Gå til innhold

"Driverstøtte" fra hardwareprodusentene. BRA!


Anbefalte innlegg

...tenkte jeg, da jeg browset CD-en. Helt til jeg så readme-filen:

A. Environment:

 

    - Our software environment of system as below:

 

        OS: Linux kernel 2.4.18-3 on an i686

 

        Distribution: RedHat 7.3"

 

Man blir mildt sagt oppgitt. Er det noen som lager drivere for win 3.11 nå, liksom?

Endret av Dell_Inspiron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et matrox skjermkort, og det sto linux-støtte på sidene dems. Det var og kun for 2.4-kjerner, Skikkelig dårlig, trok ikke XP-folket hadde blitt så glade hvis det kun fulgte med drivere til win98. Sa det til komplett og fikk pengene mine tilbake, selv om det var gått 3 mnd. over angrefristen. Men det er elendig å skryte av drivere hvis de er dårlige eller gamle!

Lenke til kommentar

Ja. Chlas Olson selger Realtek-baserte nettverkskort til 19,- kr stykket. De kommer angiveligvis med Linux-støtte, men hva tror du det er støtta for? Red Hat, Slackware 5.x (mener det var det). Det var enda en distribusjon, men jeg husker ikke helt konkret hva den distribusjonen var.

Endret av Serviset
Lenke til kommentar
Ja. Chlas Olson selger Realtek-baserte nettverkskort til 19,- kr stykket. De kommer angiveligvis med Linux-støtte, men hva tror du det er støtta for? Red Hat, Slackware 5.x (mener det var det). Det var enda en distribusjon, men jeg husker ikke helt konkret hva den distribusjonen var.

kjøpte meg nettopp nye gblan NIC og da fulgte det bare med drivere til 2.2 og 2.4, men driveren viste seg å ligge som standard i 2.6, den måtte bare aktiveres...

Lenke til kommentar

Kommer ann på. Mange lager frie drivere som er inkludert i kjerna, og derfor følger med distroer. Dette er i.m.o. det beste - da bare funker det rett ut av boksen. Men ikke altid skryter de av det utenpå boksen - de ønsker vel ikke at folk skal ringe dem ang. alle mulige distroer...

 

Andre ting som ikke krever drivere, nettverksutstyr spesiellt, står det (med rette) somregel at støtter alt som har en webbrowser (de lister opp Windows, Mac, Linux, Unix stort sett). Har sett dette på alt fra ethernet/wlan-kjørende overvåkningskameraer til switcher og trådløse basestasjoner. Alt styres over nettleser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...