Gå til innhold

druid, positive/negative sider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg leste netopp her på forumet en som hadde 1500dmg med rouge på lvl 49. Druid TROR ej ikke har i næerheten av like mye dmg på level 60 engang, hva gjør druid bra/dårlig? Shape shifting er vell ikke noe spesiellt bra?

bear: noe halveis "warrior"

cat: wanna be rouge?

noen som kan gi meg inspill hvorfor jeg skal fortsette/slutte med druid? har prøvd alle classes nesten, bare warlock jeg kanskje kan tenke meg å prøve, men jeg likte druiden min veldig godt.

jeg vet druid er en hybird. jeg trenger ikke å få vite at "ingen vil ha druids i party" eller noe lignende, for guilden min vil ha meg med uansett.

takker utrolig mye for svar :w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke spilt druid selv men har groupa med noen.

De er gode healere, særlig restoration druids. Kan fint heale i BRD, BRS, Scholomance og Stratholme.

De er gode som tank også, en i guilden har akkurat runda 10000 armor i Dire Bear form, fullt buffet. Det er mer enn noen andre i guilden, pluss at han har mer helse enn noen andre. Det eneste som mangler er vel skikkelige taunt spells.... Cat formen har jeg aldri sett i bruk nesten, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Skrevet

Kameraten min er lvl 48/49 Druid på DS, og han sier de er svært komplisteret etter hvert....men de er definitivt kraftige, og funker som både tanker, litt magi, og ikke minst heale....

På forumet skulle noen ha sagt at den eneste klassen som heler bedre enn druid som går fullt, er Prist som går Holy.....så det er sagt om healing egenskaper.

Bearformen hans har nå over 3500 armor på lvl 45+....

I PvP er de spesielle, det skal litt kunnskap for å drepe, men å komme seg unna, unngå ganking.skal visst være den beste klassen pga..Roots + Travelform = Escape!

Travelform er også en måte å få "tidligere" Mount..allerede på lvl 20 beveger du deg fortere enn en annen som ikke kan shapeshifte.

Hvis du går inn for druid, så er det sikkert en knallbra klasse, er visst videoer på nettet av lvl 60 Druid som tar for seg mer enn en FI om gangen....

Bare husk, Druid er litt av alle, du har litt magi, litt tank, litt dmg, passe med armor (eller mer..) og ikke minst, du er en svært god healer hvis du går inn for det.

Det er vel alt jeg har å si..

Skrevet

Bare en liten rettelse... druid får travelform på lvl 30, shaman på lvl 20 :)

Er selv en lvl 35 druid og synes det er veldig gøy å spille, passer min spilleform helt utmerket.

Skrevet

Minuset med min druid er dps. Jeg gir ikke nok skade i forhold til andre classes. Er level 40 nå, og når jeg soloer en og en fiende går jeg cat form. Som bear er du nesten udødelig, men dps suger. Caster form er helt ok, litt lav dps i forhold til mana bruk, men healer veldig godt. Druiden passer best i gruppe med en som gir mye skade, som feks. mage eller rouge.

Konklusjon: Druid har litt lav dps til solo, men en ypperlig lagspiller.

I PvP er det litt værre, det krever trening for å bli god. Det er potensiale til å slå alle klassene som druid, du må bare ha litt flaks/kunne å bruke forms. En god druid er veldig god i PvP, pga. du kan forandre sloss stilen din underveis i kampen.

Skrevet

Jeg digger min druid. OK, hun er kun lvl 29, men jeg synes det er moro å spille. Jeg har aldri gjort PVP, litt fordi jeg ikke har øvd og det er litt sent å begynne på mitt lvl. ;)

Fordelen er det å kunne bytte litt forskjellig. Jeg kan overleve 2 mobs alene, ved å switche mellom forms. Jeg har gått for å være en bra healer so far med talents, fordi det er den rollen jeg ender opp med i parties. Kjekt å kunne gjøre Rebirth på en prest eller paladin som er død. :) (Men det funker bare 1 gang hvert 30 min, så den presten bør helst ikke dø igjen med det første.)

Ulempen er at det ikke er noen skikkelig insta-heals. Den kraftigste healen tar 2-3 sek avhengig av talents. Så det er litt frustrerende å spille med f.eks. en mage som ikke har så mye HP og som får ALL aggro fra 3 mobs samtidig, og som blir pissed fordi jeg ikke healer raskt nok. (Det har skjedd, alle i party hata fyren, så det var ikke bare meg som lurte på hva han drev med.)

En annen ulempe er at mana går unna raskt. Er alchemist selv, men med 2 min cooldown på mana potions, så kan det bli litt svett. Hvis man caster mye, så blir det også en del sitting for å drikke ting. Funker når jeg soloer, ikke fult så enkelt når man har et party som springer rundt og dreper for fote, men forventer healing hele tiden...

Men det er moro med druid. Jeg har en lvl 13 hunter også. Hun dreper raskere enn druiden, tror jeg, og har en annen spillestil siden hun har pet og gevær. Men det er veldig deilig å kunne heale seg selv, og så liker jeg å være katt. :) Et lvl til, og jeg blir en enda raskere katt. :) Ikke det at jeg regner med å gå for katt i parties, men det er fint til soloing.

Kirikiri

Skrevet

Det er mye snakk om hvem som er best, og hvem som kan knuse hvem i pvp, men liten fokus i personlige preferanse.

Jeg gikk selv for en hunter når jeg startet opp. Var usikker påom jeg skulle gå for rogue, druid eller hunter, men falt altså tilslutt på sistnevnte. Det har egentlig passet meg ganske bra, og hunter er jo genial til å kjøre solo på, noe jeg var sikker på at jeg kom til å gjøre mesteparten av tiden.

Men så, rundt lv40 ble ting forandred. Jeg kom inn i en helt super guild men masse positive mennerkser som jeg elsker å queste eller grinde meg. Mine dager som solospiller er praktisk talt over, og min ny pet/tank er nå en guildmate somregelt. Problemet mitt nå er at hunteren min står der trygt og godt og skytter pil på pil fra mange meters avstand, mens min guildmate, ofte en rogue, står der og tar juling så det står etter. Bandasjerer ivei med heavy runecloth og svir av greie penger på reperasjoner. Kommer noen i nærheten av meg så er det feign death også springe på avstand igjen. Funker egetlig mega, og det skal veldig mye til for at noen av oss dør... men, her er saken, jeg føler meg som en forbanna pingle!

Så, jeg startet opp en druid. Vurderte priest, men kansje litt låst i sin role som healer, og jeg ser at på lange instance runs så blir presten drittlei først. Så, en søtt liten druid ble rullet ut, med det ene formålet å være en kjemperessurs i grupper. Jeg prøver å skaffe grupper for enhver mikkemus quest jeg får, og trives veldig med å kunne fylle enhver rolle. Enten som dps med kat eller caster, tanke med bjørn eller å stå litt trygt i bakgrunnen og heale stakkaren som står og får juling. Jeg trives veldig godt med dette, og hunteren min står litt fast på sin lv54. Jeg må ta et takk og få ham opp i lv60 snart, men det er bare kjekkere å spille druid. Mye av grunnen er nok at etter så mye spilling er det flott med en liten avveksling, men det er nok godt mulig at druiden min blir min nye main når den kommer seg opp i level (er lv27 idag).

Dersom du skal kjøre ekstremt raid av onyxa eller hva hun heter så er det vist priest, mage or warrior som dugger, men ingen av disse frister enormt. Med tiden kansje det kommer en priest, men akuratt nå har jeg det veldig gøy med min lille druid, og tror kansje det er en rolle som du ikke så fort går lei av. Så får vi se når han tipper over lv40 om det fortsatt er like gøy eller hva.

Skrevet (endret)

Druider må jo være den absoulutt mest gunstige klassen å velge i hele spillet, noen gode argumenter:

- Særdeles fleksible i spillestil, du går med andre ord ikke lei.

- Ettertraktet i instances (gode healere, kan tanke godt(bearform), om noe skulle gå galt)

- En Druid som har snøring på hva han driver med er hard å få knekken på i PVP. (Både i 1on1, og i MassPVP gjør de enda mer nytte for seg)

Endret av Shrike
Skrevet

de er ekstremt gode i pvp og er masse måter å spille de på!

men om du ikke setter deg inn i den å lærer hvordan du skal bruke den.... da forstår jeg godt alle whinerne.... -__-;;

Skrevet

Jeg har en lvl 25 druid for tiden. Passer meg meget godt fordi den kan gjøre mye rart. Den kan reise raskt under vann (150%), snike seg rundt med catform, heale og tanke litt. (Har ca. 1500 armor i vanlig bear form nå)

Gleder meg til jeg får Dire bear form og travelform.

Skrevet
Konklusjon: Druid har litt lav dps til solo, men en ypperlig lagspiller.

Hvor mye dps har du i caster form? Jeg har selv en del høyere dps i caster form enn i cat og bear (hvis du ikke regner med special greiene til catform da).

Har 46 i dps nå og har ingen problemer med å ta creeps 4 lvler høyere i casterform.

Skrevet (endret)

Jeg er en mer eller mindre feral druid(lvl 45) heller litt mot restoration nå, men digger det.... Hadde i utgangspunktet tenkt å være en hunter, men siden flertallet i guildet var hunters falt valget noe tilfeldig på Druid.. Noe jeg aldri har angret på...

Dps er et "problem" som dukker opp hver gang druids diskuteres... Personlig så gjør jeg ca 80-100dps på mob rundt min lvl +-2.... Helt siden jeg var lvl 20 har jeg kunnet solo'e mobs 2lvler høyere enn meg uten å måtte ta lange "spise/drikke" pauser... Jeg kan håndtere opptil 3mobs samtidig(opptil 2lvl høyere enn meg) ved å ta ibruk hele spekteret mitt(shapeshifting og caster)...

En god druid vet styrkene og svakhetene ved alle formene sine og vet å dra fordel av de.. Iløpet av en kamp kan jeg lett være innom alle 3 formene(caster/cat/bear).... Spiller du druid kan du ikke regne med å bare overleve på en av formene, men må regne med å kombinere de 3... Det er dette som er utfordringen til denne klassen. Catformen er forsåvidt favoritten og den jeg bruker mest...

har aldri problemer med å bli invitert på instancer eller partier og fungerer ofte som hovedhealeren(ved mangel på noe bedre).. Dette er også en ulempe ved druids da de ofte ikke får vist sitt fulle potensiale da de som oftest brukes som rene healere i party's....

I Pvp er jeg egentlig ganske varrierende... I raids er jeg god... Kan gå fra å tanke høy lvl guards/players til å heale flere partymembers samtidig.... Fra å hindre motstanderen fra å løpe(roots) til å lande heavy dmg....

Er ikke spesielt god 1 mot 1(duels) og resultatene der er ganske varrierende... De jeg ser ut til å ha nogenlunde kontroll på er priests, warlocks, rogues og warrior.... Ellers er det hipp som happ om jeg vinner eller ikke.....

Oppsummering

+Tilpasningsdyktig

+spillets beste buff(Mark of The Wild)

+healing

+catform(form meg ihvertfall hehe)

-dps: for avhengig av stats for å gjøre god dps(spesielt i catform)

-healer stempel(blir ikke brukt riktig i grupper)

-spredt talent tree: er egentlig bare en god mulighet pluss at feral egenskapene ligger spredt utenfor feral treet

-Utfordrende. en god druid er vanskelig å spille

Endret av Onkelsander
Skrevet

Har noen her på forumet sett en film av en fyr som kaller seg Ferahgo, han er druid, han er sinnsykt dreven, knuser alt! Filmen heter "Gimped?" tror jeg =/

Men da får man i hvertfall sett hvordan en druid skal spilles :p

Skrevet
Har noen her på forumet sett en film av en fyr som kaller seg Ferahgo, han er druid, han er sinnsykt dreven, knuser alt! Filmen heter "Gimped?" tror jeg =/

Den filmen va så BRA :D derfor eg laga ein druid ^^

Skrevet

Den filmen va så BRA :D derfor eg laga ein druid ^^

Denne er jeg veldig interressert i å se.

Kan noen legge ut en link?

Skrevet
Har den kraftigste buffen i spillet.

Kraftigste? Vil vel si at PW:F er bedre, samme med Arcane Intellect. Kommer selvfølgelig an på hvilken klasse man er. MotW er litt bra for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...