Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med videolan/Lyse tv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Har nå fått til å streame film fra pc til lyse tv decoder men får ikke opp teksten på tv. Noen som har et svar på det?

Går det å streame film over lyse nettet via tv portene i hjemmesentralen?Jeg ville da streamet en film til en venn som også har lyse net?

Er det mulig å forandre/bytte på ip/dns/mac adrs. slik at man kan bruke hele 100mbs linjen til å surfe med?

Lenke til kommentar

1. Start dekoderen din. Velg å se på NRK1. Trekk så ut nettverkskabelen til dekoderen

(mens dekoderen står på) og koble den til en switch som PC-en din også er koblet til.

Husk at dekoderen IKKE må være tilkoblet Lyse på noen som helst måte, siden det kan føre til forstyrrelser i streamen.

2. Så til PC-en: Last ned og installer programmet "VLC" fra

http://www.videolan.org/vlc

3. Start programmet og trykk Ctrl-F, hak av for "Caching" på 300 millisekunder. Etterpå haker du av for "Stream Output" og så trykker du på "Settings".

4. Inni settings-vinduet haker du av for "Play Locally" og "UDP". Som adresse i UDP skriver du 239.192.1.1 og som port skriver du 5501.

5. Videre haker du av for "Video Codec" og velger mp2v og som Bitrate (kb/s) skriver du 8192. Scale skal være 1.

6. Så haker du av for "Audio Codec" og velger mp2a med Bitrate (kb/s) som 192. Kanaler skal være 2.

7. Til slutt trykker du "OK" og trykker på "Browse". Så finner du en videofil og starter den ved enten å trykke på Enter-tasten eller dobbel-klikke. Hvis du har gjort alt riktig skal videostreamen komme opp på TV'en din.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Om noen skulle være interesserte og sitter på en eller annen form for relevant kompetanse eller utstyr titter Gard og jeg nå på mulige løsninger osv.

Dekrypteringen er ingen enkel sak, men med navnet på Linux-distroen Motorolas STB kjører på burde det hele være gjennomførbart.

Eventuelt burde det ikke være for vanskelig for en elektronikkentusiast som meg selv å sette opp STBen på ei fjøl for kommunikasjon via seriellporten eller lignende.

 

Send et PM eller post et svar, regner med at vi trenger hjelp.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei!

Eg ser dette er ein gammel tråd!

Men eg prøvd å streame ip tv signalene fra min Motorola 1510 til pcen som står ved tven i 2etg, men ikke fått det til, hva gjør eg galt?

Eg har brukt veiviseren som eg fant i dette forum!

Min ip tv tjeneste er fra haugaland kraftlag som er vel lyse fiber nett! :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...