Mokkisjeva Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Hvordan finner jeg ut om Hovedkortet mitt er kortslutta? Jeg har kjøpt UVstømper så jeg skulle ha på pcen. Men da jeg starta å sette dem på så merka jeg att det ikke var så lett å gjøre det mens HK var på. (trangt) Da jeg skulle ta det ut kunne jeg ikke finne "avstøtnings matta" mi. Så jeg tok en sjangs å kobla i fra uten. (sitter på ett teppe å arbeider, så dere trenger ikke informere meg om hvor jævli blåst jeg er i huet - jeg tok en sjangs, å det ser ut som om jeg skal bli straffa får det!)
Loomy Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Her har du nok bæsjet på leggen ja Anyhoo, for å finne ut om HK er dødt er det bare å bytte ut samtlige komponenter, CPU, minne, skjermkort, etc. Begynn med de mest vitale delene (CPU, skjermkort, minne). Hvis det fremdeles ikke funker, er det nok lite håp for HKet
Mokkisjeva Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 Vell, hvis det er ramma som har tatt turen da, vil ikke det HK jeg prøver bli ødelakt?
TaZ Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 (endret) Vell, hvis det er ramma som har tatt turen da, vil ikke det HK jeg prøver bli ødelakt? Muligheten er jo der,men tror den er veldig liten så lenge det ikke er fysisk skade på rambrikka. Hvilken feil får du? Starter maskinen eller er den helt død? Endret 9. april 2005 av taz
Mokkisjeva Skrevet 11. april 2005 Forfatter Skrevet 11. april 2005 Altså, jeg får ikke starta pcen i det hele tatt. Menneh, jeg har kjøpt nytt Hovedkort nå uanz. Tviler på det er ram brikka som er føkka da men men
Simen1 Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Nytt hovedkort.. det gjør i så fall feilsøkinga enkel: Bare bytt ut hovedkortet og se om det funker med det nye. Hvis det gjør det så er det hovedkortet som er gåent.
Mokkisjeva Skrevet 13. april 2005 Forfatter Skrevet 13. april 2005 Men er det ikke 100% sikkert at det er HK som er dødt når jeg ikke får starta pcen i det hele tatt? Selv om man ikke har i ram så starter vel pcen opp, men ingnting fungerer? Slik jeg har det er det som om jeg ikke har i strømkabelen til pcen når jeg forsøker og starte.
Mørbradbiff Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Sikker på at du har koblet alle strømkabler rett? Brytere osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå