouch på komplett. Grunnen til at mange hadde kastet disse diskene var at de hadde forsvunnet. Problemet skulle løse seg ved å kjøre en windows update, for dem som har det. Sikkert bare i windows dette skjer. :) Dette er et kjent problem hos maxtor. Sjekk hjemmesiden deres.

Lenke til kommentar

Ved hjelp av FinalData recovery-program ser det ut til at jeg klarer å hente ut det aller meste fra Onetouch'en. Det var en lettelse. Alt blir i alle fall presentert som det var.

 

Er ikke så sikker på om det er noe feil med hd'n i det hele tatt, mulig at bare "innholdsfortegnelsen" og disse "hovedsektorene" som er blitt fuck'a up. Men ille er det at det skjer. Windows finner det i allefall ikke igjen på egen hånd.

 

Når jeg får reddet ut alt, skal jeg forsøke å formatere den på nytt. Men, det blir ikke like morro å bruke den, hvis man ikke kan stole på at den holder på dataene.

Jeg har også kun slått den av og på 3-4 ggr. pr mnd, og den har kun gått i 30min-1 t time pr. gang. Den er veldig stille og rolig, og blir nesten ikke varm, så den er fin sånn sett, men...

Lenke til kommentar

jeg kan godt legge til at jeg har hatt en maxtor one touch 1 (160gb) i ca et år nå, som har stått på 24\7. har aldri hatt noen problem med denne. har hatt masse feilmedlinger som har kommet opp, av typen $MFT (master file table), og at filene har vært tapt. men dette har bare vært bugs, og har fikset seg selv ved restart. konklusjonen er vel at jeg ikke vet om jeg kommer til å kjøpe maxtpr neste gang jeg skal ha ekstern disk

Lenke til kommentar

Ja, her må jeg nok bare si meg enig med de andre som har opplevd trøbbel.

Lånte en One Touch 160GB av en kompis. Litt trøbbel innimellom med den, men jeg fikk gjort det jeg ville.

 

Så ble jeg lei av å låne, og kjøpte meg en selv, en OT2 200GB. Med DEN var alt MYE VERRE! For det første hadde jeg en masse hæssel med å formattere den, så det måtte jeg gjøre sikkert tre-fire ganger. Etter det hadde jeg et strev med Dantz Retrospective (Den bundlede backup-saken). Og så, som den store finalen, DØR HELE DISKEN.

 

Er litt grinete nå. Har jo filene mine fortsatt på den faste HD'en, men ærlig talt, dette er skikkelig dårlig! Jeg skulle jo liksom safeguarde her og legge over mp3 og bilder på denne dingsen, for å unngå ørten DVD'er, men nå vet jeg faktisk ikke helt hva jeg skal gjøre med den.

 

Neida, i morgen plinger jeg ned til Sandefjord og så får vi nok dessverre ta en retur på hele saken. Kjipt nok, for designet på denne saken er fett, men det hjelper meg ikke til å lagre backup!

 

Tips: Styr UNNA denne One Touch II affæren, med mindre du er hypp på en bokstøtte i aluminium!

 

Nå har jeg lyst til å brenne hele disken. Jeg har lett med lys og lykte for å finne en forklaring på dette problemet, og sitter nå igjen med to muligheter. Enten er det den eminente DriveLock-teknologien til Maxtor som har gått helt nøtts, eller det må være slik at disken bare er ødelagt. Helt utrolig, ettersom den er helt ny. Jeg blir forbanna!!!!

 

Jeg skal snakke litt med Komplett i morgen, og få dem til å sende med en WD ekstern istedet. Har noen testet den, eller? Den koster en hundrings mer, men har oxo 250 gig... Håper det hjelper.

 

R. :wallbash::realmad:

Endret av rugro
Lenke til kommentar

Jeg fant igjen alle filene på OneTouchen min, med recovery software. Fikk lagt dem over på en intern HD. Deretter formaterte jeg OneTouchen på nytt, uten feilmeldinger. Nå har jeg kopiert over filene tilbake på OneTouchen på nytt, og alt virker ok.

Tydeligvis denne file-table greia som forsvant med umiddelbar virkning.. mon tro om det skjer igjen..?!

Lenke til kommentar

Har brukt maxtor dv5000 i 2-3 år .(internt i den er det en mxtor 160GB ide disk)

Den har stått påskrudd så og si hele tiden .

Brukt kun xp-sp1 og xp-sp2 .

Ikke brukt firewire da det har en tendens til å lage korrupsjon .

Kun brukt USB 2.0 tilkopling og primary ntfs partisjon på den .

Ingen problemer i det hele tatt .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har selv 3 x 300GB OT, den første. Har masse film og musikk på dem, og nå har den ene begynt og tikke, og takke, og jeg er redd den takker for seg snart... :no:

 

De andre to jeg har fungerer helt fint bortsett fra den "kunne ikke lagre data til blablabla, filene har gått tapt". Men det er ingen problem med disse når jeg har starta dem om atte. Men med en gang jeg skrur på siste disken nå så låser maskina mi seg og alt går i stå. Har prøvd og sjekka den for feil, men det låser seg :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...